/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Olie fra bagbremse rendt ud... hvilken o~
Fra : AndersBis
Vist : 553 gange
100 point
Dato : 08-03-05 14:43

Ja, skulle skifte mine egerfælge til stjernefælge på min Ciao, så pillede hele hjulet af, men kom så til at ligge baghjulet ned, hvorefter olien fra bremserne rendte ud.... Hvilken olie er det jeg skal fylde i hullet på baghjulbremsen??
Det er en stor jerndims, som man bare plugger ind i fælgen, ved ikke helt hvad den hedder....

HJÆLP!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-03-05 15:11

Reduktionsgear i bagnav, skal bare have alm. 80 gearolie, som ikke har noget med bremserne at gøre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 08-03-05 15:12

hmm, hvad er 80 gearolie?? normal hobbyolie??

vidste ikke det var reduktionsgearet...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-03-05 15:34

Nej gearolie er meget tykkere.
Du skal kun bruge 1/4 l men enten skal du have lidt fra en mekaniker eller købe 1 liter:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=422402505&n=323261216&pn=342945215
Som er en 75/90 olie.
Alm. motorolie til biler hedder 5/40W men det er en helt anden historie, men den er god at putte i smørekander.
Tallene angiver oliens flydeevne ved høj og lav temperatur.
VH Palle Hansen