/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
OE6 adressekartotek: gemme mange adr. på~
Fra : HansJensen41
Vist : 534 gange
200 point
Dato : 08-03-05 12:53

Får en mail, der er sendt til mange via BC.
Vil oprette en mappe med alle de pågældende samlet.
Markerer alle, kopierer - og så kan jeg ikke få dem bugseret ind i den ønskede mappe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-03-05 13:17

Er det en mail´s BCC felt du mener ?
Det felt bør da ikke være synligt når du modtager en mail.
BCC er for at andre (modtagerne) skal kunne modtage mails, uden at kende de andre adresser.

Er der noget jeg har misforstået ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-03-05 13:21

Du mener sikkert CC-feltet. Carbon Copy
Kan du ikke bare åbne mailen og højreklikke på navnene, og trykke tilføj til adressebog.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 08-03-05 13:31

Der er ca 50 adresser i mit CC-felt, som jeg gerne vil have ind i en særlig mappe i adressekartoteket. Kan det gøres på en gang? Jeg har hørt, det kan lade sig gøre i office 2003.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-03-05 13:34

Åben din mail gå i Funktioner > Føj til adressekartoteket > Alle på listen til.........så skulle den være der.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-05 13:39

Jeg er rimelig sikker på, at den eneste måde i OE6 er som Palle Hansen beskriver og det må være CC feltet da modtageren ikke kan se BC.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-03-05 13:44

Det er også rettet af HansJensen41 til CC.

Og min beskrivelse kan også bruges ....men det med at få det lagt i en bestemt mappe, det må gøres bagefter...tror jeg.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-05 13:44

Jeg har lige prøvet din metode jakjoe på en med 8 på listen CC og den eneste der blev tilføjet ved at vælge alle på listen til var min egen modtageradresse, men om det skyldes at min så var en bcc hvor resten var CC er så spørgsmålet for man skal jo aldrig sige aldrig.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-03-05 13:48

Den hedder "Alle på listen Til"...det vil jeg tolke derhen at "Alle" i feltet "Til" vil komme i adressekartoteket.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-03-05 13:50

Øv....ja jeg skriver selv løsningen på min påstand....eller det modsatte...Feltet "Til" er ikke CC

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-05 13:53

Jeg har lige fundet en gammel mail frem med en flok modtagere i cc feltet og hvor jeg også selv var i CC feltet og der virker det, men man skal klikke OK på samtlige form, at gemme dem, men det kan lade sig gøre, jeg oprettede en anden identitet for ikke at få mit adressekartotek forurenet med ligegyldige adresser.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-05 13:58

Nu har jeg leget lidt med muligheden og så vidt jeg kan se så kan man ikke gemme direkte i en anden mappe så det må man gøre bagefter ved at åbne adressekartoteket og oprette mappe eller gruppe.
Man kunne også oprette et nyt adressekartotek under en anden identitet, men så skal man åbne mailen og lave en gem som så den kan åbnes under de´n anden identitet.