/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Motorkode på Golf diesel
Fra : Bragesvej
Vist : 910 gange
20 point
Dato : 08-03-05 10:01

Nå jeg vil købe dele til min golf støder jeg tit på dette:

Passer på motortyper:
CR
JK
JP
CY
JR

Jeg har været ude i motoren at se efter men der kan jeg kun se tal på blokken?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-03-05 10:39

Det første bogstav står for type motor, om det er med eller uden turbo, og det andet har noget med årgangen at gøre så vidt jeg husker

C er uden turbo
J er med turbo.

Mange reservedele er de samme til de to typer, derfor passer delene til begge slags.

Og f.eks. Transporter-motoren, som er næsten magen til Golfmotoren, der heddder den model uden turbo, CS og den med turbo hedder JX

Men når du køber dele, plejer der også af stå hvilken model og årstal de passer på, eks. Golf II 1,6 D '83-'89

mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-03-05 10:43

Hvad er min så? (84) uden turbo.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 08-03-05 11:37

Ja, og så viser det sig nok alligevel at være helt anderledes med en Golf Motor.

Jeg har ikke kunnet finde det på nettet, og i min bog om Transportere er opgivet at C er uden turbo Og J er med turbo.

Men for en Golf II 1,6D skulle gælde følgende:
Årgang 83 - 91: enten JP, CR, ME Og de passer ofte stumper med CY, JR, MF

Og det har jeg fundet i et katalog fra Thansen, så må man håbe de ved hvad de taler om.

Men måske lidt mere præcist ud fra Stelnummeret på bilen Hvis dit stelnummer er i serien 19E 300001 og fremad, hedder den JP

Forvirret???

Det var jeg også
og jeg tror ikke det betyder så meget, fordi de netop passer de fleste stumper sammen.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 09-03-05 01:11

Tak for svaret dova.