/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Opladning ipod mini
Fra : gatethereal
Vist : 476 gange
50 point
Dato : 05-03-05 17:17

Hej.
Inde på Apples hjemme side står der, at ipod mini kan lades op med usb 2.0. Men ikk noget om en almendelig stikkontakt, kan det virkelig passe?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-03-05 19:00
Kommentar
Fra : gatethereal

Dato : 06-03-05 17:27

kan du ikk bare svare? for jeg kan ikk finde der hvor det står inde på den side..

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-03-05 17:57

Effektenhed: Strømforsyningsadapter / AC 110/230 V / 50/60 Hz
der står midt på siden

Kommentar
Fra : gatethereal

Dato : 06-03-05 18:25

okay vil du være venlig at oversætte så? hehe.. betyder det at den kan med stikkontakt?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-03-05 18:32

det er det der står (effektenhed/forsyning adapter 110/230V)

Kommentar
Fra : krabat

Dato : 10-03-05 15:49

Ja, det passer, at iPod'en kan lades op via USB 2 - hvis du har en windows-maskine, og via Firewireporten, hvis du har en Mac. Den lille firewireport, der benyttes til kameraer på en WinPC kan ikke bruges til opladning af iPod, da den ikke "har strøm i sig", som de større Firewireporte har. Se evt. på siden hér, hvordan stikkene ser ud.
http://www.ipodessentials.co.uk/docs/ipodFAQ/

og Ja - med de ældre modeller miniPods følger en strømforsyning med - den tilsluttets firewireporten via et kabel.

På de nyeste modeller er derimod både firewirekabel og strømforsyning sparet væk (gr. konkurrencepolitik), så man er nødt til at købe dem separat. De kan dog stadig oplades via USB-porten via det medfølgende USB2-kabel.

håber, det besvarer dit spørgsmål.