/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl efter mislykket NetBasis inst på XP
Fra : h_bmv
Vist : 716 gange
121 point
Dato : 06-03-05 12:38

Der hører en installations cd med til TDC's NetBasis, men den virker ikke i Win xp, jeg var nødt til at indstille internet og e-mail manuelt. Det virker fint nu MEN:

Når man starter pc'en op kommer den med følgende meddelelser inden at den indlæser antivirus o.s.v. :
(D: fungerer som c-drevet på den her pc, E: er cd-rom drevet! (virker fint!))

vinduets overskrift: Skrivebord

! Det lykkedes ikke at indlæse eller køre E:\16101online\iecfg2\SetupRun.exe, der er angivet i registreringsdatabasen. Kontroller, at filen findes på computeren, eller fjern referencen til den i registreringsdatabasen.

Knap med "OK"

Når man så trykker på "OK" kommer dette vindue:

vinduets overskrift: E:\16101online\iecfg2\SetupRun.exe

X Windows kan ikke finde 'E:\16101online\iecfg2\SetupRun.exe'. Kontroller, at du skrev navnet korrekt, og forsøg derefter igen. Hvis du vil søge efter en fil, skal du klikke på knappen Start og derefter klikke på søg.

Knap med "OK"

Når man så trykker OK her , så forsvinder vinduet bare og computeren indlæser antivirus og lignende ind og er herefter klar til brug. Vil da gerne af med disse vinduer....!

Jeg vil da helst ikke til at prøve at indlæse den bemeldte fil fra cd-rom drevet nu da internet ENDELIG virker, og pc’en i det hele taget arbejder godt, så hvordan går jeg lige ind og finder ” referencen” til den i ”registreringsdatabasen” og hvad hedder ”referencen” til den derinde?? Eller hvad er ellers løsningen på dette problem???

Vh.

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 06-03-05 13:39

Det nemmeste er nok at downloade og installere et regDB-program, f. eks. RegSurpreme, og køre det engang. Det fjerner ugyldige henvisninger. Genstart maskinen og du skulle ikke se mere til "fejlmeddelelsen".

http://www.macecraft.com/downloads/

//aaron

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 06-03-05 14:10

-ser ud til at være et godt program ellers, men det løste ikke problemet, ej heller efter en "deep" scan. Øv...

Flere bud på problemet????????????????????

Vh.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 06-03-05 16:04

Haallooooooo

Accepteret svar
Fra : aaron

Modtaget 121 point
Dato : 07-03-05 02:31

Sorry, jeg har været væk hele dagen.
Men for at vende tilbage til dit problem. Jeg er ikke så meget for at lokke dig ind i regDB og slette ting og sager manuelt, hvis du ikke er vant til at arbejde der. Det var derfor jeg henviste til et program. Men hvis du mener at have mod på det, kan du lede efter henvisningen til setuprun.exe manuelt.

Men inden du starter på noget andet, så lav et systemgendannelsespunkt, så du har noget at komme tilbage til, hvis noget går galt!

Derefter:
Klik Start>Kør... og skriv regedit i tekstboksen
Når regedit er startet, klik på Rediger-menuen og derefter Søg...
Skriv setuprun eller setuprun.exe i boksen og klik Find næste
Slet henvisningerne til setuprun.exe i det højre vindue (E:\16101online\iecfg2\SetupRun.exe)

Hvis du er i tvivl, så lad være at slette noget (efter devicen hellere slette for lidt end for meget)

Når henvisningerne er slettet, luk regedit og genstart maskinen.

//aaron

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 09-03-05 22:02

tak for rådet, og også undskyld jeg først kigger ind nu igen, har ikke været ude ved maskinen siden søndag(det plejer ellers at vælte ind med råd her?!), vil prøve dit råd når jeg kommer ud til den igen, ved godt jeg skal passe på med registreringsdatabasen. Men jeg tager risikoen, i yderste nødstilfælde må jeg bare til at formatere og indstallere igen....

Vh.

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 13-03-05 21:01

Tak for svaret aaron, et rigtig godt kompetent råd. Det krævede godt nok 2 forsøg, hele linien fandt den godt nok første gang(kan ikke huske betegnelsen i vendtre kolonne) men vinduerne var ikke væk efter en genstart. Så søgte jeg igen og så fandt den en linie mere med betegnelsen "run" i venstre kolonne, og så var problemet væk efter en genstart. Tak også simpelthen fordi du hjalp mig i gang med den lidt "giftige" registrerings database.

Vh.

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 14-03-05 01:16

Glad for du fik løst dit problem. Jeg takker for pointene.
Pas nu på med ikke at blive for ivrig i RegDB.

//aaron