/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Problemer med at ændre til stående udskr~
Fra : vagn2901
Vist : 984 gange
100 point
Dato : 07-03-05 20:17

Jeg kan ikke få mine udskrifter ændret til stående udskrift.
Jeg får følgende melding når jeg har markeret "stående": "I nogle sektioner med ulige spalteafstand vil en forøgelse af højre margen medføre, at sidste spalte bliver for smal."
Jeg siger OK til dette, men der sker ingen ændring. Hvorfor?
Vagn

Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 07-03-05 20:27

Prøv at ændre sideopsætningen i dit dokument: >filer< - >sideopsætning< - >papirstørrelse< og derefter korrigere dokumentet, når du kan se, at spalterne ligger udenfor dokumentet.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 08-03-05 09:41

Du kan også gøre følgende: Funktioner-indstillinger-vis : tekstgrænser.
Når du så ser omridset af dit dokument kan du trække i margenlinierne til de får det format, du vil bruge.
Men du skal også huske Jerrisk råd om at "rejse dokumentet op" i filer-sideopsætning, hvor du jo også kan ændre margen.
PAS PÅ, hvis du bruger win98: netop filer-sideopsætning kan få programmet til at crashe, så brug listepilene når du ændrer margen. Og gem tit.

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 08-03-05 13:17

Hej Jerrik og HansJensen
Jeg har nu prøvet jeres gode råd, men ingen af delen hjælper mig. Jeg har Windows 2000.
Problemet er at jeg ikke kan rejse dokumentet op, derfor kan jeg heller ikke trække margenlinierne nedad, som HansJensen anbefaler.
Vagn

Accepteret svar
Fra : HansJensen41

Modtaget 100 point
Dato : 08-03-05 13:38

Klik på vis-skjul for at se dine formateringer, og marker UDEN at medtage den allersidste "hammer". Kopier og indsæt i nyt dokument. Måske hjælper det.

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 10-03-05 14:31

Ingen af svarene har hjulpet mig

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 10-03-05 19:14

Prøv at tag et afsnit og sæt ind i et nyt dok.
Hvis det ligger ned, så kig i filer sideopsætning og rejs det op.
Hvis det funker, så gør det samme med næste afsnit.
Hov forresten: Har du indsat sektionsskift? De kan godt volde problemer.

Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 16-03-05 17:22

Tak for svaret HansJensen41.
Jeg må hellere få lukket sagen, og du gjorde dig de hæderligste anstrengelser

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 18-03-05 08:34

Det er næsten synd - send dokumentet til mig hansJ-kandu@hotmail.com.
Jeg er meget videbegærlig, og har lige genoprettet et helt håbløst dok for en bekendt.