/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Psykoterapi til 1/2 pris
Fra : Franjo88
Vist : 853 gange
20 point
Dato : 06-03-05 01:24

Er du psykisk rask, men fx. føler dig påvirket af besværlige følelser og dumme negative tanker der skaber problemer for dig, og desuden ikke den rigeste i verden, kan du skrive noget om din situation åben og ærligt her. Måske kan du få tilbudt professionel hjælp til 1/2 pris..!!

Så snart du ta'r fat om problemet, er du faktisk godt begyndt, det der bare mange der ikke ved.

Held og lykke med din udvikling, du kan mere end du tror..

Vh.

Franjo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-03-05 07:24

Måske til 1/4 pris.
Men hvori ligger dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-03-05 07:24

Hvad er spørgsmålet??

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-03-05 07:25

morn' Teil
Hurtigst på aftrækkeren

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-03-05 07:27

Morn´ babj
Jeg har brug for hurtig hjælp til lav pris.
Morgenabstinenser inden rundstykkerne er på bordet.

Kommentar
Fra : klars

Dato : 06-03-05 09:31

Det er rigtigt Franjo, Du skal bare tage fat på nældens rod, for du har virkelig brug for det.

MVH
Klars

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 06-03-05 09:47

Måske kan du få tilbudt hjælp til halv pris, fint, men du nævner intet om hvor. Hvad nytter det så !!!

Accepteret svar
Fra : itgrafen

Modtaget 20 point
Dato : 06-03-05 09:53

I håbet om at der er en god tanke bag det oprindelige indlæg.
Hvad havde du tænkt dig skulle godtgøre hjælp til halv pris? - Og halv pris af hvad?
Mener du at folk skal skrive om deres problemer her i dettte forum? - Og i så fald uden den beskyttende anonymitet, da det jo ellers vil være svært at få en mulighed for at yde terapeutisk hjælp?
Jeg forstår vist ikke helt hvordan du har tænk dig at det skal foregå? - eller skal der slet ikke ske mere.
Er pointen i dit indlæg at, egen problemerkendelse er nok. Så har du bevæget dig længere tilbage end Freud der mente Problemerkendelse er det samme som helbredelse, dog først efter langvarrig samtaleterapi.
Jeg er meget nysgerrig efter at vide hvordan du vil effektuere noget ud fra indlæget.

på forhånd tak for uddybende svar
Dorthe - stud. Essentiel Integrativ Psykoterapeut

Kommentar
Fra : Franjo88

Dato : 06-03-05 11:40

Kære jer

Tak for jeres fine kommentar. Jeg læser en pointe i næsten alle jeres kommentar, specielt indslaget fra, "itgrafen" har fat på noget interessant. Denne her "psykologilinje" har været tavs en tid, det fortæller datoen noget om.. Jeg tænkte bare, som almindelig interesserede på området, om denne tavshed stemmer overens med behovet for samhørighed, nysgerrighed, tryghed, klogskab, hjælp og støtte m.v..? Er tavsheden ensbetydende med at alt er som det bør være..?

Mit indlæg og spørgsmål er specielt rette til de mennesker der sidder derude, måske alene, med psykiske unødvendig ubehag (inkl. psykosomatisk symptomer) og "ikke" ved hvordan, hvor og hvornår..?, kommer jeg videre med mit liv på en tilfreds og værdig måde.

Mange kære mennesker vil gerne videre i livets gang, helst uden gentagende følelsesmæssige besværligheder og kriser der blokere for ønskede mål, kort- som langsigtet. Men mange kommer desværre ikke videre på en ”hensigtsmæssig” måde, pga. dårlig økonomi og manglende ”brugbar” viden til videre handling der rykker. Hvad skal denne gruppe gøre..? Gå til egen læge uden reelt at være "syg" og bare vente i evighed og smerte på at komme til en psykiater der er specialist i behandling af psykisksygdomme..?

Citat Dorthe: "Jeg er meget nysgerrig efter at vide hvordan du vil effektuere noget ud fra indlæget."

Svar Franjo: "Via handling og dialog.. Processen er skudt i gang - Smiler..!!"

Forsat en dejlig og smuk dag til jer derude.

Franjo

Kommentar
Fra : klars

Dato : 06-03-05 12:02

Hej !!!!

Så er mit spørgsmål til dig, Franjo : Hvilken forusætning har du for at sætte en handling igang for alle diss "kære mennesker" ? Som almindelig suns fornuft ikke også kan klare.......

Klars

Kommentar
Fra : Franjo88

Dato : 06-03-05 12:26

Hej Klars

Dit spørgsmål besvares med følgende: Næstekærlighed og medmenneskelig interesse - Smiler..!!

Kh.

Franjo

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-03-05 12:39

Hejsahejsahejsa.

Franjo, du har ret!!:
Det er en rigtig god ide at udøse sine problemer til kandu, hvis man har svære tider.
Men du skriver "professionel hjælp til halv pris"?? --Såvidt jeg ved er kandu da duda gratis? Uanset om vi er psykologer, læger, håndværkere eller kunstnere, der sidder og giver råd. Er DET ikke bare herrligt?

Kommentar
Fra : dausell

Dato : 06-03-05 12:39

Hej Du kan gå til din læge og han kan hjælpe med gratis timer hos en psykolog. Men det er jo ikke sikkert det lige er det du har brug for.
Mvh. Dausell

Kommentar
Fra : klars

Dato : 06-03-05 12:54

Det var et godt svar Franjo !!!!!

Velkommen i klubben, af mennesker der har lyst til at give noget af sig selv, uden at få noget for det, andet en glæden ved at have hjulpet et andet menneske.

Klars

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-03-05 13:32

Og det spørgsmål er så måske de indledende manøvrer til et tilbud om en gang "lommeterapi"

Citat
Er du psykisk rask, men fx. føler dig påvirket af besværlige følelser og dumme negative tanker der skaber problemer for dig, og desuden ikke den rigeste i verden

Nu vil jeg så godt sætte spørgsmålstegn ved om man er psykisk rask, hvis man er plaget af besværlige følelser og negative tanker, i en grad så det skaber problemer

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-05 13:36

Helt ærligt - tilbuddet er måske meget godt, men personligt ville jeg aldrig nogensinde på en fremmeds - og tilmed anonyms - opfordring begynde at læsse problemer af. Jeg har ingen ide om dine forudsætninger for at lave "terapi" på nettet - hvor velment det end er.
Det gyser lidt i mig.... Håber at folk er kritiske inden de lader deres psykiske skæbne i andres hænder.

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-05 13:38

Vil lige tilføje, at den slags måske dukker op i forbindelse med andre diskussioner - eller nogen måske selv spørger om hjælp.... Men at få det smidt i hovedet som et tilbud får det godt nok til at løbe mig koldt ned af ryggen

No offence

Vaxen

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 06-03-05 13:47

Vaxen, Franjo88 gør det nok ikke i nogen ond mening og alt behøver vel ikke handle om computer, biler, hus og have osv. Det psykiske er også vigtigt og en del af emnerne / kategorierne her på Kandu. Jeg tror ikke hensigten med Franjo88's idé er, at vi alle skal hælde ud af os selv i denne tråd, men at han/hun kaster en opfordring ud til at kanduerne tager del i diskusioner i det emne.

Hvis det ikke er noget for dig, så er det ok. Indimellem kan man selv løse sine problemer ved hjælp af at tale/skrive om det. Og hvis det kan hjælpe folk, så lad det være op til dem. Jeg synes absolut ikke, det handler om at lade deres psykiske skæbne hvile i hænderne på andre. Vi ved alle, at her giver vi hinanden råd og vejledning, stedet er ikke lavet for, at vi bestemmer over andres handlinger, det tror jeg godt, vi alle kan finde ud af.

god søndag

Tokeren

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-03-05 13:57

Jeg er da ikke bleg for at læsse mine problemer af på kandu, når jeg har behov for det..
Eller lytte til andre for den sags skyld..
Jeg kan bare ikke rigtig finde ud af det der med "halv pris"??

Hvad mener du med det, Franjo??

Selvfølgelig kan man da have negative tanker og dumme følelser uden at være psykisk syg. Livet er jo ikke lutter lagkage. Vi kommer da allesammen ud for ting, der kan være svære at bære.

Kommentar
Fra : Franjo88

Dato : 06-03-05 14:16

Ja.., prisen er i første omgang ”viljen og behovet” for at lukke op og dele, måske ens sårbarhed og problemstilling med andre mennesker. Det ”kan” være ubehageligt og utrygt, specielt hvis man har lært tidligere gennem egne erfaringer, at åbenhed kan misbruges.. Det "kan" skabe mistillid til andre mennesker der bare gerne vil hjælpe.

Jeg synes ideen med at kommunikere sammen på et "respektfuldt" plan via dette medie, der derudover er gratis, er en super fed måde at dele/møde hinandens ret til at udtrykke sig frit, på godt og ondt. Hvis et menneske sidder (alene) med en uvidenhed, i dette tilfælde inden for psykologiens verden og muligheder, og savner brugbare input, svar og andres holdninger til at komme videre på, kan vi alle være en værdifuld faktor. Via "saglige" gensidige dialoger kan vi alle være med til at uddele vores erfaringer og viden, som måske et andet trængt og kærligt menneske kan gribe og se en chance (mulighed) i, til at komme videre i en svær situation. DET ER ALDRIG FOR SENT AT LÆRE..!!

Når det så er sagt, kan man altså ikke "kun" forvente at hyggelige skriftlige samtaler vil løser alle ens problemer.. Hvis næste skridt i processen fx så handler om en god idé, der kræver en anden handling end dette spændende forum kan tilbyde og generer, er det vel heller ikke noget vi skal græde over - Smiler..!!

Franjo

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-05 14:19

Jeg er faktisk enig med dig Tokeren... Men det er sådan lidt omvendt i det.... At tilbyde sin kundskab.. Jeg siger ikke, det er forkert bare anderledes. Desuden jeg ville have den samme skepsis hvis der var en i kategorien Biler, der skrev, at hvis du har problemer med din bil, så skriv det her, så skal jeg nok hjælpe dig - til halv pris....
Måske kunne man skrive det i tips: Brug kandu til psykologiske og sjælelige spørgsmål, der er kyndige, der måske kan hjælpe dig!

Jeg ved det ikke... udtrykker sådan set bare min reaktion... Er der nogen, der kan bruge det, så fred være med det - håber bare, at den sunde fornuft er i højsædet... Ligesom den skal være med alle andre gode råd fra Kandu...

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-05 14:20

Hvorfor kommer jeg til at tænke på den gode Strandkro????

Vaxen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-03-05 14:36

Allerkæreste Franjo. Det allerkedeligste ved detteher skriftlige medie er jo altså, at brugerne (både spørgere og svarere) kan ignorere de ting, andre skriver. Til stor irritation og medfølgende spam af mere eller mindre humoristiske og arrige indlæg. Så en tråd med dig som deltager ville meget hurtigt "løbe ud i sandet som et dødfødt barn".

DIA-log kræver jo respons på den anden parts synspunkter. IKKE kun at man selv taler.

Vaxen: ÅÅÅåååååhh, ja: Franjo--Strandkro..... Reinkarnation!

Frankro: Detteher spørgsmål hører vistnok egentlig til i "Smalltalk"

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-05 14:40

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-03-05 14:48

Her fjerner jeg fluebenet. Min psykolog venter, til fuld pris.

Kommentar
Fra : Franjo88

Dato : 06-03-05 14:59

Kære alle

Jeg vil lige påpege et par vigtige ting..!!

Jeg ser det bestemt "ikke" hensigtsmæssigt at lukke helt op for ens problemer gennem dette forum (net psykologi). Specielt ikke hvis man regner med at blive gratis og kompetent behandlet/hjulpet. Dette medie kan bruges til at dele ens erfaringer og stille spørgsmål osv.. Men fra at sidde "alene" med sine problemer eller andet, til at overfladisk "lufte" dem offentligt, er kæmpe stor.. Vi kan alle hjælpe, bedst med at henvise til kompetente fagfolk.. Så har vi i første omgang gjort noget rigtig godt.

En anden ting jeg også lige vil kommenter. Negative følelser er en naturlig del af os mennesker.. Men for en del mennesker er de negative følelser så styrende og belastende, at negative handlinger og adfærd fylder for meget i lives gang.. Det sammen gælder dumme negative tanker. Kompetente fagfolk kan i de fleste tilfælde hjælpe med at vurdere om man er psykisk rask, eller ej. De fleste mennesker er mental raske, men bliver desværre tilbudt/behandlet af specialister der er uddannet til sygebehandling.. Det gør bestemt en forskel.. Hvis man fx har rod med sin antenne på taget, er det vel ikke bageren eller frisøren der skal kontaktes.

Jeg ved dette emne er meget ømtåligt.. Men hvis man lytter/læser hvad der signaleres, kan det måske skabe en overraskende positiv mulighed til dem der ønsker en passende behandling, ud fra egne behov og ønsker. Det med skeptisken er sund nok.. Bare det ikke udelukker en for at prøve her i livet..!!

Franjo

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-03-05 15:18

Emnet er da kun ømtåligt hvis man har en øm tå..

De fleste af os får lynhurtigt trukket træskoene på når du serverer dine generaliseringer, Blanco.

Hvis man skal hjælpe nogen, så må man opdage dem først. Altså se, høre, lære og forstå.
Alt det du synes du ved, kan du ikke bruge til noget, når du bærer det foran dig på den måde, du gør.

Jeg er stadig dybt forundret over den halve pris på de kompetente kandu-folks ydelser?? Hvor hæver vi de penge henne??

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-05 15:30

Jeg er lidt ked af at høre denne sygeliggørelse af almindelige menneskelige følelser. Det er ganske naturligt i perioder at have mere eller mindre negative tanker om tilværelsen som den ser ud netop nu. At man dermed skulle være behandlingskrævende sætter jeg et stort spørgsmålstegn ved.
Det er ikke farligt ikke altid at være i godt humør. Hvorfor denne trang til at viske de negative sider af livet ud?

Og når du nu selv nævner ordet behandling - synes du, at behandling er det, ikke-syge mennesker med tendens til negativ tankegang trænger til? Eller er det et godt netværk, gode snakke og oplevelser i venners lag? Eller måske en accept af, at vores liv former sig forskelligt, vore udgangspunkter for livet er meget varierende, og derfor vores tilgang til livet ligeså.

Selvfølgelig vender vi da personlige ting her på Kandu - også jeg... Og til min store tilfredsstillelse er der mange her, der svarer på en personlig - ikke-terapeutisk måde med et glimt i øjet.

Men jeg synes at vi skal lade folk, der har behov for at snakke, snakke og lade de andre være, til de selv har behov herfor - hvis de nogensinde får det.

Vaxen

Kommentar
Fra : Franjo88

Dato : 06-03-05 16:00

Kære Vaxen

Tak for din kommentar og i øvrigt spændende bud på, hvordan livet og tilhørende omgivelser skal/bør fortolkes. Jeg har bare at sige til dig.., du har 100% ret i alt hvad du siger..!!

Jeg tror også selv folk med trang til psykologisk rådgivning/terapi nok skal finde vej, hvis de altså øjner muligheden efter deres behov.. Og så kan "de" der føler at livet bare køre på skinner og hvor det mentale overskud er så stort, at der også er plads til humoristiske sidebemærkninger i lange baner, glæde sig over deres situation.

Kh.

Franjo

Kommentar
Fra : Franjo88

Dato : 06-03-05 16:10

Kære Birgitta

Tak for din kommentar. Jeg er sikker på vi er enig på mange livsområder.. Jeg har kun at sige til dig, at det du skriver/mener er rigtig nok..!! Hvis din standart for kommunikation og udtrykkelse var mere udbredt, ville vi nok bedre kunne forstå hinandens budskaber..

Forsat en dejlig dag til dig..

Franjo

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-05 16:15

Pudsigt... igen et lille flashback til Strandkro, der også havde denne vane med at "bedømme" indlæg.... og så lidt mindre dialog og meningsudveksling...

Er det bare mig, eller???

Vaxen - med et smil på læben.....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-03-05 17:04

næh, vaxen, den har jo heller ikke afvist teorien...

Vi to må jo stråle som små sole nu, da vi har fået Franjostrandkros blide anerkendelse.

Herregud, "88" henviser vel til fødselsåret...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-05 17:09

Kommentar
Fra : Franjo88

Dato : 06-03-05 19:55

Til det ældre ægtepar, Hr. & Fru. Gø og Gogge

Kære Vaxen og Birgitta. I begge skriver som i har forstand på.. Og overfortolkningerne længe leve.. Håber i kan holde hinanden ud på jeres "hyggelige" stamkro (Stradkro). Vi sidder fire og more os gevaldigt over jeres underholdne kommentar.. I virker ”dybt” useriøse og klovnagtige i jeres udmeldinger - Smiler..!! Det også i orden, men lad andre komme til med deres noget mere seriøse budskaber, okay..!!

Og husk..!! Jeg er ikke her for at dyrke magtkampe med jer to.. Der finder i bare en anden linje.

Franjo

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-05 20:01

hehehe.... ja ja da.....

Så længe vi alle får noget godt ud af det.....

Smilet længe leve - og hurra for rummelighed

Vaxen

Kommentar
Fra : Franjo88

Dato : 06-03-05 20:16

Godt Vax.. Så fik vi det på plads - Smiler..!!

Så mangler vi bare "Birger eller Birgitta" eller hvad denne profil nu kalder sig for.. Hun/Han er nok meget mere stædig og kampliderlig end, søde Vax.. Hun/Han vil sikkert slås til den bittere ende - Smiler..!!

Er det ikke skønt at være på bølgelængde, Vax og Birger..!!!

Kram

Franjo

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-05 20:27

Og jeg undres......!!!!.... Igen!!!

Vaxen

Kommentar
Fra : Franjo88

Dato : 06-03-05 20:50

Din undren vil måske rede dig, søde Vax.. Det først nu du retter din opmærksomhed til virkligheden og måske til alt det "pis" du og din varme veninde tidliger har skrevt her på stedet.

Men en respektfuld og voksen dialog.., hvor du tager dig sammen "Vax", er altid velkommen her.

Kram
Franjo

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-03-05 21:08

Useriøst?
Som man spørger får man svar.....

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 07-03-05 08:21

Noget af det mest ødelæggende i en terapeutisk samtale, langt mere ødelæggende end det, at der måske slet ikke sker noget, er: at man bliver bekræftet i et mønster. Jeg siger ikke at Birgitte, vacen og de andre her der med rette har sat spørgsmålstegn ved formål og baggrund, har fået brudt deres mønster. Men til dig franjo88 siger jeg. Du skulle måske tænke lidt længere, måske endda uddanne dig før du bevæger dig længere ud i denne tråd eller samtaler med de som virkeligt har brug for hjælp. Næstekærlig samtale er godt og dejligt, men også det kan til tider være farligt hvis den startes med større forventninger - som du ligger op til i dit start indlæg. Jeg kan godt læse at det ikke er det du skriver direkte. Smiler, mine uddannelser siger mig at det kan læses som mere end det der står, det går i øvrigt igen i tråden.
Jeg personligt kunne ønske at du havde formuleret startindlæget noget i denne retning: Har du brug for nogen at tale med, en der kan lytte - så skriv til mig, det koster dig ikke en krone. Og det værste der kan ske er at du og jeg ikke gidder lytte til hinanden. Havde du skrevet det på den måde, så tror jeg bare at det villle "ringe rent ind" og du ville få en reel mulighed for måske også at hjælpe nogle mennesker. Jeg tager hatten af for din intention om at hjælpe, især hvis den ikke er for økonomisk vinding. Og beder dig om at tænke dig om endnu en gang. Dine svarindlæg her i tråden gør mig en smule nervøs på vejne af de mennesker du eventuelt kommer til at tale med - hvad sker der hvis de kommer til at kritisere dig eller noget du mener at vide? - Hvad hvis de kommer til at angribe dig på din person, dine holdninger ect. Hvad gør du så, vil du stadig kunne rumme det? - Det er et lod en proffesionel behandler skal kunne holde.
Jeg er stadig overbevist om at du har skrevet i god mening, og håber at både du, og de som taler med dig fortsat vil ha det godt.
vh
dorthe EIP

Kommentar
Fra : Franjo88

Dato : 07-03-05 10:20

Kære Dorthe

Tak for kommentaren.. Min tilstedeværelse her på Kandus, er for at skrive sammen med nogle rare voksne mennesker på et anstændigt plan. Og du virker sød og seriøs..!!

Jeg ønsker ikke er gå ind i større forklaringer mht. mine indlæg og baggrund, men jeg læser den ene gang efter den anden, at en del bruger får overraskende meget ud af de ord jeg har skrevet. Der findes ikke noget der rigtig og forkert, det handler om fortolkninger af alt hvad vi har lært at sanser.. Og på det område er vi alle forskellige med forskellige meninger og holdninger.
Mit indlæg ligger ikke op til, at fx et menneske skal igennem terapi her på nette.. Mit indlæg er et budskab til den der gerne vil vide mere om selvudvikling indenfor, Dansk psykolognævns og praktiserende psykoterapeuters retningslinjer og etiske regler. Derudover vende et par ord om emnet, småt som stort..!!

Mange fine hverdagsmennesker ved simpelthen ikke hvad de skal stille op hvis de gerne vil bearbejde måske stress, angst, depression, vrede osv., uden det koster en bondegård. Her tænkte jeg min hjælp kunne tilbydes til et par heldige.. Jeg har en længere psykologi/psykoterapeutisk uddannelse med flere års erfaringer i egen praksis.. Jeg er medlem af diverse foreninger der skal sikre kompetente fagfolk så forbrugeren får den rette støtte og hjælp. Derudover kræves der konstant videreuddannelse og jævnlig supervision af andre fag-specialister.

Alligevel læser jeg den ene overfortolkning efter den anden, uden helt at kunne forholde mig til et direkte seriøst spørgsmål, foruden et par stykker som dig der virker sød og hyggelig – Smiler..!!

Håber mit lille brev giver mening..!!

Kærligst

Franjo

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 07-03-05 10:57

Tak for dit indlæg franjo88

jeg vil straks starte en ny tråd, og håber at du vil være med. Det vil være meget spændende at se hvad denne gruppe mener om den nye evaluering af psykoterapeut uddannelserne - og måske psykoterapeut conta psykolog.

ses i næste psykologitråd

vh
dorthe

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-03-05 10:59

Hej igen! Nu bevæger jeg mig ud på et område, jeg ellers normalt ikke praktiserer... Nemlig at stille spørgsmålstegn ved dig som person og i allerhøjeste grad som terapeut, som du jo beskriver dig selv som.
Jeg synes, det er meget usædvanligt at en veluddannet og praktiserende terapeut udtrykker sig så personligt krænkende og ydmygende, som du gør. Med så lidt rummelighed i forhold til andre menneskers udgangspunkt og synspunkter - og med så lidt evne til at sætte dig selv og din personlighed uden for det væsentlige. Desuden overrasker det mig, at en terapeut med så lidt kan lade sig provokere til at udtrykke sig så fjendtligt og infantilt, som jeg synes du gør i dine indlæg til Birgitta og jeg selv.
Med hensyn til overfortolkning - man skal jo som bekendt ikke kaste med sten, når man bor i et glashus - prøv lige at læs indlæggende igennem og vurder, om ikke du selv overfortolker en lille sjat... Jeg er ihvertfald meget overrasket over den meget meget voldsomme reaktion på de par indlæg.... Skal der virkelig ikke mere til at krænke en praktiserende terapeut?

Jeg mener, at når du laver et indlæg i dette forum er det givet, at ikke alle er enige i dine holdninger og sågar handlinger - er dette ikke en del af gamet? Og noget af det, der gør det sjovt?

Sorry, jeg undrer mig stadig - og håber aldrig, at jeg kommer til at løbe ind i dig som terapeut!

Og så undskylder jeg overfor de øvrige kandu-brugere for dette personlige indlæg.... Men jeg kan altså ikke lade alt stå uimodsagt.

Vaxen - der trods alt stadig smiler

Kommentar
Fra : Franjo88

Dato : 07-03-05 13:15

Kære Vaxen

Jeg modtager med kærlig hånd din kritik og synspunkter af mig som person.. Problemet er bare at vi ikke kender hinanden og den skriftlige kommunikation er ikke nok til at vide hvem den ene er, som den anden.. Jeg ved godt du føler dig såret og krænket over mine sidste breve til dig og B. Men hvis du gider læse dine egne breve vil du hurtig få indsigt i, at du udtrykker dig meget negativt og arrogant overfor mine indlæg til brugerne på Kandu.dk (ikke konstruktiv kritisk..!!)

Men som jeg tidligere har skrevet, gider jeg ikke bruge min tid på magtkampe og negative personlige budskaber men mennesker jeg overhoved ikke kender. Dorthe er et godt bud på et seriøst menneske der vil bruge denne site på en interessant og lærerig facon.. Og hvis du læser hendes indlæg vil du straks fornemme at hun skriver respektfuldt og klart i mælet.. Lær noget af hende..!!

Men dine sure opstød over mine "under bælte stedet" kommentar, havde altså det formål at bevidstgøre dig om hvor ubehageligt det er at modtage visse typer brev. Citat: (Birgitta) - " næh, vaxen, den har jo heller ikke afvist teorien... Vi to må jo stråle som små sole nu, da vi har fået Franjostrandkros blide anerkendelse. Herregud, "88" henviser vel til fødselsåret..." Citat slut.. Og du spiller med i samme arrogante tone, ikke Vaxen..!!

Hvad skal jeg med sådan et brev.?

Nå..!! Men jeg lægger nu låg på fortiden der handler om Vaxen og Brigitta, da jeg overhoved ikke "skal" rumme jer og jeres måder at kommunikere med andre folk på. Det rum jeg ønsker at være i, er med mennesker jeg gider og omvendt. Og terapeutisk set er der selvfølgelig også grænser for hvad og hvem man lukker ind i sin praksis... kaldt samhørighed, tillid og næstekærlighed.. En følelse af at her kan man arbejde sammen om at nå et ønsket mål.

Forsat god eftermiddag

Venligst

Franjo

Kommentar
Fra : Franjo88

Dato : 07-03-05 13:18

Hej Dorthe

Det lyder meget interessant med dit nye indlæg (tråd)

Jeg vil læse mere om emnet senere, så vi tales ved..

Franjo

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-03-05 14:20

WoW!! Den taler!
Ikke til mig, -næh, men mit indlæg bliver endelig kommenteret!

Sødeste lille Franjo88:

Citat
Jeg er da ikke bleg for at læsse mine problemer af på kandu, når jeg har behov for det..
Eller lytte til andre for den sags skyld..
Jeg kan bare ikke rigtig finde ud af det der med "halv pris"??

Hvad mener du med det, Franjo??

Selvfølgelig kan man da have negative tanker og dumme følelser uden at være psykisk syg. Livet er jo ikke lutter lagkage. Vi kommer da allesammen ud for ting, der kan være svære at bære.

DET var mit første indlæg. Hvor er det arrogante??? -Jeg forholder mig til dit indlæg og svarer del for del på det.
Og dit svar?? Næ, DU ignorerer ligeså arrogant mit indlæg fuldstændigt!
På det tidspunkt var jeg ikke klar over, at vi har "mødt hinanden før". Derfor virkede det højst mærkværdigt på mig, at du totalt ignorerede, hvad jeg skrev og "svarede" med påklistret ros og små "klap på håret". DINE indlæg er arrogante og nedladende. Derfor får du sarkastiske svar.
Som de fleste garvede kandu-brugere ved, så er det ikke den tone, jeg almindeligvis bruger. Men bestemt heller ikke en tone, jeg viger tilbage for, når den er berettiget.

Dorthe, jeg tror ikke, du skal bekymre dig om de mennesker, som kunne tænkes at falde i kløerne på den gode Franjo via kandu.. For de er ikke-eksisterende. --Franjo har, -ligesom Strandkro- en fuldstændig unik evne til at få alle pindsvinepiggene til at rejse sig på ethvert tænkende og følende væsen.
Hvad han eventuelt kan gøre af skade på rigtig syge mennesker, som uforvarende kommer til hans (påståede) praksis, det tør jeg slet ikke at tænke på.
Jeg trøster mig med at vide, at her på kandu kan vi alle være psykologer, speciallæger, jetpiloter, genforskere eller hvadsomhelst.. Med tommetykke referencer og eksamenspapirer. Alt kan være rigtigt, -eller løgn for den sags skyld.

Det eneste, der har værdi her på kandu er, hvad vi skriver i hver enkelt tråd. Derudfra får vi et ry, som ikke behøver at bevises med eksamenspapirer. --Men som vi heller ikke kan rende fra bare ved at skifte navn.

Jeg håber da ikke at jeg også når dertil, hvor jeg lader mig provokere til at opremse mine uddannelser her på kandu.

Godkendelse af svar
Fra : Franjo88

Dato : 13-03-05 01:01

Tak for svaret itgrafen.

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 13-03-05 09:21

jeg siger også tak til dig

knus
Dorthe