/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Stator?
Fra : mollejj
Vist : 970 gange
50 point
Dato : 05-03-05 15:40

Er der nogen i Horsens som har prøvet og skifte en stator på en zip ?
er der nogen der ved om en stator fra en gilera stalker passer over på en piaggio Zip gamel model

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-03-05 00:28

Ja, de skulle passe sammen.
Det kan vel ikke være så svært at skifte, men hvor for ikke få Poder til at skifte den for dig?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mollejj

Dato : 08-03-05 22:20

fordi de tager 1000 kr for en stator og 300 i timen.... og det har jeg ikk penge til... bor du tæt på horsens? (pallebhansen)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-03-05 23:57

Ja, det gør jeg.
Men hvorfor tror du der er noget ivejen med din stator, kan den heller ikke lave lys?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mollejj

Dato : 09-03-05 08:16

fordi jeg har skiftet cdi (købt helt ny af fosser for 140 kr) har skiftet tændrør og hætte og ledningsnettet har det fint.
hvor i horsens ?
Hilsen morten

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-03-05 23:35

I den norlige udkant.
Hvad er en fosser?
En stator går yderst sjældent i stykker.
Men en ensretter eller pickup kan være i stykker.
Hvis der kan komme lys på, når du træder på kickstarteren, så fejler statoren ikke noget.
Hvorfor vil du bruge en stator fra Stalker.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mollejj

Dato : 10-03-05 14:07

Hej Palle!!
Fosser det er en mand der hedder carsten som arbejder i scooter-shoppen.
hvad er en ensretter ??? og pickup???
dre kommer heller ikke lys i forlygten når jeg prøver at starte den.
grunden til jeg vil bruge fra en stalker er jeg har en til at stå som er skilt ad.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-03-05 17:49

For at en del vekselstrømmen som laves af statoren, kan komme ind i batteriet, skal den ensrettes og være lidt over 12 volt, det gøres af spændingsregulatoren, som i dit tilfælde nok har en ensretter indbygget.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=423788072&n=282585058&pn=923715982
Har du prøvet at tage stikket af spændingsregulatoren, og give det noget kontaktmiddel (Pronto eller WD40)
Har du prøvet at lægge tændrørets gevind mod stel og med nøglen drejet, se om der kommer gnist, når du kickstarter?
Det lys der skal komme i forpæren, er jo kun lige et kort øjeblik( Kun medens motoren drejer), og selvfølgelig med lys tændt og nøgle drejet?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mollejj

Dato : 11-03-05 07:07

det eneste jeg ikke har prøvet af det du siger er det med spændingsregultoren.... så det vil jeg lige prøve