/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
CPU
Fra : jo88
Vist : 414 gange
100 point
Dato : 08-03-05 19:20

Jeg står og skal købe ny computer, og har bestemt mig for at købe en byg-selv computer, der maks må koste 6000 kr inkl. 17" fladskærm. Nu skal jeg så vælge hvadfor en CPU der skal i, og så er mit (sikkert dumme) spørgsmål hvad forskellen på en Intel Celeron og P4 er? Kan vælge mellem en Intel Celeron 2800 mhz og Intel P4 3000 mhz, hvor stor forskel er der?

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 08-03-05 19:33

Du skal regne med at Celeron, køre en del lagsomere, i bussen, og det vil betyde at du skal trække ca. 20 % fra Mhz.
Altså en Celeron 2,8 Ghz bliver "KUN" til en 2240..

Og så er P4 MEGET mere stabil.

Så hold dig til P4, er min helt klare holdning.

Hilsen
R

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-03-05 19:33

En af forskellene er den større varme fra P4 3Ghz
Celeron D 2800 lever næsten op til eks. Prescott 3 Ghz på mange punkter.
Standard køleren for dem begge kan give sig til at larme hvis de står for varmt og ikke kan få "luft" (jeg kører med begge cpu)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-05 19:35
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-03-05 19:35

Husk lige at det er den nye Celeron D 2,8

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 08-03-05 19:40

JA jeg ligge selv inde med D 2,8 og den er virkelig svær at få bundkort som passer til den..
Kikker du på Edbpriser, så kan du finde 3-4 kort som kan køre med denne CPU !

SÅ tag dog at vælgel noget godt til at begynde med...

Du bliver træt af at have valgt moget som er dårligere.
Men angående dit kør, så skal du virkelig tænke dig om når du køber, start med Skærmen, for det er jo den du sidder og kikker på hele tiden, der er mange der samler en fed, pc, og så sparer på Skærmen, det er MEGET dumt, i mine øjne ;)

Jeg håber du finder det du søger, og du kan bruge svarende til noget.

TAK
R

Kommentar
Fra : jo88

Dato : 08-03-05 19:41

Okay, men jeg kan vælge mellem Intel Celeron 2800 MHz Tray og Intel P4 3000 MHz 800 1MB box. Der er en prisforskel på 700 kr. Kan det betale sig at give 700 ekstra for en P4, eller er de næsten er lige gode?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-03-05 19:42

celeron er "billig" udgaven

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-03-05 19:46

Der er da flere ASUS P4 800 serien som kan køre med Celeron D 2.8

Accepteret svar
Fra : Rustica.dk

Modtaget 110 point
Dato : 08-03-05 19:49

JA JA JA for søren det er virkelige givet rigtig godt ud...
Tro mig, Den P4 køre med en bus på 800, hvor Celeron kun køre med 400....

Og skal du hente noget på en cpu, så er det ved Bushastighed..
Jeg går selv og venter på at de nye med 1000 i bussen kommer... :)

TAK
R

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 08-03-05 19:51

Til Emesen: Det er ikke hvad de skriver på Deres hjemmeside..
Jo hvis du Bios opdatere...

Nå men det er jo heller ikke det spørgsmålet går på HAHA

Sorry jo88

Rustica

Godkendelse af svar
Fra : jo88

Dato : 08-03-05 19:52

Okay, tak for svaret Rustica.dk.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 08-03-05 20:03

Jamen du skal da være SÅ velkommen, og skulle du fremover have behov for lidt hjælp så skal du ikke holde dig tilbage for at spørge....
rusticadk@hotmail.com