/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
musik - mail
Fra : karin42
Vist : 561 gange
400 point
Dato : 06-09-02 19:07

hej alle jer der er interesseret i computer
Vi har fået en ny harddisk i vores pc'er - men kan nu ikke finde ud af at få musik på vores mail ( har haft detfør ) er der et lyst hoved der kan gi' os et tip ? vi kører med Windows 2000 N T vi har musikafspillere installeret ........men kan ikke finde musikken !
venlig hilsen de to seniorer !

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-09-02 19:28

Hej Karin,

øh... hvordan ska' det forståes med musik i jeres Mail?

at i selv har puttet musik i jeres mail... eller i har fået det tilsendt i jeres mail... eller er det selve mail programmet der spiller noget musik når der kommer en mail?

men udover det fungere lyden ellers godt nok i Win 2000?
(bare for at finde ud af om lydkortet er installeret m.v.)

hvilket mail program bruger i? (Outlokk Express eller andet)

hvad format er musikken i?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-09-02 19:33

Hej igen,

manglede vist lige lidt til overstående...

eh... mht. til musikken og i har haft den liggende på den gamle harddisk ligger den højst sandsynlig i mappen hvor den lå før...

men ellers så lav et søgning i stifinder på efternavnet af musikstykkerne... f.eks. hvis det er MP3 filer så brug *.mp3 i søgningen og hvis det er Wave filer så brug *.wav, så vil i få alle de filer frem med den endelse der ligger på det drev hvor i bruger søgningen på...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 06-09-02 19:52

hej Strarup ! Tak for dit svar , det er midimusik vi sender med mail's og al musikken har vi liggende i en mappe men.......der kommer ingen lyd ud af højtalerne , der er installeret lydkort og vi har Real one player + windows media player . Vi har hørt at det kan være driveren der ikke har fået besked - men hvordan får den det ??
venlig hilsen Karin !

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 06-09-02 19:52

hej Strarup ! Tak for dit svar , det er midimusik vi sender med mail's og al musikken har vi liggende i en mappe men.......der kommer ingen lyd ud af højtalerne , der er installeret lydkort og vi har Real one player + windows media player . Vi har hørt at det kan være driveren der ikke har fået besked - men hvordan får den det ??
venlig hilsen Karin !

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 06-09-02 19:57

Vi er meget på den m.h t. den lyd - da en mail fra os slet ikke " lyder godt " vi håber meget at nogen har løsningen . Tak til Strarup !måske har du den nu ! mvh de to seniorer))

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-09-02 20:11

Hej Seniorer,

oki doki...

ja... og jeg tror vi nærmere os en løsning... men jeg har lige et par spørgsmål mere...

hvilket lydkort har i?

har i kun skiftet/fået ny harddisk i?
eller har i også reinstalleret win2000?

er det hos jer eller hos de andre at mailen ikke lyder godt?

ka' i ellers godt afspille midifiler udover den ikke vil afspilles i mail?

og fungere lyden ellers fint nok? ( er det kun midi musik den ikke vil afspille)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 06-09-02 20:23

hej Strarup - vi prøver igen ! lydkortet hedder creativ live - harddisken er reinstalleret - vi kan slet ikke afspille midimusik eller noget andet d.v.s. her er overhovedet ingen lyd ! det er lidt svært at få det skrevet ned , vi håber du ved hvad vi mener . venlig hilsen seniorerne :- (

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-09-02 20:49

Hej igen,

oki doki... op med humøret vi ska' nok få det til at funke...

jeg var bare lidt i tvivl... om hvordan og hvorledes... er lidt forvirret for tiden fik en søn i går eftermiddags...

har i CD-rommen til Sound Blaster Live lydkortet fra Creative? (der ligger driveren bl.a. på)

hvis i gør følgende...

højre klik på "denne komputer"... --> vælg egenskaber ---> klik på fanebladet "hardware" --> her ska' i trykke på knappen "enhedshåndtering"...

prøv at se efter om der nogle udråbs tegn... eller ukendte enheder... ellers så gå ned til "enheder til lyd/video/spil" klik på den... og så skriv ned hva' der står...

ellers hvis der står "Creative SB series" eller noget i den stil sku' jeres Lydkort driver gerne være installeret...

så prøv at se om lyden er slået til... ved at trykke på "speaker" ikonet nede ved klokken i venstre hjørne...

i mellem tiden vil jeg prøve at se om jeg ka' finde en opdateret driver til jeres lydkort...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-09-02 20:52

Hej igen,

øh... forresten ved i om den hedder "Sound Blaster Live! Player 5.1" eller "Sound Blaster Live! Platium 5.1"?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-09-02 21:09

Hej Seniorer,

prøv at downloade disse 2 filer... (det er åbenbart ligegyldig om det er platium eller player... det er de samme filer)... -->

Driver update for the Live Platinum/Player 5.1 for Windows 2000 only 06/09/2001... fylder ca. 17 Mb... -->
ftp://BE787406-A495-48A0-8EA1-B555F30BB609:BE787BB609@ftp01.europe.creative.com/SBL51_W2k.exe

og Sound Blaster Live! DriverPack - Live! DriverPack 17/07/2002... fylder ca. 25 Mb... -->
ftp://BE787406-A495-48A0-8EA1-B555F30BB609:BE787BB609@ftp01.europe.creative.com/LiveDrvPack.exe

og derefter installere dem... så skulle det gerne virke... samt jeres Lydkort er up to date...

hvis i ikke ka' downloade dem... så meld lige tilbage... idet så vil jeg beskrive den lange smøre om vejen til at komme fram til disse drivers...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 06-09-02 21:39

Hej Strarup ! Hjertelig tillykke med sønnen - pas nu godt på ham -børn er det bedste der kan ske ( vi har selv tre af slagsen ) vi kan slet ikke få det til at funke .....så'e vi får nok fat i en bekendt i morgen , men vi vil gerne ha' hele smøren ud i en køre - hvis du gider . Det er alt for svært at komme helt ind i hjertet af denne her fyr , vi bli'r fuldstændig forstyrret i hovedene endnu engang held og lykke med drengen mvh seniorene der også er bedsteforældre !!

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 06-09-02 21:47

Tak for svaret Strarup - men vi vil gerne ha' hele smøren hvis du engang har tid ! endnu engang tillykke med sønnen vi ønsker jer held og lykke med ham endnu engang mvh de to seniorer.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-09-02 02:06

Hej seniorer,

oki doki...

jeg siger mange tak... jeg har også en søn på 2½, og det virker ret underligt at der nu lige pludselig er kommet en lille ny til...

men jeg vil foreslå jer at læse det hele igennem her... evt. printe det ud... men vent med at hente noget ned før i har læst det igennem... jeg håber ikke det er for rodet... men spørg endelig hvis i er i tvivl, eller der er noget der driller undervejs...

i starter med at gå ind på denne side... -->
http://uk.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp

"Find a Driver" sku' der meget gerne stå...
----------------------------------------------------------------------------
her ska' i ved de næste punkter vælge følgende...
1. Select Your Product: --> i feltet "Category:" ha' "Sound Blaster­­® - Internal"
og ved "Products:" ha' "Sound Blaster Live! Player 5.1"
(bare tryk på den så den bliver markeret blå)

2. Select Your Operating System: --> vælger i "Windows 2000"...

3. File Type: --> "Driver"

4. Select Your Language: --> ligemeget idet den kun findes på engelsk...
----------------------------------------------------------------------------
når disse felter er blevet valgt... ska' i trykke på knappen "Search"...

herefter vil i blive bragt til siden hvor

hvor det første skridt bliver taget for at downloade driverne/filerne...
----------------------------------------------------------------------------

der ka' åbenbart kun downloades en fil af gangen...

Sound Blaster Live! DriverPack - Live! DriverPack 17/07/2002
hvor et tryk på download vil bringe jer hen til denne side... -->
http://uk.europe.creative.com/support/drivers/eula.asp?id=421

Driver update for the Live Platinum/Player 5.1 for Windows 2000 only 06/09/2001
hvor et tryk på download vil bringe jer hen til denne side... -->
http://uk.europe.creative.com/support/drivers/eula.asp?id=309

----------------------------------------------------------------------------

ved at trykke på download knappen vil i blive bragt videre til en ny side hvor i skal sætte et flueben i firkanten ved "I Agree" under "End User License Agreement"... her efter vil der så poppe et nyt vindue hvor der vil være et link hvorpå i ka' klikke, hvorefter den vil begynde at hente filen ned...

den ka' kun hente en fil ad gangen... men i ka' sagtens aktivere den anden også... den bliver så bare lagt i kø... men ka' først aktiveres når den anden fil er blevet downloadet...
----------------------------------------------------------------------------

når i har fået dem downloadet vil jeg foreslå jer at aktivere filen "SBL51_W2k.exe" først...
(Driver update for the Live Platinum/Player 5.1 for Windows 2000 only 06/09/2001 )

og så først derefter "LiveDrvPack.exe" idet denne er noget nyere...
(Sound Blaster Live! DriverPack - Live! DriverPack 17/07/2002 )
----------------------------------------------------------------------------

jeg vil også foreslå jer at downloade den nye Danske Service Pack 3 til Win 2000... -->
http://download.microsoft.com/download/win2000platform/SP/SP3/NT5/DA/W2Ksp3.exe
den fylder ca. 125 Mb... i ka' læse og få mere information om denne service pakke her... -->
http://www.microsoft.com/Windows2000/downloads/servicepacks/sp3/loc/readmesp_da.htm

ved at aktivere SBL51_W2k.exe, bliver den pakket ud til et par filer... for at installere ska' i nu trykke på SBL51.exe, og herefter vil den gå igang med at installere...

tryk ja, hvor den spørger om i vil acceptere... og vælg den mappe den foreslår den ska' installere i... når i kommer til det vindue hvor i får 3 muligheder for at vælge installation, ska' i vælge fuld installation... lidt senere vil der komme et vindue hvor i ska' vælge højtalere...
her ska' i så vælge det der matcher hos jer... til sidst kommer der et registrerings vindue... her ka' i så selv vælge om i vil det eller ej...

når den er færdig med at installere... skal i genstarte computeren...

når den har genstartet ska' i gå hen til mappe hvor i har downloadet filerne, og aktivere "LiveDrvPack.exe", og så gå igennem de forskellige punkter... her vælger i så igen "fuld installation"...

når den er færdig installeret genstarter i så... og når den har genstartet vil jeg foreslå jer at installere Service Pack 3 (eller service pack 2)... idet det altid er en go ide at kører service packen efter man har lavet store ændringer til styresystemet... som installation af hardware er...

når den så også er blevet installeret og genstartet, sku' jeres lydkort meget gerne funke, samt jeres system vil nu være up 2 date... men ellers så ta' en smuttur forbi Windows update og installere de opdateringer der er der... -->
http://windowsupdate.microsoft.com/

jeg har lige slettet min egen "Sound Blaster Live" lydkort på Win2000 og geninstalleret den, for at kører processen igennem... her virker det så jeg håber også det kommer til at virke for jer...

jeg håber ikke det her er for rodet beskrevet... men hvis i er i tvivl eller det driller så spørg endelig...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 07-09-02 09:13

Hej Strarup ! Tak -Tak da fik du din nattesøvn spoleret ....ja det var en ordentlig smøre vi der fik ( du må da gerne slå dit telt op på vores græsplæne )
vi vil nu prøve om det kan lykkes ! sender dig et pip senere 8 -)
go' weekend ! mvh seniorerne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-09-02 01:01

"karin42" <karin42.news@kandu.dk> wrote:

>hej alle jer der er interesseret i computer
>Vi har fået en ny harddisk i vores pc'er - men kan nu ikke finde ud af
>at få musik på vores mail ( har haft detfør ) er der et lyst hoved
>der kan gi' os et tip ? vi kører med Windows 2000 N T vi har
>musikafspillere installeret ........men kan ikke finde musikken !
>venlig hilsen de to seniorer !

Dette er ikke rigtigt stedet at spørge.

Hvis du er den type som installerer Windows 2000, så burde du også kunne finde dine
musikfiler. Men, hvis du er den type som installerer Windows 2000 til at sidde og
spille musik med, såe ligger musikken måske på den gamle harddisk? :)

-breiler

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 08-09-02 09:55

hej breiler ! Tak for din konstatering, men jeg er ikke " den type " der sidder og spiller ! men derimod en der ret sent har fåer smag for pc's forunderlige verden - derfor er vi utrolig glade for den store hjælp vi har fået endtil nu . Vi kan så slet ikke selv installere , men har stor lyst til at lære det - derfor ! tak for din konstatering.....den er så ikke helt rigtig . mvh seniorerne !

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-09-02 23:09

Hej Seniorer,

jeg siger da tak for tilbudet... men tror dog jeg springer over...

men derfor vil jeg nu gerne hjælpe jer med at få det til at funke alligevel... hvis i er i tvivl men hvordan det ska' installeres, ka' jeg godt prøve at skrive det ned i detaljer... men hvor er det det giver problemer?

øh... Mikkel ka' desværre ikke læse jeres besked... før han ka' det ska' i trykke på "skriv til nyhedsbruger", idet han er nyhedsbruger og ikke en del af kandu... de kan kun læse den første besked som bliver sendt afsted, samt det andre nyhedsbrugere skriver, eller hvis der bliver trykket på "skriv til nyhedsbruger" herinde fra...

har i forresten fået downloadet filerne?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 16-09-02 08:48

hej Strarup ! Jo tak : alt er i den skønneste orden - vores svigersøn kom lige som sendt fra himlen ( han er en rigtig computer- en og vi skal hilse og sige at det er du bare god til ! så han hjalp os med at opspore de rigtige filer ! vi kan nu hente den musik vi har brug for - og har stor fornøjelse med det ! held og lykke med din lille familie ! mvh seniorerne

Kommentar
Fra : MR9000

Dato : 17-09-02 22:15

TRYK PÅ KRYDSET I HØJRE HJØRNE, det hjælper på musikken?

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 18-09-02 08:51

hej mr 9000 tak for rådet - vi har nu fået alt til at - virke og det er bare herligt at i gider hjælpe os " gamle " ..... " nye " ...brugere ! for vi er virkelig på spanden når tingene går helt i hårdknude mvh. seniorerne .

Kommentar
Fra : MR9000

Dato : 18-09-02 17:49

Jamen det var da så lidt.... har i overhovedet prøvet at følge mit råd?

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 18-09-02 19:54

Hej mr 9000 ! vi prøver alt muligt for at blive dygtigere - også de råd vi får forærende tak alle der har bidraget til løsningen ! vi regner så debatten for afsluttet seniorerne !

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-09-02 20:19

Hej Seniorer,

jeg er glad for at hører at i har fået det til virke...

jeg har også et lille extra tip til jer, hvis i sku' komme ud for eller har været ude for problemer med film der ikke har kunnet vises på computeren... eller ikke har haft lyd...

så ka' i downloade en codec pakke... et CoDec er at en film eller et stykke lyd er blevet kodet på en bestemt måde, som så ka afkodes for at blive vist/hørt... "Co" i codec står for kodningen og "Dec" står for afkodningen (decode)...

der findes en pakke der hedder Nimo's CoDec pakke, og som mere eller mindre indeholder alle de codec's der findes på nuværende tidspunkt... og med den installeret behøver man så ikke at døje med afspilnings problemer, pga. et manglende codec...

så næste gang når i får besøg af jeres svigersøn vil jeg foreslå jer, at få ham til at hente den og installere den... hvis i ikke har fået "blod på tanden" til at gøre det selv...

i ka' downloade nimo's codec pakke herfra... -->
http://www.btinternet.com/~nimosiro/
og den har de fleste af de eksisterende codec's, samt også de nye DivX...

hvis version 5.8, giver problemer med at blive downloadet enten pga. for meget overun på serverne eller de steder ikke findes mer...

er der stadigvæk muligheden for at downloade version 5.7... -->
http://perso.wanadoo.fr/nimo/Nimo50Build7.exe

så sku' i meget gerne i fremtiden være skånet for problemer med codecs...

hvis i sku' få andre problemer må i jo bare sige til... i ska' også være velkommen til at sende mig en mail på strarup@worldonline.dk hvis i sku' løbe ind i problemer eller have nogle spørgsmål...

mvh.

Strarup