/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Trillebørshjul
Fra : jko
Vist : 3016 gange
20 point
Dato : 06-09-02 12:10

Hej
Kan man selv lappe et trillebørshjul og hvordan ???
Mvh
jko

Accepteret svar
Fra : thunderbox

Modtaget 30 point
Dato : 06-09-02 12:50

Hvad skal du bruge
· Balje med vand
· Skruenøgler/svensknøgler
· Dækjern
· Pen eller kridt
· Lappegrej
· Ventilkegleudtager

Sådan gør du
1. Afmontér hjulet og skru ventilkeglen ud
2. Placer hjulet på jorden og træd dækket ned på begge sider, til det løsner sig fra fælgen
3. Stik dækjernet ind og vip dækket ud over fælgkanten (pas på slangen)
4. Pres dækjernet mod hjulnavet, når dækket skal fri hele vejen rundt
5. Skru ventilen på plads igen og pump luft i
6. Sæt slangen under vand og find hullet (hullerne). Husk at tjekke ventilen
7. Mærk op, hvor hullet er
8. Følg nøje brugsanvisningen på lappegrejet, når du påsætter lappen
9. Monter slangen igen, når du har kontrolleret den for utætheder en sidste gang

Det kan være en hjælp, at smøre lidt brun sæbe eller opvaskemidel på dækkanterne, når dækket skal på fælgen igen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 11:07

"jko" <jko.news@kandu.dk> wrote in message
news:g2%d9.59047$ww6.4056743@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Kan man selv lappe et trillebørshjul og hvordan ???
> Mvh
> jko

Ja, i praksis foregår det ligesom når man lapper cykel - dog skal man bruge
lidt flere kræfter på at 'krænge' dækket af. Almindelige cykel-dækjern
anbefales.
Når slangen er fri og hullet fundet, så brug en almindelig cykellap til at
reparere det.

Bemærk: man skal typisk bruge en bildæk/knallert pumpe for at fylde luft i
ringen igen.

God fornøjelse
/marc

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 12:38

"Marc Friis-Møller" <marc_fm@hot*SpaMMeNot*mail.com> skrev i en meddelelse news:3d787eb5$0$174$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "jko" <jko.news@kandu.dk> wrote in message
> news:g2%d9.59047$ww6.4056743@news010.worldonline.dk...
> > Hej
> > Kan man selv lappe et trillebørshjul og hvordan ???
> > Mvh
> > jko
>
> Ja, i praksis foregår det ligesom når man lapper cykel - dog skal man bruge
> lidt flere kræfter på at 'krænge' dækket af. Almindelige cykel-dækjern
> anbefales.
> Når slangen er fri og hullet fundet, så brug en almindelig cykellap til at
> reparere det.
>
> Bemærk: man skal typisk bruge en bildæk/knallert pumpe for at fylde luft i
> ringen igen.
>
> God fornøjelse
> /marc
>
og så husk lige at se efter om det fremmedelement stadigvæk sidder i dækket, inden du sætter slangen i igen

GF
Johnny

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 06-09-02 14:50

Det ka' næsten ikke betale sig at bruge en time eller mere på den sag. Mit bilværksted ta'r 40 kr. for at lappe et dæk på min havetraktor (det er sjovt nok altid fordækket, der er punkteret), og sådan en svend kan vel sammenlignes med et trillebørdæk, men for det beløb får jeg heller ingen kvittering ....

Godkendelse af svar
Fra : jko

Dato : 11-09-02 10:47

Tak for svaret thunderbox.