/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Prisforskel på halvvalmtag og alm??
Fra : yesboss
Vist : 831 gange
200 point
Dato : 07-03-05 19:29

Halløjsovs!!

Er der nogen der kender prisforskellen på halvvalmtag og alm tag (Spids) til skagenshus, 123 kvm grundplan og 88 1. sal.

yesboss

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 07-03-05 20:32

Du kan (måske) regne det ud her: http://www.jydsktagteknik.dk/ gå ind under beregn tag.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 07-03-05 20:41

Der kan man ikke beregne forskellen på ovenstående desværrre, ellers tak Mayday

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 08-03-05 21:36

Halløj yesboss, du går bare ind til en " RIGTIG" tømmerhandel, der ved de besked med sagerne.

Accepteret svar
Fra : mayday

Modtaget 100 point
Dato : 10-03-05 22:20

>yesboss, du kunne ligeså godt spørge om et tordenskrald er højere end Rundetårn, uden præcise mål og tegninger kan spørgsmålet ikke besvares nogenlunde præcis. Men ved et resonnement omkring materialeforbrug og arbejdstid kan man nok skønne sig frem til et overslag.

Et halvvalmtag mangler spidserne i gavlene (ca. halvdelen af højden) og der bruges ikke mere tagmateriale.

Til gengæld vil der medgå mere arbejdstid ved tildannelse af tagkonstruktionen.

Et kvalificeret skøn på baggrung af disse faktore, vil være at prisdifferencen på et hus af den oplyste størrelse vil være ca. 5%.

Så brug linket ovenfor til beregning af husets tag (med gavlspidser) og læg så 5% på prisen du kommer frem til.

Godkendelse af svar
Fra : yesboss

Dato : 27-01-07 22:56

Tak for svaret mayday.