/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
bistandhjælp
Fra : jarivilsen
Vist : 625 gange
20 point
Dato : 06-09-02 10:08

min kæreste er udd. pædagog og går på barsel idag.
hvad vil jeg få af bistand hvis jeg ryger ud af dagpengesystemet
jeg er køkkenmedhjælper. EGU uddannet

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 30 point
Dato : 06-09-02 10:22

Hej.
Jamen du vil få ud fra den takst alle vil få. Når I ikke er gift, er det ikke afhængig af partners indtægt, ej heller hvad din beskæftigelse måtte være.
Mvh
nocom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-09-02 10:26

Kontanthjælpens størrelse afhænger af flere forhold - ikke mindst af din alder. Du kan læse nærmere her om, hvad du kan få:
http://www.kbhbase.kkdk/kbhbase/service.nsf/all/157425502062664641256A570042311E?OpenDocument

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-09-02 10:30
Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 06-09-02 11:20

og hvis du/i har hørt set tv her for nylig bliver bistandshjælpen sikkert beskåret
så mit forslag bliv i dagpengesystemmet eller find dig et nyt arbejde

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-09-02 14:48

Korrektion til formodet svar.

Det er husstandsindkomsten der bl.a afgører, om man er berettiget til kontanthjælp, og ikke om man er gift eller ej.

Ram2

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 13:08

"jarivilsen" <jarivilsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:1gZd9.58970$ww6.4050030@news010.worldonline.dk...
> min kæreste er udd. pædagog og går på barsel idag.
> hvad vil jeg få af bistand hvis jeg ryger ud af dagpengesystemet
> jeg er køkkenmedhjælper. EGU uddannet
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Kommer an på din alder, om du er far til det kommende barn. Afhængig af
grunden til du ryger ud af dagpengesystemet, kan kontanthjælpen blive
tilbagebetalingspligtigt.

-Carina

>

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 07-09-02 10:41

Hej
Du kan gå ind i Retsinfo og tjekke op på det der står også alle lovene, omkring hele vores socialesystem. Det er et af de steder offentligt ansatte går ind mest på grund af alle love står der. (Du skal søge på det ikon som ligner en hest)
Adressen er www.Retsinfo.dk
Hilsen Freja