/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Ktc Flad skærm "Autokey" Hvad er det"?
Fra : Bragesvej
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 08-03-05 09:40

På min nye skætm KTC 7002L

Der er en Autokey på fronten af skærmen, der er og et - og et +
Trykker jeg på Autpkey, bliver der kun vist halvdelen af billedet, den første del af skærmen er sort???
I Brugsforviringen står:

Autokey This key usede to complete auto-adjusting function, it make the monitor to be the best
visual display status i VGA mode, This key is used to switch VGA and DVI signal in DVI mode.

Som jeg forstår springer skærmen fra VGA mode til DVI mode????
Hvad er dvi mode (Et andet stik) for der er ikke et andet stik?
men problemet er jeg kan ikke få den tilbage til VGA mode....eller er jeg helt ude i skoven????

Jeg køre med et alm skærmstik til pc og skærm (Vga)

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-03-05 10:21

Bragesvej> En ordbog der lige kan forklare DVI http://www.3dkort.dk/Ordbog.shtml

Knappen du trykker på ... hvad sker det med et kortvarigt tryk, og med et langvarigt tryk ? Ændrer det noget ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-03-05 10:31

Nej, det ændre intet med et kort eller langvarigt tryk på knappen, men jeg mener slet ikke der er et Dvi stik?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-03-05 10:36

Stikket er det samme, men se ordforklaringen, så er det hvad der kommer fra PCén, om det er digitalt eller analogt.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-03-05 11:27

På de fladskærme jeg har er der to stik et DVI og et VGA stik (meget forskellige) - det er der ligeledes på mit grafikkort et DVI og et VGA stik og så kan jeg bestemme om jeg vil køre analog eller digitalt.

Er du sikker på at der DVI på din skærm. Jeg har kigget på nettet og kan ikke se at den har DVI.

Jeg har også en autokey, den finjusterer alene skærmbilledet. Kontakt dem du har købt skærmen af for at få besvaret om skærmen har en fejl eller ej.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-03-05 11:33

Det er måske 1 stik = halv skærm
2 stik = hel skærm
??????

Bragesvej> Beklager min morsomhed på dine vegne....men kunne ikke lade være.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-03-05 11:47

Ha, ha jakjoe den var meget god.

Bragesvej på deres hjemmeside her står der heller ikke noget om DVI
http://www.fpdisplay.com/Product/view_product.asp?id=516&company=KTC

Men stadigvæk det med Autokey syntes jeg lyder som en fejl, når den kun viser en halv skærm - for som jeg læser teksten så skulle den også finjustere VGA.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-03-05 11:48

Bentjuul> Kan der være en dobbeltfunktion i knappen ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-03-05 11:51

Bragesvej> Er du sikker på, at der ikke sidder noget på undersiden eller bagsiden af skærmen ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-03-05 11:56

jakjoe, muligvis en dobbeltfunktion hvis skærmen også har DVI, men så skal der være to stik og to kabler, vil jeg mene. Ellers skal der være lavet nye standarder for DVI siden jeg fik min seneste skærm for 4 måneder siden.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-03-05 12:15

På min som er en 7002L sider der i venstere side, stik til strøm,Lyd,Vga stik.

jeg har nu fundet ud af når jeg har været inde og justere skræmen (Osd) og den har tilpasset sig skærmen, er den ok i breden, men den mangler lidt i toppen,
jeg finder sku nok ud af det...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-03-05 12:23

Jamen så god fornøjelse med din nyerhvervelse Bragesvej.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-03-05 12:34

Ja, så er der kun at ønske, at du også får det sidste på plads.
God fornøjelse.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-03-05 12:50

Jeg fandt lige et link så du kan se hvordan et DVI kabel ser ud.
http://av-connection.com/?GroupID=38&ClassID=129

//bentjuul

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 09-03-05 01:10

Bemtjuul: Ja men så er det sku et Dvi kabel jeg køre med, det liger sku da et lm Vga kaber, men da jeg så den runde del på kablet, ja så var der ingen tvilv, hvad denne runde del på kablet så har af betydning?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-03-05 13:06

Bragesvej du skal se på selve stikket, for udover de mange ben så er der et fladt ben vandret på DVI-stikket - hvorimod VGA stikket er smallere og har kun de alm. ben.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 09-03-05 13:52

Jeg har lagt et billede her af et DVI stik håber det kan fjerne enhver tvivl om stikket.
www.capricornus.dk/prover/bragesvej.htm

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 10-03-05 09:34

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 12:57

Selvtak bragesvej, jeg håber du har fået styr på din skærm. Indholdet linket jeg lagde i går bliver slettet i aften - så hvis du skal bruge billedet må du lige kopiere det.

//bentjuul