/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Vandslibe sandpapir
Fra : hvidtiger
Vist : 976 gange
50 point
Dato : 07-03-05 15:36

Når jeg skal have højglanspoleret mit kickstarterskjold skal jeg også bruge vandslibe sandpapir..Det lyder måske nok lidt dumt, men er der en speciel måde det skal bruges på f.eks slipes i cirkler og skal det man sliber være vådt eller hvad?

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-03-05 16:11

Vandslibepapir er nok for groft, til det.

Brug ståluld den fine nr.000, kom "autosol" (polermiddel fåes i tuber på tankstationer m,m,) på´

og polèr så, polèr efter med en ren bomuldsklud.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 07-03-05 17:08

har du ik bare en "polermaskine" da? det er da klart det nemmeste og med fine resultater. kig evt. på:www.jogamok.dk.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-03-05 17:22

Gør som Keldd siger. Han har check på den slags.
Men en poleremaskine kan da lette arbejdet. Men under alle omstændigheder: INGEN vandslibepapir.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 07-03-05 18:39

DAMN!....Jeg har læst en lille artikel om det..Og der stod der at jeg skulle bruge en stålbørste til boremaskine og en polerskive/pude.Vandslibe sandpapir korn 100, 300,600, 1000 og 1200..Stålbørsten skal bruges til og på lak og maling af hvorefter kickstarterskjoldet ikke er særlig pænt bagefter..Så skal man så slibe med det sandpapir til ridserne er væk hvorefter det skal poleres med noget grov voks og derefter finish voks..Det skulle være den lange men mest billige måde hvis man ikke har ploermaskine osv...Men jeg er åbenbart helt galt i byen kan jeg høre??*Gg*

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-03-05 18:48

Brug ståluld som jeg skrev, hvis du følger den herres råd, med stålbørsten

vil du lave dybe spor, som kun kan fjernes maskinelt, og det hører slet ikke hjemme, til det du er i gang med.

Gør hvad jeg siger, så skal det nok blive pænt.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 07-03-05 18:50

Kan ståluldet fjerne malingen??...Og skal det poleres efter??..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-03-05 18:52

hvidtiger - Ikke nødvendigvis. Hvis dit skjold er meget ridset og fyldt med maling, er artiklens råd gode nok. Keldd's råd dækker kun den afsluttende behandling, altså poleringen. Så følg vejledningen i artiklen. Når du så når derned hvor der kun er polering tilbage, skifter du til Keldd's råd.

M.h.t. dit direkte spørgsmål, så er slibningen med vandslibepapir en så tidlig proces at sliberetningen er ligegyldig. Og JA når du bruger vandslibepapiret skal emnet være vådt.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 07-03-05 18:57

Mit kickstarterskjold på min pgo er sort og vil gerne have det "krom agtigt"..Men jeg har aldrig prøvet det før, så er lidt forvirret hvad jeg så skal gøre.For Keldd skriver jo at jeg ikke skal bruge stålbørsten, men hvordan får jeg så fjernet malingen og lakken?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-03-05 18:59

Rigtigt hvad Arne siger, men fortæl hvad dit kickstarterskjold er behandlet med,jeg gik ud fra det var en aluminiumslegering af en slags,men hvis det er malet, så kan du jo ikke højglanspolere før malingen er væk.
Keldd.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 07-03-05 19:02

Mit kickstarterskjold er stål eller metal som er fabriksmalet sort..Sikkert også fået lak..Så hvis jeg skal fjerne malingen kan jeg godt bruge den børste så og autosol som poleringsmiddel?

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-03-05 19:02

Nu nærmer vi os sagens kerne, nu skal vi så finde ud af,HVILKET materiale skjoldet er lavet af. Hvis det er presset pladejern, kan du jo ikke højglanspolere det. Jo men det kan bare ikke holde.
Keldd.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 07-03-05 19:06

Det kan poleres..Det er vel støbt eller sådan noget som andre kickstarterskjolde går jeg ud fra..Hmm jeg er da vidst ude på dybt vand her..*Gg*

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-03-05 19:06

Hvis det skal males, og det er der noget der tyder på, så skal det bare være pænt rent, altså ikke noget med at polere.

Men hvorfor ikke forkrome skjoldet, hvis du får den tanke, skal jeg nok fortælle hvad det drejer sig om.

Keldd.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 07-03-05 19:08

Det vil jeg meget gerne, men det koster mange penge og aner ikke hvem der forkromer sådan noget..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-03-05 19:09

Rolig hvidtiger, vi kan ikke vide alt om alt allesammen.

Godt hvis det er støbt, af en eller anden legering.Forresten lad mig lige høre,har du pillet skjoldet af.
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-03-05 19:24

Godt, vi polerer skjoldet.

Først skal malingen væk, og helst ikke mekanisk, så har vi ridserne.

Du skal hen til malerhandleren og købe noget malingfjerner, jeg vil ikke sige nogen mærker, spørg i forretningen.

Så er malingen væk, og så begynder du med ståluld og autosol, og så er der ikke noget i vejen med en mekanisk

polering til sidst ( boremaskine m.polerskive. eller en rigtig polermaskine 199kr. Harald Nyborg)

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 07-03-05 19:36

Nej scooteren står hjemme hos mine forældre.Jeg er hjemme hos mig selv nu..Så skjoldet sidder stadig på scooteren..

Vh Brian

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-03-05 19:48

Du bør pille det af, inden du går i gang, så er det lidt lettere

at have med at gøre. God fornøjelse.
Keldd.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 07-03-05 20:51

Og det burde kunne gøre det?..Hvor køber man det der ståluld?

Ja tak så vil jeg begynde på det her i weekenden måske..

Vh Brian

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 50 point
Dato : 07-03-05 23:52

Ståluld = malerforretning, eller byggemarked.

Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 09-03-05 06:57

Tak for svaret Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-03-05 23:25

Selvtak, hvidtiger.
Keldd.