/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Modemforbindelse logger ikke af ???
Fra : bennymanden
Vist : 348 gange
50 point
Dato : 04-03-05 20:55

Vi sidder her med en PC med modemforbindelse til Tele2 - den ringer fint nok op, når den bliver bedt om det, men før i tiden kom der en boks hvor man kunne vælge at blive online eller logge af, den kommer ikke mere, når vi lukker en side ned HVORFOR ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 21:47

øhhh boks ??? Du mener vel ikke de skærme der sidder i processlinien ??????????

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 04-03-05 22:09

Hej mirit - nej det er sådan en lille dialogboks midt på skærmen.
-------------------------------------------------------
Nu er jeg hjemme igen, her kører jeg med en bredbåndsforbindelse, så jeg er online så snart jeg tænder min PC - tja, og det er det, jeg betaler for at være på
.............................................................................
den anden PC er min genbo´s - han bruger Tele2 og har en laaaaangsom modemforbindelse, men hvis du kender det: når han åbner f.eks Kandu.dk så kommer den der boks midt på skærmen, hvor han så vælger "Opret forbindelse" - men det har hidtil været sådan, at når han så lukkede Kandu. igen, så kom den der boks midt på skærmen og gav muligheden "Forbliv online" eller "Luk forbindelsen" - men den kommer ikke mere - hans problem er jo så, at hans forbindelse stadig er åben selvom siden er lukket.
---------------------------
...... og ÅBEN betyder jo = betal pr. minut (for noget han så ikke bruger)

håber nogen kan komme med løsningen, det er sikkert bare et felt som skal have et flueben, eller et som skal fjernes - jeg kunne bare ikke se hvor ???
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 22:15

han kan jo sørge for at der bliver vist skærme som omtalt - de ses når han er online og når han højreklikker får han mulighed for at lukke der - nemt og bekvemt

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 04-03-05 22:21

Øh - mirit - de små skærme forneden (på min PC) er da min LAN-forbindelse (Lokalt Netværk) - men måske har du alligevel ret
--------------------------------
Jeg mener bare, det må være et eller andet han har gjort, det virkede i går

<\\Benny

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 04-03-05 22:28

vel har jeg da så - lol - og det er jo nemt - ind under opkaldsforbindelsen og flueben i vis ikon på processlinien når forbindelse er oprettet

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-03-05 22:40

hejsa
under funktioner>>internet indstillinger>>forbindelser
enten er det under egenskaber for den pågældende modem forbindelse
eller også er det under avanceret for den pågældende modem forbindelse
man kan sætte flueben i 2 felter "luk forbindelsen når den ikke bruges i længere tid" og
den anden som jeg pt ikke kan huske helt hvad der står, men noget med "giv besked ........"
dette vil bevirke der kommer denne meddelse "afbryd nu" eller forbliv online" når
internet explorer eller mail afsluttes.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 04-03-05 22:45

Det lyder som noget brugbart dk
-----------------------------------
Han vil så gerne ha´ den der dialogboks til at komme, den kender han, og så kan han afbryde sin forbindelse, og vide, at nu koster det ikke at sidde ved PC´en
-----------------------------------
jeg prøver dit forslag i morgen formiddag, så hører du nærmere eller får poængerne

foreløbig tak

<\\Benny

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-05 22:51

Jeg mener du kan fange den ved at trykke stop i send/modtag og der sætte hak i afbryd efter send og modtag.
Eller i explorer >funktioner>indstillinger>måske forbindelse
(jeg har ingen windows lige nu)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-03-05 22:54

Benny:

ind under opkaldsforbindelsen og flueben i vis ikon på processlinien når forbindelse

Jeg har igår lavet den her, som mirit viser her, hos min tumpede nabo,så er det jo bare at klikke på ikonet, så er han

off line.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 04-03-05 22:59

Jeg kan ikke finde noget her på min egen maskine
-----------------------------------------------------
Jeg er online hele tiden, og mine internetindstillinger er pludselig blevet engelsk, så jeg synes slet ikke jeg kan finde noget som ligner det der ?
-----------------------------------------------------
der står "Never dial a connection" - så jeg må til hans maskine i morgen og prøve lidt forskelligt Tilfreds skal han squ være

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 04-03-05 23:00

TAK Keldd, jeg prøver det hele i morgen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-03-05 23:06

Du får ikke den skærm op med de indstillinger på din maskine,

det gør du på naboens,han bruger jo et gammelt dampmodem, og du har ADSL, så er der forskellige muligheder

rod med det, så finder du løsningen.

Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 15-03-05 02:39

Tak for svaret miritdk.
Jeg traf på ham her i aften, og vi fik løst hans problem
Jeg lavede det omtalte flueben, og det medførte også at han fik boksen midt på skærmen, når han lukkede browseren og så kunne han igen afbryde sin forbindelse.
---------------------------
Så han blev glad
---------------------------
Det er sq da nemmere med ADSL, så man bare er online når ens PC er tændt

Tak for hjælpen mirit
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 01:14

tjaaaahhh måske er det nemmere - men jeg foretrækker nu at slukke for forbindelsen når jeg ikke skal bruge pc´en - har også lan - men har den altid slukket når jeg forlader den for længere tid. MEN sådan er vi så forskellige.