/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Er det Tysk import
Fra : Bragesvej
Vist : 351 gange
20 point
Dato : 09-03-05 09:04

Kan man sen på en Golf om det er Tysk import, (Det er de jo alle sammen) men det jeg mener om den har kørt mest i Tyskland.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-03-05 09:14

nej

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 09-03-05 10:11

Ja, du kan se det på registreringsattesten.

Nederst på den er en rubrik hvor der står : Tolddato.

Hvis den dato er senere end bilens første registreringsdato, er det fordi den er importeret på det tidspunkt den er toldbehandlet, eller at den af andre årsager har kørt afgiftsfri indtil tolddatoen.

mvh dova

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 09-03-05 11:22

Det er jo generelt et godt tegn at den er importeret. Ofte så er bilerne mere velholdt i tyskland, da reservedele mm er billigere end herhjemme.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-03-05 11:40

ja du jan se hvor den er/har været indregistret men da ikke "om den har kørt mest i Tyskland" så svaret må vær nej

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 11-03-05 00:58

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 19-03-05 23:29

Der står intet i rubriken "Tolddato" Man må så gå udfra at den ikke er importeret fra tyskland.