/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lydkort mangler ressourcer.
Fra : bassenborg
Vist : 690 gange
50 point
Dato : 04-03-05 19:04

Har lige monteret et lydkort, og inde i enhedshåndtering står der dette ved spilporten:

"Enheden kan ikke finde tilstrækkeligt ledige ressourcer. (Kode 12)
Hvis du vil bruge denne enhed, er du nødt til at deaktivere en anden af systemets enheder.
Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed."

Hvad gør jeg for at få det i orden?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-05 21:04

Er der andet lydkort og gameport i?

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 04-03-05 21:14

det er fordi det er i konflikt,prøv at flytte det til en anden pci sokkel.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-05 21:30

Hvilket styresystem bruger du forøvrigt?

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 05-03-05 10:35

Der er onboard lydkort på bundkortet, og det er selvfølgelig slået fra.
Jeg har monteret dette lydkort, fordi jeg manglede spilporten (gameporten).
Den bruger jeg til mit midi-keyboard.

Det eneste jeg har i mine pci-sokler, er det lydkort og en sokkel med usb-porte.

Jeg kører med XP-Pro.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 05-03-05 16:39

Lyder lidt som en bios konflikt! Har du prøvet at ændre adressen via fejlfinding?

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 29-10-06 18:41

Tak for svaret tedd.