/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Keyboard i PC med forsinkelse???
Fra : bassenborg
Vist : 327 gange
50 point
Dato : 06-03-05 12:01

Jeg har et Yamaha PSR 160 keyboard hvor der er Midi in/out.
Jeg har så tilsluttet det til PC'en via lydkortet's spilport.
Jeg har prøvet at spille igennem et par programmer (Magix midi studio, Music centre), men når jeg slår tonerne an er der en forsinkelse.
Det er faktisk ret svært at spille noget fornuftigt på den måde.
Hvad kan det skyldes at der er den forsinkelse, og hvad kan jeg gøre ved det?
Jag har prøvet at stille på alt, synes jeg.
Kan det være kablet (Kablet er et Midi/PC kabel på 1,5 meter)?

Kommentar
Fra : sangfugl

Dato : 06-03-05 13:15

Hej!
Desværre slår min egen "know-how" ikke til at kunne give andet råd end:
Der findes her på nettet mange nyhedsgrupper for midifolk.
Nyhedsgrupper, hvor der sidder aldeles kompetente og hjælpsomme folk, der har beskæftiget sig emnet i mange år.
prøv f.eks at søge: midi, midimusik eller festmusik elle noget lignende på Google.
Håber det lykkes !

MVH
Mogens

Kommentar
Fra : sangfugl

Dato : 06-03-05 13:15

Hej!
Desværre slår min egen "know-how" ikke til at kunne give andet råd end:
Der findes her på nettet mange nyhedsgrupper for midifolk.
Nyhedsgrupper, hvor der sidder aldeles kompetente og hjælpsomme folk, der har beskæftiget sig emnet i mange år.
prøv f.eks at søge: midi, midimusik eller festmusik elle noget lignende på Google.
Håber det lykkes !

MVH
Mogens

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 06-03-05 13:16

Tak, det prøver jeg.

Kommentar
Fra : sangfugl

Dato : 06-03-05 13:16

øHh
srry, er lidt løs på hånden idag

mvh
Mogens

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-03-05 13:51

sangfugl - kvidr du bare lol

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-03-05 16:58

Er som regel grundet chipsettet på motherboardet! Normal burde man kunne sætte latency (forsinkelse ) ned i programmet, men i langt de fleste tilfælde vil der være en forsinkelse! Rene Intel konfigurationer (CPU og chipset) og et professionel lydkort går dog for at være den bedste konfigaration for at få forsinkelsen ned på et minimum!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-03-05 17:07

låner af og til et keyboard og har ikke haft problemer - derfor er jeg også lidt interesseret i spørgsmålet her.
Tedd - hvor ved du det fra men intel konfigurationerne ????? Og hvad mener du et pro lydkort er ????

undskyld sangfugl jeg lige nasser mig ind på tråden !!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-03-05 17:15

Kan være du har en god konfigaration, mirit

Det med intel har jeg fra musikere der bruger pc til at lave musik på!
Et pro lydkort er f.eks. et fra terratec http://audioen.terratec.net/

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 50 point
Dato : 13-04-05 10:21

det mest sandsynlige er at dit lydkort er for langsomt så midi signalet bliver forsinket. eller at du mangler ram så afviklingen af tonerne bliver forsinket. du kan evt. prøve at købe en usb/midi adapter(399.-) og koble keyboardet til den vej igennem med et midi/midi kabel(ca. 100.-).

vh fluffy

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 13-04-05 19:30

Tak for svaret fluffyclaus.