/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kluk lyd i Audi A2
Fra : kpm10
Vist : 763 gange
200 point
Dato : 09-03-05 08:40

Hej

Jeg har en Audi A2 3L hvor der der er kluk lyd fra højre forhjul når hjulet køre over noget ujævnt! Jeg var helt sikker på at det var et kødben, men så var jeg inde og får skiftet dæk igår og bad mekanikeren om at se om det var kødbenet(eller noget andet!) men det fejlede absolut intet!

Hvad kan det dog være? det lyder fuldstændigt som et kødben, da jeg har prøvet det på tidligere biler, så jeg ved hvordan det lyder.

Nogen bud?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-03-05 09:00

Kødben, bærekugle, bærearm eller måske en støddæmper der trænger til at blive strammet.

En tur på en lift skal dæleme kunne afsløre det. Hvis den dunker under kørsel, må du nødvendigvis kunne få den til det på en lift. Ellers er det lige at få mekanikeren på passagersædet og lad ham høre det, ikk'?

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 09-03-05 09:38

Helt klart, det var også sådan noget lignende jeg havde tænkt det kunne være. Det undre mig bare at det ikke sådan lige viste sig med det samme da den var oppe på liften!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-03-05 10:19

Ud over de forslag du har fået, kan det være en løs bremsekaliper.

mvh dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-03-05 10:50

Yes, men det burde mekanikerne for hulen kunne finde. Ellers må han jo med ud at køre, ikk'?

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 09-03-05 12:21

Helt klart, men nu skulle han også kun skifte dæk!!!

Jeg har min egen mekaniker som jeg nok køre ud til en dagene, han finder helt sikkert ud af hvad der er galt!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-03-05 15:02

Held & lykke med fejlfindingen!