/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bærbar PC IBM eller?
Fra : fleng
Vist : 425 gange
200 point
Dato : 05-03-05 17:59

Hvis man står over for valget mellem forskellige bærebare PC og kriterierne er hurtigt, robust, bedste skærmkvalitet, lang arbejdstid på batterierne og alle tilslutningsmuligheder er der såsom usb, firevire, osv. Prisen må ikke overstige 18tusind dkr. I hvilken kurv skal så lægge sine æg, har i nogle forslag + begrundelser derfor i dette forum.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-03-05 18:12

Jeg bruger selv en IBM ThinkPad R40 udvidet til 512 Ram og med en 60 GB og hurtig Harddisk. Meget driftsikker. Og jeg formoder da at der er noget nær evighedsgaranti på såvel reservedele som service. Den kan alt det du efterspørger.
Jeg har ikke haft grund til at fortryde mit køb.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-03-05 18:50

1 IBM 2 DELL

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 05-03-05 22:39

For så mange penge kan du jo få rigtig meget computer! hvis jeg skulle gå efter de ting som du nævner, ville jeg gå efter en powerBook G4. Du kan vælge mellem en 12, 15 eller 17 ".

HEr står lide om hvad den kan: http://www.apple.com/powerbook/specs.html

Du skal ikke blive skræmt af at den "kun" har 1,5 ghz processor, for appels processor er hurtigere end pc´s, og det samme gælder deres ram. Den har 5 timers batteritid og det er meget flot af en sådan hurtig computer!
Og designet er virkelig fedt!!

Så hvis jeg skulle vælge, valgte jeg helt klart appel powerBook G4. Den er så fed.

Håber jeg kunne hjælpe!

JAcobS.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-03-05 01:35

Tja - Apple laver da egentligt nogle meget fede ting... Men hvor mange er der lige der bruger Apple og Mac OS rundt omkring? Hvis man er vildt Apple freak og er totalt ligeglad med at man sikkert kommer til at konvertere alt hvad man har af data der skal ind og ud fra ens maskine, så tror jeg da også at der er mere maskine for pengene i en Apple.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 06-03-05 17:46

nu er det sådan! at så vidt jeg kunne forstå så skulle han bruge den til skrive arbejde! og der kan man købe microsoft 2003 office pakken til mac for 1400 kr. ! Så behøver han jo ikke at konvetere en hel masse vel?

Så hvis jeg var dig ville jeg købe en Appel powerBook G4 og en microsoft 2003 office pakke til mac!

Du kan downloade en prøve af office pakken til mac her: http://www.microsoft.com/mac/default.aspx?pid=office2004td

Håber jeg kunne hjælpe!

JAcobS.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-03-05 18:00

IBM er toppen af bærbar

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 06-03-05 18:01

hhm, det er som man ser på det! jeg ville vælge mac. men så mange penge havde jeg ikke og derfor købte jeg en acer, som er helt fint

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 200 point
Dato : 06-03-05 18:09

I spørgsmålet om Mac(Apple) kontra Microsoft Windows, skal man lige have med at Mac med tilhørende programmer kun har ca. 5% af markedet. Køber du en Mac-Apple bærbar afskærer du dig for ca. 95% af de programmer der alm. bruges af andre. På universiteternes biologistudier bruger de fleste Mac-Apple, så hvis du er eller skal ind i det miljø vil en Mac-Apple være et godt køb. Ellers siger jeg fortsat: IBM er toppen hvis styresystemet skal hedde Windows.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 06-03-05 18:14

ja men grunden til at jeg henviste til mac var fordi han skrev at han bare skulle bruge den til at skrive på! og der er den jo super!

og de fleste programmer som man ikke kan bruge til mac er spil, hvilket han ikke har brug for. ellers er der jo istedet for windows media player, quicktime osv. så de har ikke de samme pgr. men nogle som kan det samme

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-03-05 18:20

IBM helt klart der findes ingen bederer bærbar
eller få meget for pengene medion 95400

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 06-03-05 18:21

hmm, jeg kan høre at jeg er jeg er i undertal!! men jeg holder nu stadig på APPEL!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-03-05 18:21

Jacob - Fleng skriver ikke noget om at han kun skal bruge den til tekstbehandling.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 06-03-05 18:24

nej okay. men her er hvad der står i hans profil :

interesser og viden om: digital foto,
Pcere,software og hardware (selvbygger). Fhv. hvidevaremontør
Rejser, Nordeuropa, østeuropa - bilferie især Tyskland og Polen, vi er polsktalende:

Og appel er det bedste til folk som kan li digital billeder og behandling af dem!

Appel er det bedste!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-03-05 18:37

nu er det vel også sådan at det kunne tænkes at han evt skulle programere plc'er elign IBM går du aldrig galt i byen med

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-03-05 18:37

Jacob - Fleng skriver ikke noget om tekstbehandling, og da der i selve spørgsmålet spørges om IBM eller, er der ikke meget der tyder på at han er Mac-Apple Fan. Nu synes jeg at vi skal lade Fleng selv vurdere vore kommentarer.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 06-03-05 18:40

ja det skal vi nok

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 06-03-05 19:11
Kommentar
Fra : fleng

Dato : 06-03-05 21:28

Jeg beklager kære venner at jeg først kommer på banen nu men der har været så meget andet. Den skal selvfølgelig bruges til tekst men også til meget andet som fx billed og grafik herunder digital video, den skal også kunne snakke med et par andre pc'ere via netværk og de kører windows xp. den skal kunne GPS men, den skal først og fremmest være robust eftersom den altid er på farten, ikke altid i lige nænsomme miljøer.
iøvrigt er jeg glad for alle de som følger denne tråd op, Tak!
Med venlig hilsen Fleng

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 06-03-05 21:30

vælg appel!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-03-05 21:40

Hej Fleng - Rart at høre fra dig. Som såvel jeg som rotw allerede har sagt er det en god IBM du skal købe. Mange af de bærbare du kan købe til en billigere pris udmærker sig ved netop IKKE at være robuste. At IBM som jeg skrev i min første kommentar... Læs den.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-03-05 21:52

IBM så æøber du ikke ind i nogle problemmer med at programmerne skal tilpasses til mac

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-03-05 21:58

IBM så løber du ikke ind i nogle problemmer med at programmerne skal tilpasses til mac

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-03-05 22:01

æ og l ligger ved siden af hinanden på tastaturet, så du havde ikke behøvet at sende en ekstra. Den var feset ind.

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 11-03-05 11:42

Tak for svaret arne.jakobsen.