/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Migræne med aura
Fra : willlliam
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 08-03-05 15:34

Har en bekendt som har migræne med aura ( forud for anfaldet ), Auraen er den værste, for selv migrænen er ikke så slem.
Er der nogen som ved, hvordan man kan behandle auraen forud for anfaldet. Her tænker jeg på medicinsk, naturmedicinsk aller andre indfaldsvinkler.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-03-05 15:42

Akupunkturen har glimrende resultater med migræne - med eller uden aura. Hvorfor ikke tage begge dele med på en gang?

Find en god behandler, der er RAB-godkendt, så er der garanti mod fejlbehandling.

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-03-05 15:44

Ud over det... Forresten... Prøv at lave en dagbog over anfaldene... Der er en god sandsynlighed for, at de er betinget af intolerans/allergi overfor fødevarer.

Han/hun kan skrive, hvad han spiser og drikker - og i øvrigt foretager sig og sammenholde det med migræneanfaldene... Måske, der er en sammenhæng?

Vaxen

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 09-03-05 23:40

Migræne kan for kvinder også være meget hormonelt betinget, vaxen. Det kan være, - men behøver ikke have noget at gøre med fødevare allergi.
Jeg ville nok konsultere en god biopat, som med kosttilskud og naturremedier kan rense systemet ud, finde årsagen til ubalancer og genoprette. Det kan godt tage ½-1 år at få rettet op på massive ubalancer.
Selv har jeg periodevis lidt af svære migræner, men efter jeg har fået renset systemet og spiser nogle gode vitaminer og kosttilskud, har jeg ikke flere migræner.
Jeg har dog aldrig været så plaget af dem, som du beskriver at din ven er.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-03-05 11:13

Hejsa Axelise.... Jeg nævner fødevareallergi som en mulighed... Såmænd

Med hensyn til biopatens arbejde, er det jo faktisk det samme akupunkturen gør - bare med udgangspunkt i kroppens egen evne til at rehabilitere sig selv. Nogle gange, kan en patient være så heldig, at der kun er nødvendigt med 5 behandlinger.
Desuden, kan migræne - og andre former for hovedpine - være et symptom på at kroppen holdning ikke er optimal - Dette kan behandles hos posturologer som beskæftiger sig netop med at korrigere disse neurologiske mekanismer, der gør, at vi er skæve i holdningen, med mange former for muskel og ledsmerter til følge.

Og klart nok - nogen kan ikke hjælpes. Sørgeligt men sandt.

Vaxen

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 10-03-05 19:02

Ja, du har ret. Har selv prøvet akupunktur med gode resultater. Noget virker godt på nogle, mens andet virker bedre på andre. Man må prøve sig frem. Jeg nævner også kun biopaten netop fordi det er ad dén vej, jeg selv har fået mest hjælp. Men jeg er dybest set stor tilhænger af de fleste alternative behandlingsmetoder.