/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
planlagt opgave bliver ikke kørt pga pas~
Fra : cbsjanten
Vist : 392 gange
100 point
Dato : 06-03-05 21:05

jeg ville mægtig gerne have lavet det sådan at windows selv opdaterer min norton av og firewall....
derfor har jeg lavet en planlagt opgave hvor win. så selv skulle køre liveupdate men opgaven bliver aldrig kørt pga manglende pass eller forkert pass
men hvad er det for et pass???? jeg har ikke pass på min window eller norton for det er jo kun mig der bruger min comp
jeg har prøvet at skrive et pass og jeg har prøvet uden men lige meget hjælper det
er der nogen herinde der ved hvad jeg kan gører ?????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-03-05 22:50

Norton har jo sin egen indstilling for at tjekke for opdateringer, ligesom windows har sin egen der opdaterer fra opdate, når der er kommet nye.
Derfor er der slet ingen grund til at lave planlagte opgaver i windows.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 06-03-05 22:54

ja det har den men det er jo bare on eller off jeg ville gerne have at den opdaterer hver dag når jeg starter comp kan det gøres ????
uden jeg behøver at gøre det manuelt og fordi norton nogle gange er lidt sløv til at hente de nye opdateringer

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-05 23:29

Ja, det er en god ting at være forsiktig, men du skulle nu vel også være meget uheldig at nogen sender dig de helt nye virus, der lige er blevet opdaget, desuden har Norton et filter der også opdager beslægtede virus.
At Norton er sløv, syntes jeg nu ikke, det kan jo være fordi den har undersøgt og fundet ud af at der ikke er nogen opdate.
Automatic LiveUpdate automatically checks for virus definitions and program updates to your virus protection when you are connected to the Internet.
Choose from these options to customize LiveUpdate behavior. LiveUpdate connects to the Internet to download and install updated virus definitions and program updates.
By default, Automatic LiveUpdate checks for updates to virus definitions every four hours when your computer is connected to the Internet.

Angive avancerede sikkerhedsindstillinger
Du kan angive avancerede tilladelser til både filer og mapper, der giver eller nægter en bruger tilladelse til at få vist eller ændre en planlagt opgave.

Du kan få vist sikkerhedsindstillingerne for en planlagt opgave ved at højreklikke på opgaven, klikke på Egenskaber og derefter klikke på fanen Sikkerhed.
Du kan få vist eller ændre avancerede sikkerhedsindstillinger ved at klikke på Avanceret under fanen Sikkerhed. Klik på den bruger, du vil have vist eller ændre tilladelser for, under fanen Tilladelser, og klik på Rediger.

Nulstille adgangskoder
I Windows XP har adgangskoder en udløbsdato. Hvis du planlægger tilbagevendende opgaver, der skal køre i det uendelige, skal du være opmærksom på dine adgangskoders udløbsdato. Når din adgangskode udløber, skal du nulstille adgangskoden for de planlagte opgaver.

Hvis du vil skifte adgangskode eller oprette en ny adgangskode, skal du først åbne opgaven. Klik på Angiv adgangskode under fanen Opgave.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : cbsjanten

Dato : 07-03-05 14:18

Tak for svaret pallebhansen.