/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Køb af WV Golf ll 1984 1,6 Disel. spec p~
Fra : Bragesvej
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 05-03-05 13:55

Hej jeg vil gerne have oplysninger på denne bil, feks tank indhold hvor lang på litren og meget mere gerne fra en hjemmeside.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-03-05 14:00

Der kan være 50 liter i tanken, den går 18-20 km/l

Motor har 50 HK
Hvad mere vil du vide.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-03-05 14:03
Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-03-05 14:56

Ja jeg vil faktisk gerne vide alt hvad du har, og hvorfra Dova.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-03-05 14:57

også Hestekrafter

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 05-03-05 16:26

http://www.clubgolf.dk/
(Det er vist hovedsiden fra det link du fik tidligere)

Den har 50 hestekræfter den model uden turbo.

Den er utrolig holdbar i motor, men er meget sart overfor at blive kørt varm hvis den mangler kølevæske.

Når du får den, så tjek oliestanden jævnligt.
Ikke fordi den behøver bruge olie, men den kan gøre det, og uden det betyder noget, det er meget normalt.
Ligesom, den kan ikke tåle at blive kørt for hårdt før motoren er varm.
Ellers er det en utrolig holdbar bil, som der kun meget sjældent er problemer med, ud over selvfølgelig almindelig vedligeholdelse, olieskift, bremseklodser,dæk o.s.v.

Nu var det vist en importbil.
Der er kun en ulempe ved dem, og det er, at hvis de ikke rustbeskyttes, kan de danske vinterveje være meget hårde ved dem, for importbilerne har som regel aldrig fået noget undervognsbehandling.
Og på nogen af de modeller kan der være problemer med angreb af ir på indvendige dørlukkesystemer og vindues op og ned rul. Og ligesådan på f.eks. bremsekalibre og bremserør.
Men gå det efter og giv det noget olie eller andet beskyttelse.

mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-03-05 18:36

Hvad får dig til at tro det er en import bil Dova?
Jeg har været inde på Golf klubben´s hjemmeside, men finder intet om spec på den golf jeg vil købe?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-03-05 21:45

Fordi den er fra 84 og uden rust.
mange af dem der har kørt i DK fra nye i 84, er allerede skrottet på grund af rust.

mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-03-05 21:50

Ja da der er plader på den ,må man vel regne med der er betalt afgift ikke?
nu ser jeg der er gti front (Standard fra fabrikens side af) ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-03-05 22:57

Jo, ellers kan der ikke komme plader på.
men jeg var lige inde og kigge på linket med bilen igen.

Den sælger er altså fuld af løgn.
Hun fortæller til en der spørger om vægtafgiften, at den koster 2100,-

men det gør den ikke.
Den koster 4420,- om året.

Nej, GTI fronten er ikke standard på sådan en.
Det er den kun på en benzinmodel GTI.
Det kan selvfølgelig være sat på den.
Men jeg har tænkt en del over det med speedometeret, at hun ikke ved om den har gået 40 ell. 140000.
Jeg synes der foresvæver mig noget om, at benzinmodellerne er udstyret med speedometer der skifter ved 100000.
Så spørgsmålet er, om det simpelthen er en benzinmodel der er lagt en dieselmotor i??

mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 06-03-05 07:45

Dova den runder ved 99000, på reg atestten står der drivkraft Diesel, så den skulle være god nok, mener også i mine unge dage at have set en ven, der hade en gammel golf fra 70erne der rundet ved de ca 90000.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 06-03-05 08:07

Ang Vægtafgift, så har i begge ret, din pris er om året, hans er halvårlig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-03-05 09:35

Ja, Bragesvej, en gammel golf 1 har speedometer der skifter ved 100000.

Hvor meget ska' du gi' for bilen??

mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 06-03-05 12:46

Den er byttet med previaén men han siger dog det er en Golf ll, hvordan ser jeg forskel?

Spørsmål 2: bagrudevaskeren virker altå ikke, (Viskeren virker), aktivieren jeg den køre motoren forude ikke, men aktivere, jeg den til frontruden køre den fint???, jeg kan ikke finde en pumpe i bagklappen????

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 06-03-05 17:21

Tak for svaret dova. Bilen er afhentet, og en rigtig fin bil ,den er nysynet sidst i 2004.
Se mine to nye tråde

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-03-05 17:31

http://www.vw-scene.at/kleinanzeigen/main%20kleinanzeigen.htm

Der kan du se bagenden på en 1 er.
Læg især mærke til lygterne, så er man ikke i tvivl.

Men med den, jeg tror du bliver glad for den.

mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 06-03-05 17:33

Dove se venligst min nye tråd

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 06-03-05 17:36

Min Golf har ingen af de viste baglygter min er aflange nærmeste trækantet ( Du kan jo se dem på qxl)
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=16535179&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10191