/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Slanger
Fra : Henrik7500
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 08-03-05 16:59

Hej er der en der kender til nogle gode sider hvor man kan få oplysninger om hvordan man skal passe slanger og hvordan deres omgivelser skal være med temperatur underlag osv.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 08-03-05 17:15
Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 08-03-05 17:16

Men ellers spør` mig jeg har haft slanger (snoge) i mange år, men har det desværre ikke længere da min kone ikke bryder sig om slanger(ærgeligt).

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-03-05 19:59

www.dyrenes-beskyttelse.dk/

De plejer at have nogen pasningsvejledninger til forskellige eksotiske dyr

mvh dova

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 09-03-05 08:02

Hej Syllemus jeg får snart en mælkesnog men jeg kan ikke rigtig finde noget på netted med hvor varm der skal være ved den

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-03-05 08:13

Her , tryk i menuen til venstre for de forskellige slags slanger du ønsker at se nærmere om :
http://www.zoozity.dk/pasvejl/pas_blodpython.asp

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-03-05 08:15

ps. Hvis vejledningen ikke er dækkende er det også i orden at spørge i butikken eller bare sende en mail.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-03-05 08:22
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-03-05 08:25

Her så jeg noget om temperatur i en pasningsvejledning:
http://slangetaemmer.dk/?side=pasning-maelkesnog

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 09-03-05 15:29

Hvilken mælkesnog er det? Dette gælder generelt for alle Kongesnoge og Mælkesnoge at der skal være en rumtemperaratur på 26-27 grader og så er det vigtigt at den har en varmeplads- evt. i hjørnet af terraiet det kan være fra en spot eller et varmelegme som du lægger under en metalplade, sten el.lign under sandet eller hvad du nu bruger som underlag i terraiet. Et Varmelegme på 25 watt er passende. De kan købes i dyrebutikker hvor der handles med krybdyr.
Der er forskellige meninger om hvor ofte man bør fodre sine slanger, jeg har altid fodret mine dyr ca een gang pr uge med en mus. Unger bør fodres oftere. Husk at slangen drikker 2-3 gange i døgnet og skal derfor altid have adgang til frisk vand.
Bøger om kongesnoge og mækesnoge kan købes. Har selv bogen Kingsnakes and Milksnakes, en ret god bog som fortæller om hver enkel art og underart og med flotte farvebilleder.
Held og lykke med din slange.

Accepteret svar
Fra : syllemus

Modtaget 100 point
Dato : 09-03-05 15:43

Det varmelegme som jeg omtaler er i øvrigt et kabel på ca 2 meter og ikke et varmelegme som man bruger i et akvarium. Fordelen ved dette kabel er, at det kan fordeles som man vil have det, og over et større område i terraiet.

Godkendelse af svar
Fra : Henrik7500

Dato : 09-03-05 19:59

Tak for svaret syllemus det var lige det jeg skulle vide :)

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 09-03-05 20:00

Jeg har fået den og den ser ud til at ha det godt :)