/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemgendannelse i windows XP
Fra : jehe
Vist : 2152 gange
350 point
Dato : 09-03-05 10:16

Efter at have haft en "orm" på besøg virker min systemgendannelse ikke mere.
Jej får denne meddelse på skærmen
Systemgendannelse er blevet slået fra pga. gruppepolitik. Kontakt domæneadmistratoren for at starte Systemgendannelse igen.
I menuen Denne Computer er fanen for Systemgendannelse også væk.
Noget hjelp at hent eller er der kun en vej ??????

MVH jehe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-03-05 10:48

Et lille forsøg - tryk F8 (klik klik klik) når comp starter - vælg fejlsikret tilstand og prøv så med systemgendannelse.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-03-05 11:42
Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-03-05 12:02

Hejsa
check lige her

start >kør >gpedit.msc
Computer Configuration >> Administrative skabeloner >>System >>
systemgendannelse her skal du have 2 linier

1. "deaktiverer systemgendannelse" her skal det være "ikke konfigureret"
2."slå konfigurationen fra" her skal det være "ikke konfigureret"

luk politikken ned og genstart computeren

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-05 04:13

Prøv,start>alle programmer>administration>tjenester>Tjenesten Systemgendannelse,dobbelt klik på samme
og sæt den til Start type>automatisk>anvend>ok,genstart pc'en.
Manse9933

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-03-05 13:45

windows tast + pause/break (eller system i kontrol panel)fanen systemgendannnelse
fjern x ved deaktiver systemgendannelse

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 17:21

er det XP home eller Pro?

Kommentar
Fra : jehe

Dato : 10-03-05 18:07

det er XP Pro

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-03-05 18:58

prøv min vejledning,men jeg tror selv på mit sidste pk. nummer 6 - brug lidt tid på det - det har jeg gjordt....

1. skriv i kør
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe
2.skriv i kør:
compmgmt.msc
find tjenester og under tjernester hedder den - tjenesten systemgendannelse sat den yil automatisk og hvis den er stoppet tryk på start (ved at dobbelt klikke kommer du ind i disse muligheder)
3.skriv i kør:
cmd
skiv i denne sorte box
net start
og se hvilken tjernster der ER startet,om "tjensten systengendannelse " er der...???
4.kun info - der skal være plads nok for at køre system gendannelse kan køre.
5.skriv i kør:
compmgmt.msc
find logbog og i den på system se de erroer der har med systemgendannese at gøre,som regel er der osse en henvisning til at løse dette problem HER.
6.SKRIV I KØR:
MMC
DETTE åbne console.klik på filer-til føj snapin (eller genvej - ctrl+m)tryk på tilføj - lokale bruger og grupper (el. gruppe politik på engelsk)
den guide der føler skal du bare vælge local computer -finnisk
soory da jeg ikke har pro xp kommer engelsk her:

((((Under Console Root, expand Local Computer Policy, expand Computer Configuration, expand Administrative Templates, expand System, and then click System Restore.
7. Double-click Turn off System Restore, and then on the Setting tab, select Enable.
8. Double-click Turn off Configuration, and then on the Setting tab, select Enable.
9. Click Apply, and then click OK.
10. On the Console menu, click Save as, type the name of the new console, and accept the Administrative Tools folder as the default location in which to save this file.))))))
altså du skal navigere ved at åbne locale gruppe - administartor-system-system gendannelse - og dobbelst klik og fra vælg sluk system gendannelse.ok,luk consolen og vælg gem (genvejs atst - ctrl+s)

håber det lykkes.brugfer selv system gendannelse en del......

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 13-03-05 22:44

Hej jehe
Vis du højre klikker på denne Computer, og vælger egenskaber nederst. Skal der være en fane der hedder systemgendannelse er den også væk ?

Kommentar
Fra : jehe

Dato : 14-03-05 12:13

Hej oscardino
jep den er også væk

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 350 point
Dato : 14-03-05 13:12

Prøv at gå ind og hent denne reg fil>linje:278. Restore/Enable System Restore - Undo
klik på teksten"Restore" og gem reg filen på din pc,klik så på reg filen>ok(installer)
genstart pc'en og se om det har hjulpet.

Læs hvad der står i toppen af siden.
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Undo(teksten)er til at sætte reg nøglen tilbage til dens tidligere stade/indstilling.
Manse9933

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-03-05 13:18

hej prøv denne her:
skriv i KØR i menuen start
sfc /scannow
sæt xp cdrom i drevet og lad den tjække dine system filer.

Godkendelse af svar
Fra : jehe

Dato : 15-03-05 17:09

Tak for svaret Manse9933.