/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
sikker netværk med trådløs
Fra : gizmodk
Vist : 400 gange
50 point
Dato : 07-03-05 06:20

hvordan sikker man sit trådløse netværk bedst og hvilken opsætning er bedst

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-03-05 07:39
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-03-05 09:11

Den store side fra det offentlige: http://kortlink.dk/danmark/nkd

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-03-05 20:28

gizmo duk!
Hvad med at fortælle lidt om hvilket mærke du bruger, så var der måske den mulighed, at der var en med det samme mærke, der ved hvordan han/hun gjorde da de satte deres netværk op.
Der findes utallige mærker af trådløse netværk, og de skal alle sættes op på hver sin måde, selv om det går ud på det samme, så er det jo spørgsmålet om, at du kan blive vejledt direkte til de menu'er du skal bruge!

Så for en anden gangs skyld: Stil altid et spørgsmål med så fyldestgørende oplysninger, så får du også et hurtigt svar.
I modsat fald vil du blot få nogle tips om hvordan man kan gøre det!

Kommentar
Fra : gizmodk

Dato : 07-03-05 21:06

d link har jeg

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-03-05 21:13

????? de har da mange modeller, så et typenummer ville være på sin plads!

Så for en anden gangs skyld: Stil altid et spørgsmål med så fyldestgørende oplysninger, så får du også et hurtigt svar.
I modsat fald vil du blot få nogle tips om hvordan man kan gøre det!

Kommentar
Fra : gizmodk

Dato : 08-03-05 18:25

Oki D LINK DI 514

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-03-05 23:14

Generelt kan det siges:
Du skal aktivere dit MAC filter, så det kun indholder de MAC adresser der må have adgang via din trådløse forbindelse.
Du skal bruge den stærkeste kryptering som din router nu kan klare.
Du skal skjule din SSID (det navn du tildeler din router så den kan kendes på nettet)
Du skal (hvis det er muligt) tilpasse din routers sender effekt så den kun dækker det der er behov for. Jo lavere effekt jo kortere rækkevidde.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-03-05 23:27

Nogle flere ting om sikkerhed http://www.rfits.dk/Beskyt_dit_tr_dl_se.3252.0.html

mvh
jakjoe