/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Forvarmer i en Golf Diesel??
Fra : Bragesvej
Vist : 661 gange
50 point
Dato : 08-03-05 01:02

Min forvarmer 40 sek om at slukke, Vw mener det er lidt lang tid, de forslår at skifte relæet, de siger det ikke har noget,
med gløde rørene at gøre, jeg kom en andet på ( Brugt ) men det tog samme tid før den gule lampe slukket?

Skal jeg prøve med et helt nyt relæ eller er der andet jeg har misset
(sidder der noget andet der har med forvarmer at gøre et sted)

Enten virker et relæ eller ikke???

 
 
Kommentar
Fra : alimak


Dato : 08-03-05 02:06

Kan du ikke skrue ud gløderørene og se hvordan de ser ud.Måske skal de skiftes.
alimak

Kommentar
Fra : jeansgade


Dato : 08-03-05 06:45

det er jo også koldt udenfor på denne tid.

Kommentar
Fra : alka


Dato : 08-03-05 07:37

Hvordan har dit batteri det? Er det halvt eller helt opladet?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 08-03-05 10:45

Det har ikke noget med gløderørene at gøre.

Det er relæet der skal styre det.

det eneste andet der har forbindelse til, er den føler der skal registrere om motoren er varm eller kold, om den skal forvarme eller ej.
Og den føler sidder sammen med føleren der måler kølevandstemperaturen.

Nu ville det godt nok være underligt hvis to relæer led af samme fejl, men der er stor forskel på hvor længe de forskellige varmer.
Jeg har dog aldrig oplevet en der varmede mere end 15 sekunder.

Har du prøvet om bilen starter lige så godt hvis du kun varmer f.eks. 10 sekunder.
Hvis den gør det, og den gule lampe slukker når motoren er startet, er det i orden at gøre sådan.

mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej


Dato : 08-03-05 10:47

Jeg kan god starte den den efter 10 sek, og lampen går ud med det samme, men om morgen er den helt gal..læs anden tråd

Kommentar
Fra : Bragesvej


Dato : 08-03-05 12:10

Dumt spørsmål, men fungere gløderørene ligesådan som tændrør, er de aktive hele tiden?

Kommentar
Fra : dova


Dato : 08-03-05 12:26

Nej det er de ikke.
Når den gule lampe slukker, eller når du starter bilen, fortsætter gløderørene med at varme så længe starteren drejer rundt, og så slukker de.

En dieselmotor kører udelukkende ved at dieselen bliver forstøvet, sprøjtet ind i motoren, og så er det kompressionen der antænder den forstøvede olie og på den måde frembringer den "gnist/tænding/eksplotion" som får motoren til at køre.
Hvorimod en benzinmodel har strøm på tændrørene hele tiden for at få benzinen til at tænde.

mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej


Dato : 09-03-05 12:07

Hmm.. jeg har bemærket at der sidder en lampe (Rød) i feltet hvor temperaturmåleren sider, den blinker rødt ca 5 gange ved opstart, for så at slukke,
er det en slag tjek for den virker, feks kige som en lade lampe/Olielampe?

Kommentar
Fra : dova


Dato : 09-03-05 13:24

Det er advarselslampen til kølevandet.
Hvis bilen begynder at blive for varm, vil den blinke på samme måde.

Og den blinker i få sekunder når du sætter tænding på som en kontrol for at den fungerer.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej


Dato : 10-03-05 01:09

Tak for svaret dova.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407938
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste