/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Eksport af mail i Outlook Express
Fra : wacher
Vist : 620 gange
500 point
Dato : 07-09-02 18:49

Har lovet at hjælpe min mor med hendes nye PC. Hun brugte Outlook Express på den gamle og skal bruge Outlook Express på den nye. Begge maskiner kører Win 98. Hvordan
kan man nemt få alle mails og adresselisten fra den ene maskine til den anden maskine.
Begge maskiner kører i et netværk der forbundet med hinanden. Bruger selv Netscape Mail og der er det meget nemt idet man bare kopierer mappen users fra den ene maskine til den anden....men så nemt er det åbenbart ikke i Outlook Express. Har prøvet menupunkt eksporter mail.... og den eksporter også løs....men hvor f..... ender det henne? Nu har jeg allerede rodet med det i en time. Der må være nogen der har styr på det.

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 510 point
Dato : 07-09-02 18:54

Ja det kan du godt, omend det er lidt omstændigt.
Du skal klikke på indstillinger, derefter på fanebladet vedligeholdelse og endelig på lagringsmappe.
Nu skulle du gerne se stien ud til den mappe hvor dine mails ligger. Dette bibliothek skal du kopiere over på den anden pc.
I den nye pc skal du så sætte stien op til at pege på denne mappe.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-09-02 19:01

På min Pc hedder stien : C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{878844E0-C79B-11D4-9150-8A6A377F6F2D}\Microsoft\Outlook Express\
og indholdet fylder 25.768 Bytes, det kan derfor være nødvendigt enten at brænde det på cd eller tage det af flere omgange, hvis du ikke har netværk.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 07-09-02 19:29

En nem måde at finde begge dele på, er at gå til Start -> Søg efter -> Skriv *.*dbx
Dette er mail'ene. Skriv *.*Wab Dette er adressekartoteket
Kopier begge dele over.
summer

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-09-02 21:27

Hej Wacher,

eh... det afhænger lidt af om du allerede har konfiguret Outlook express på din Mor's nye computere og der ikke er blevet hentet nogle mails ned på den endnu... først går jeg ud fra at det er tilfældet... hvis i har konfigureret den og hentet mails ned på den... forklare jeg bagefter hvordan det så ska' gøres....

som Srhansen skriver... så ligger mail filerne (*.dbx) i mappen... -->
C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{-et eller andet hexidecimalt halløj-}\Microsoft\Outlook Express\*.dbx
disse dbx filer ska' du så på en eller anden måde ha' flyttet over på den anden computer som din mor ska' til at bruge...

herefter ska' du gå ned til denne mappe hvori adresse kartoteket ligger... -->
C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Address Book\navn.wab
og kopier/flytte den over på den anden computer...

hvis i endnu ikke har konfiguret hendes mail... så sørg for at der ikke er internet forbindelse... og konfigurere så hendes mail med de oplysninger med videre der er brug... og sæt herefter filerne fra den anden Outlook Express, ned i mappen... -->
C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{-et eller andet hexidecimalt halløj-}\Microsoft\Outlook Express\*.dbx
det gør ikke noget at disse *.dbx filer der er der bliver overskrevet idet i ikke har hentet nogle filer...

sæt herefter det gamle adressekartoek ned i denne mappe på den nye computer... -->
C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Address Book\

det du så ska' gøre på din mor's nye computer er i Outlook Express, at gå op i menuen "filer" og trykke på importere --> meddelser... og her vælge den version der passer til den version i har hentet den fra... umiddelbart vil jeg gætte på det er Version 6... men når du har trykket på den har du 2 valg muligheder... Hovedidentitet og OE6 lagrings mappe... klikker ok og har den mappe hvori filerne ligger markere det hele og ok... herefter gør du det samme med adresse kartoteket... filer --> importere --> adresse kartotek og hvis den ikke peger på mappen
C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Address Book\
så gå der ned og markere filen, og tryk ok...

opret herefter forbindelse til internettet... og så sku' i gerne være kørende både med de gamle mails fra den gamle computer, samt alle de nye der måtte komme...

hvis i har konfiguret samt hentet mails ned på den nye computer... ska' i ikke sætte de kopierede *.dbx filer ned i mappen... -->
C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{-et eller andet hexidecimalt halløj-}\Microsoft\Outlook Express\*.dbx
på den nye computer idet i så vil overskrive de mails der er blevet hentet... for en sikkerheds skyld så lav en backup af denne mappe på den nye computer... så i har dem i baghånden...

når i har gjort det går i op i menuen "filer" og trykke på importere --> meddelser... og her vælge OE6 lagrings mappe i stedet for Hovedidentitet... klikker ok og så gå hen til den mappe hvor i har de kopierede *.dbx filer fra den gamle computer, markere hele molevitten og så trykke ok...
og herefter gøre det samme med Adresse kartoteket...

og så sku' i gerne både ha' de gamle mails samt de nye mails... og dem der kommer i fremtiden på din mors nye computer...

håber ikke det her var for rodet...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : wacher

Dato : 07-09-02 21:58

dog kom adressebiblioteket ikke med over... men det lykkedes at eksportere dette som en tekstfil og så indlæse det igen som en tekstfil.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-09-02 22:26

Tillykke, og tak for points

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 08-09-02 00:43

Det var så lidt. Points er der vel for at de skal bruges og jeg fik klaret mors PC nemt. Jeg havde nok fundet ud at det før eller senere... men det var jo nemmere hvis nogen vidste det og det var der jo.....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-09-02 23:17

"wacher" <wacher.news@kandu.dk> wrote:

> Har lovet at hjælpe min mor med hendes nye PC. Hun brugte Outlook
> Express på den gamle og skal bruge Outlook Express på den nye. Begge
> maskiner kører Win 98. Hvordan kan man nemt få alle mails og
> adresselisten fra den ene maskine til den anden maskine.
> Har prøvet menupunkt eksporter mail....

Du skal ikke bruge export funktionen. Istedet skal du bruge import
funktionen på den PC som skal have mails og adressebog. Du skal blot finde
hvor OE filerne ligger på den gamle PC.

--
Træt af virus og junkmail?
http://www.novirus.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-09-02 23:25

Hej wacher, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hun brugte Outlook Express på den gamle og skal bruge Outlook
> Express på den nye. Begge maskiner kører Win 98.

Forudsat det er OE5 eller nyere:

> Hvordan kan man nemt få alle mails

<http://www.tomsterdam.com/insideOE/faqs/how.htm#importOE5>

> og adresselisten fra den ene maskine til den anden maskine.

På den gamle maskine søger du efter *.wab
Gem denne fil som er indholdet af adressebogen.
På den nye importerer du så filen _inde fra OE_ (Fil-menuen, import af
wab-fil).

Der står en del mere om det her:
<http://www.tomsterdam.com/insideOE/files/wab.htm>

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede