/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rio Napa - cypern
Fra : graph
Vist : 649 gange
25 point
Dato : 06-03-05 11:53

Hejsa..

Er der nogen der har erfaring eller billeder fra Hotellet Roi Napa (på cypern).. ved godt det sku være et festhotel..

Rejsen er bestilt vi vil bare gerne vide mere om området og hotellet inden vi ankommer

/Graph

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 06-03-05 15:28

Vi kender ikke lige hotellet Roi Napa, men det ligger i Agia Napa - byen med gang i for de unge og ser ok ud: http://www.startour.dk/travel/hotel/hotel_686_113.asp - For to år siden var vi med vores børnebørn i Fig Tree Bay, som ligger lige ved siden af.
Snyd ikke jer selv for en dag i http://www.waterworldwaterpark.com/index2.php

Kommentar
Fra : graph

Dato : 07-03-05 16:59

Hehe.. ja det første link har jeg jo så selv.. har søgt på nettet om jeg ku finde andre billeder... men har ikke kunne finde nogle... men ellers tak det er forøvrigt Star Tour vi skal med..

Vi skal helt bestemt rundt og kigge, har også lejet en bil i 3 dage...

(glæder mig.. første ferie i, ja siden 98)

Kommentar
Fra : lycketysplyt

Dato : 14-04-05 22:59

Hello

hehe sidder selv og leder efter billeder fra hotellet, har også bestilt rejse dertil....... har været på cypern før og var i vandlandet, en rigtig fed park som jeg glæder mig til at gense

Kommentar
Fra : graph

Dato : 16-04-05 22:15

Hejsa..

Fandt nogle flere billeder under google (billedsøgning)... hvornår skal du/i derned??..

/graph

Kommentar
Fra : lycketysplyt

Dato : 19-04-05 19:27

vi skla derned derned d.20juni mig og tre andre bliver kanon .... hvad med jer???

Kommentar
Fra : graph

Dato : 20-04-05 10:57

hehe... fredag den 13 maj...... meen i skal jo nok derned og feste *GG*..... for oz er det vores første rigtige ferie sammen så vi skal ud og se en masse osv... glæder mig rigtigt meget til at komme lidt væk.... (*G* rigtig charter ferie hva *G*)

ska i oz flyve fra billund? med mearsk?

Kommentar
Fra : lycketysplyt

Dato : 20-04-05 18:41

ja det skal vi nemlig hehe..... ja det er min fjerde ferie med vennerne, har været på cypern en gang før i larnaca.... en meget mere stille by....... ja i ved vel godt de køre i venstre side nede i cypern, så man skal nok køre lidt stille og roligt i starten

vi skal flyve med sterling fra kastrup......

så lige at du tidligere spurgte om området, ved ikke helt hvordan det ser ud i maj, men sidst jeg var dernede var der meget tørt inde i landet, så man skal nok helst holde sig ude ved vandet ellers en dejlig ø flinke folk dernede.......

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 20-04-05 23:31

Det første syn der mødte os da vi nærmede os Agia Napa i maj 2003, var en masse mennesker - med "rumpetten" lige i vejret - der samlede nye kartofler op af den røde jord. På højre side, ned mod Middelhavet lå det kæmpestore Waterworld.
I maj er der stadig lidt tilbage af forårets grønne fauna. Der kom endda en regnbyge mens vi var der. Behagelig temperatur og havvandet 21-22 gr. Rigtig god tur til jer begge.

Kommentar
Fra : graph

Dato : 21-04-05 18:00

*GG*.. jeps.. ved godt de kører i "den forkerte side"... lader manden om at køre vognen.. kan han køre bus, så kan han oz køre dernede *GG*..

Kommentar
Fra : lycketysplyt

Dato : 22-04-05 14:12

hehe, ja så er der vist ikke noget at være urolig for ....

men så er der ikke lang tid til i skal afsted

så håber jeg i får en god tur, og i kan jo lige skrive hvordan der var dernede og om hotellet var godt hehe

Kommentar
Fra : graph

Dato : 22-04-05 19:26

naie under en måned *G*.... hehe ku nok oz godt selv køre... meen er da heller ik lige mere end akkurat lovlig til det... blev 21 i nov... *GG*.... (og kører oz bus *GG*)

Jo tak... vi regner da med at ha nogle billeder med hjem derfra.. så til den tid kommer de nok på vores hjemmeside..

Man kan tælle arbejdsdagene nu *GG* :) vi ska flyve fredag morgen.. så fredagen får vi oz dernede..

/graph - Der ska på ferie.. weee *GG*

Kommentar
Fra : lycketysplyt

Dato : 25-04-05 21:47

hehe vi har da os under to måneder nu weeee

ja så må du da lige opgive jeres hjemmeside... så man kan se nogle billeder dernede fra

vi regner med at drøne rundt på scooter dernede, det er for lækkert og drøne derud af på sådan en dernede

Kommentar
Fra : graph

Dato : 26-04-05 19:20

SÅ kom billetterne med posten i dag!!!!.. weee *GG*...

*GG* væbner mig med kamera og masser af batterier *GGG*..

/graph

Kommentar
Fra : graph

Dato : 01-05-05 09:33

weehiiie under 14 dage.. *G*.. har lige bestilt de toldfrie varer.. og nu vil vi i bilka og købe det vi mangler af tøj :)

...da da da da da dada da feeeriiiieeeee *GG*

/graph

Kommentar
Fra : lycketysplyt

Dato : 02-05-05 09:39

eeeej lyder lækkert

men er det ikke billigere og købe cigaetter og lign. nede i cypern mon??+++

købe tøj i bilka hehe ..... de har da os bare alt

Kommentar
Fra : graph

Dato : 02-05-05 15:42

*GG* bussefutter har da ik råd til andet med den løn *GG*.. ej vi er ikke mærkedyr sååe *GGG* ved ikke... ka ik lige huske hva de kostede i toldfri...

Kommentar
Fra : lycketysplyt

Dato : 07-05-05 20:40

hehe jaaaah i ville ikke overleve en dag i kbh hihi....

så skal i afsted på fredag, gal jeg misunder jer hulk...... glæder mig til og høre om stedet nå i vender tilbage til det kolde nord hehe

Kommentar
Fra : graph

Dato : 21-05-05 10:19

SÅ er vi kommet hjem.... (er brææææændt!!) *GG*.. op til 30 grader.. skryfrit hele ugen *SUK*... vi var de eneste 2 danskere på hotellet... resten var svenskere, finner og nordmænd og lige nogle britter...

fest til kl lort om morgenen selvom hotel reglen siger der slukkes kl 24.00 og adlyder man ikke ryger man for porten efter første advarsel...

Der er rigtig mange bakker, men alt ligger alligevel tæt på hvis man kender de små genveje gennem byen...

Værelserne er ikke rigtigt noget at råbe hurra for.. men man vænner sig til det og der er da det mest nødvendige... OBS. kommer i i værelse 29 så sæt en spand under toilettets højre side (venstre hvis du ik sidder på toilettet *GG*) med det samme... ellers vågner i til oversvømmet toilet og stue *G*.. de er ellers forholdsvis hurtige til at reagerer på henvendelser (bare ikke i weekenden)..

Alt er MEGET dyrt dernede, tag evt en pakke smør med hjemmefra og ellers det aller vigtigste.. vi var lykkelige for at vi havde fået en pakke stryhns leverpostej med derned..

Men alt i alt en go ferie... - kan anbefale en italiensk restaurant (man render ned af restaurant gaden.. der ligger en kinesisk så kommer der et eller andet og en grillbar på et hjørne.. så drejer man til venstre ned af en sidevej.. så kommer der en italiensk restaurant.. der står højst sandsynligt en sjov gut udenfor der vil vise jer menu sammensætningerne..) i kan blande på kryds og tværs af sammensætningerne.. til forret kan vi anbefale Chicken wings (i BBQ sauce), hvidløgsbrød (mums selv for mig der ik ka li hvidløgsbrød ellers) jeg fik kyllingebryst den ene aften (lidt tamt, men fandt ud af at man da bare ku spørge efter det der BBQ sauce fra forretten så det ville gøre det perfekt) ellers T-bone steak'en sys min kæreste om, lissom vi anden dagen begge ku li vores lasagne og spagetti.. til dessert var chokoladekagen rigtig go (lige en kugle vanilie is ovenpå) karamel buddingen var ik noget ved rigtigt.. og isen tjae 3 kugler god is.. jordbær, chokolade og banan..

vi fik oz meze....ja det var altså ikke lige mig.... pyha føj.... de har noget med et krydderi dernede.. det lugter af kanel... men ved ik hvad det er.. (det var på den restaurant star tour anbefalede taverna napa)

og sidste restaurant på vores ferie... venstre om fra hotellet.. ned af den stejle bakke... ned af ned af.. så kommer der en der hedder abacus.. til venstre for den.. et lille stykke.. der kommer en kinesisk, japansk og en anden... vi var så på den kinesiske... vi fik menu nr 1.. rejechips, 2 forårsruller (til deling) svinekød i sur/sød (nam) specielle ris med æg, kylling og oksekød og grønsager tilberedt i noget.. plus noget and /lidt tørt)... vi valgte at slutte af med en drink og dessert (vi var stadig lidt sultne) så varm æblekage med 2 kugler vanilie is og en margarita til mig og sake til ham.. og så regningen..

de brugte alle det at man med regningen fik en drink (on the house) den bedste fik vi efter min mening ved den italienske (de ku altså så tilgengæld godt ha en tendens til at la en sidde for længe - ser jo godt ud at der er kunder)

nååe men det var så min lange smøre jo forøvrigt... knækkede mig den sidste aften om natten da vi havde fået kinesisk... ved ikke om det var den margarite, grønne shot, pina colada eller om det var maden eller nervøsitet over at skulle hjem... men op kom det hele da!..

/graph - der ankom i billund til 13 grader og regn (forlod 30 grader og skyfrit!) dårlig byttehandel

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 21-05-05 13:43

Jeg kunne godt have fortalt det er dyrt på Cypern og værelsesstandarden ikke for god, men det er nu altid bedst at tage på ferie med positive forventninger. Det med en "gratis" drink til sidst bruges de fleste steder. Nogle gange en lille dessert eller andet.
Kom I i Waterworld?

Vi har været på Cypern en gang og Kreta 3 gange. Der er ingen tvivl om hvor vi synes er bedst. På Kreta er alting billigere og befolkningen meget mere "turistvenlige" - selv om det er sidst på sæsonen. Kretenserne har en rigtig god evne til at få os til at føle virkelig velkomne.

Nå, men det var godt I havde en god ferie.

Kommentar
Fra : lycketysplyt

Dato : 21-05-05 13:50

hehe lyder rigtig spændende gaaaal jeg glæder mig..... det er bare så ægeligt så hurtigt tiden går ikke???? hulk.....

puha lyder lidt alvorligt at man ryger på porten første gang...... men der sakl vel meget til hehe....... fik i brugt poolen der ligger lige ved hotellet??? der skulle vist ligge et diskotek lige ved det.....

kan godt huske at det var ret dyrt dernede, men bacardi breezers de var billige kan jeg huske i de der små butikker.....

hvad med stranden er den lækker????

vågnede op til regnvejr i dag glæder mig alt for meget lige nu hehe...

Kommentar
Fra : lycketysplyt

Dato : 21-05-05 13:50

hehe lyder rigtig spændende gaaaal jeg glæder mig..... det er bare så ægeligt så hurtigt tiden går ikke???? hulk.....

puha lyder lidt alvorligt at man ryger på porten første gang...... men der sakl vel meget til hehe....... fik i brugt poolen der ligger lige ved hotellet??? der skulle vist ligge et diskotek lige ved det.....

kan godt huske at det var ret dyrt dernede, men bacardi breezers de var billige kan jeg huske i de der små butikker.....

hvad med stranden er den lækker????

vågnede op til regnvejr i dag glæder mig alt for meget lige nu hehe...

Kommentar
Fra : graph

Dato : 21-05-05 19:47

ja ja.. der er slet ikke så langt til poolen som vi troede der var... det var lidt tricky at finde ud af hvilken trappe man sku benytte sig af *GG* (den ved gangen hen til receptionen går oz nedaf.. det er den *GG*) og jo der er en klub.. River reggae club... den var ikke åben mens vi var der.. meeen de holde fest ved poolen 2 gange vist.. med lys osv.. men ved ikke om de åbnede barene dernede... men de rendte en del og forberedte på sommersæsonen kunne vi se.. lige ordne træværket osv..

mht. til det med at bli smidt ud.. den første advarsel kan du vælge at ta imod eller bli smidt ud prompte, tager du så imod så har du en chance mere.. vi fik afvide at hvis de fik klager så var de meget strenge med at håndhæve det (der bor guider osv lige overfor hotellet, og lokale sååe).

hm satte kun mine tæer på en strand lidt udenfor byen.. lyseblåt vand, hvidt sand.. men av av.. sikke stenet det er i vandkanten.. skar faktisk hul på foden.. *knur* så blev lidt gal på stranden *GG*.. men det ser dælme flot ud.. kæresten siger at stranden nede ved havnen (nede for byen) skulle være rigtig go

Vi var ude og se noget der hed noget med Greco et eller andet... ja ved ikke om det var gekko'er eller forvoksede firben men ting med 4 ben og lange haler så vi da *GG*.. fik oz taget nogle fantastiske billeder derfra.. men kan man andet med sådan en udsigt... der er ca 6 km til det greco noget, der var mange der cyklede ellers er der mulighed for at leje scootere.. eller en bil til 10 pund for en dag (ved ikke lige om det er smart kiggede ikke nærmere på det)

og til slut... det kan GODT betale sig at dykke en tur i poolen... fandt ca 1 pund på 2 dage deri *GGG*

/graph

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 21-05-05 23:09

Hyg jer. Slut her fra.