/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Tabulator i HTML?
Fra : Pimp
Vist : 458 gange
50 point
Dato : 05-03-05 14:02

Hey...

Har en ven som er igang med en hjemmeside, og det er jo alt sammen godt nok, men synes lige at den mangler et ekstra "pift"... Der er nemlig noget der ikke ser alt for kønt ud, og det kan ordnes ved man bare rykker det et stykke ud, altså som man normalt vil bruge tabulator til (tab knappen)... Men han siger man ikke lan bruge tabulator i html, så mit spørgsmål er egentlig bare om det virkelig ikke kan lade sig gøre, eller hvad han ellers kan gøre for at rykke skriften ud til højre!?

50 point til ham der giver mig det bedste svar :D

Kommentar
Fra : micro_jan

Dato : 05-03-05 14:08

Hvis han bygger siderne op omkring tabeller kan styre det meget bedre også hvis der er nogen som vil se det i et andet vindues layout egen det han har valgt at lavet det til [f.eks.(800*600) (1024*768)]

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-03-05 14:19

som micro_jan skriver, men hvis teksten skal rykkes helt til højre kan han skrive sådan

<div align="right">din tekst </div>

//bentjuul

Kommentar
Fra : bertel76

Dato : 05-03-05 14:25

Man kan også snyde lidt og bruge "OL" funktionen (Ordered List) - virker på samme måde som tab funktionen.

f.eks:
<ol>Teksten her</ol>

Kode
<ol>Valgfri tekst</ol>

Prøv med det, det lader til at virke.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-03-05 14:37

Du kan se en prøve her hvor teksten er sat op i tabeller www.capricornus.dk/prover/tabel.htm
Højreklik på siden og vælg 'Vis kilde' så kan du se koden.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Pimp

Dato : 05-03-05 14:37

Ingen af dem virke sådan rigtig.. Altså der står nogen tekst i venstre side som self. bare skal blive stående der, og så kommer der noget andet tekst som skal "tab'es" lidt.. Hvis i forstår!?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-03-05 14:47

Jo du kan sætte din tekst nøjagtig som du vil med tabeller.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 05-03-05 18:21

Måske ville det være en ide at læse lidt grundlæggende html her
http://www.kandu.dk/dk/kurser/html/htmlkursus.asp
http://www.html.dk/tutorials/html/
for så vil du opdage at alle svarene her i dette spørgsmål virker.

//bentjuul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-03-05 20:20

Kode
<HTML>
<HEAD>
   <TITLE>[Ingen titel]</TITLE>
</HEAD>

<BODY BGCOLOR="#FFFFFF" TEXT="#000000" LINK="#0000FF" VLINK="#660066" ALINK="#FF0000">
<TABLE WIDTH="100%" BORDER="1">
<TR>
<TD WIDTH="5%"></TD>
<TD WIDTH="90%"> <!-- Sidens indhold -->   </TD>
<TD WIDTH="5%"></TD>
</TR>
</TABLE>
</BODY>
</HTML>

Prøv denne som er ren HTML. Siden sættes op inde i 90% tabellen hvor der står <!-- Sidens indhold --> så får du en margen på 5% i hver side.

Kommentar
Fra : Pimp

Dato : 06-03-05 20:18

Well, vi løste problemet på en anden måde :)

Nu ved jeg bare ikke hvem jeg skal give point's til :)

Tænke tænke!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-05 20:33

Hvordan løste du så problemet? - Selv om vi gerne hjælper andre, så vil vi da også gerne have nye input!
Selv om man er kommet op i årene, så kan vi da stadig tage mod lærdom, så giv os lige et par fif!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-05 22:36

Enig med severino - lad os få det input hvad løsning i fandt, da kandu er en videndatabase fra bruger til bruger.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Pimp

Dato : 07-03-05 16:47

Det er nu ikke noget specielt... Vi satte det bare op en lidt anden måde så det så pænere ud... Altså ikke noget med nogen vilde html koder eller noget

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-03-05 17:44

Lad os se det, læg et link - ellers luk spørgsmålet.

PS Der er her i svarene alene brugt simpelt HTML ligesom den side i har på internettet der også er html kode.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : Pimp

Dato : 07-03-05 20:51

Tak for hjælpen