/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bærbar pc hastighed ?
Fra : return
Vist : 419 gange
100 point
Dato : 05-03-05 08:06

hvis man vil ha en bærbar pc hvad skal man så kigge efter tænker her på hastighed -ram -grafikkort- Processorer osv ?

Kommentar
Fra : Finseth

Dato : 05-03-05 08:56

det afhænger af hvad du skal bruge den til - hvis du skal kunne bruge den til spil bør du have både en hurtig processor, min. 512 Mb Ram og et godt grafikkort.
Hvis du skal benytte den til dokumenter, internet m.m. kommer du langt med de "billige" bærbare der er på markedet. Skal det være billigt og godt vil jheg personligt anbefale Acer - her får du rigtig meget for ca. 6.000 kr.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-03-05 09:14

Husk også på, at jo hurtigere den er jo mere strøm bruger den. Det er jo værd at tænke på, hvis man skal køre meget på batteriet. På nogle bærbare kan man sætte hastigheden ned, når man kører på batteri. Her får man så længere tid at bruge computeren i.

MVH

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-03-05 11:24

hej
centrino processer den er lavet til bærbare pcèr pga.lavt strøm forbrug

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-03-05 12:21

1 er altid til hvilken forbrug er pc'eren til er det spil. redigering eller regneark/elign.

Accepteret svar
Fra : JacobS.

Modtaget 100 point
Dato : 05-03-05 13:41

jeg købte en acer for 6500 kr. og den har: 2,66 ghz celeron, 256 mb ram, 40 gb, ati radeon 9000 grafik kort, cd brænder, og den har 2 timers batteritid. det er ikke meget men det er fint til mig, da jeg altid er ved en strøm forsyning og stikkontakt. så jeg vil også anbefale acer. det skal lige siges at windows xp home fulgte også med samt nogle andre programmer som: Norton anti virus, powerdvd, og nogle brænderprogrammer osv. men den er rigtig god og jeg har ikke fortrudt. det eneste som er lidt irreterende er at den larme lidt, men ikke ret meget! bare sådan at man hele tiden kan høre den. men når den laver noget som der kræver meget power så begynder den at larme. men jeg har kun haft bærbare pc´er så jeg kan ikke sige om den larmer lige så meget som en stationær, men det er jeg sikker på at den ikke gør, for når jeg er ude ved mine venner som har en stationær computer som larmer min overhovedt ikke i forhold til deres. jeg bruger heller ikke min til spil, for jeg har haft dårlige oplevelser med spil på bærbare computere. men du kan jo gå ind på edbpriser og søge efter den pris du vil gi og så kan du jo se hvad du kan få for det.

Håber jeg kunne hjælpe!

JacobS.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 05-03-05 22:31

Tak for svaret JacobS..