/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Gæstebog på b-one server med Frontpage 2~
Fra : Tobster
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 04-03-05 16:10

Hvordan får jeg min gæstebog til at virke på mit domæne hos www.b-one.dk?

Jeg har lavet en gæstebog i Frontpage 2003 (fra en skabelon - så den ér lavet).
Kan godt gå ind på den online, men når jeg har skrevet i den og vil tilføje teksten skriver den følgende:

"Side med kørselskomponent i FrontPage
Du har sendt en formular eller fulgt et hyperlink til en side, som kræver en webserver og FrontPage-serverudvidelser for at fungere korrekt.

Denne formular eller en anden FrontPage-komponent virker korrekt, hvis du udgiver webstedet på en webserver med FrontPage-serverudvidelser.

Klik på pilen <Tilbage> for at vende tilbage til den forrige side."

Jeg er newbie, så jeg ved ikke så meget om det. HJÆLP MIG!!!!!!!

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 04-03-05 16:18

Hey

Måske er det fordi det du har købt hos b-one ikke understøtter Frontpage Extentions.. - Hvis det ikke gør det, så er der flere ting du har lavet i FP som ikke vil virke, deriblandt en gæstebog..

Jeg har brugt denne: http://www.ultraguest.com som har været rigtig, rigtig god. Der er desuden en masse indstillinger, så man selv kan ændre på dens udseende!

Men altså: Find ud af om det webhotel du har købt understøtter Frontpage Extentions.. ellers må du ty til andre midler, for at få en gæstebog op og køre!

Mvh Niels

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 04-03-05 16:22

Forresten staves det sådan her, hvis du nu vil søge efter det eller noget...:
Frontpage Extensions

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 16:45

B-one understøtter skam FP ext., men jeg har før haft problemer med det fordi deres FP ext. kun understøtter FP 2000 eller gjorde for det er et stykke tid siden.
Hvis det kan trøste dig så kan jeg heller ikke få gæstebogen til, at virke og jeg tror det er fordi der mangler et eller andet på serveren. Samme problem som du.
Hvis du ikke får den nødvendig hjælp og gerne vil have en gæstebog der er hostet eksternt og uden problemer kan du prøve Anfy
http://www.anfyteam.com/ln/danish/

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 04-03-05 16:47

Okay....
Jeg vil gerne have en gæstebog som ligger på min server og ikke henviser og henter data fra alle milige andre sider.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 16:56

Det er forståligt, men så må du vente og se om der kommer en der har knækket den nød.
Jeg arbejder meget i FP, men gæstebogen var bare for sjov og derfor forfulgte jeg ikke problemet, men prøv lige, at kigge i Funktioner Sideindstillinger - Kompatibilitet og tjek om der er markeret ved >Aktiveret med Microsoft server-udvidelser<.

FrontPage hjælp:
Citat
Når jeg udgiver Webstedet, er der nogen komponenter, der ikke fungerer.

Du udgiver muligvis på en Webserver, der ikke har den nyeste version af Microsoft FrontPage-serverudvidelser eller tjenesten SharePoint Team Services fra Microsoft. Uden serverudvidelserne fungerer visse af funktionerne ikke, f.eks. de fleste formularbehandlere, søgeformularer og besøgstællere.

Kontakt Internetudbyderen eller Webadministratoren for at finde ud af, om den Webserver, du udgiver på, har de nødvendige serverudvidelser.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 05-03-05 15:47

Jeg har løst problemet....

Jeg var inde på MS Office's hjemmeside og søge i deres forum ( http://www.microsoft.com/office/community/da-dk/default.mspx )

Her læste jeg mig frem til at gæstebogen skal udgives via HTTP.

Egenskaberne for mit fjernwebsted var i FP2003 sat til 'FTP'.
Jeg ændrede det til 'FrontPage eller SharePoint Services'.

Nu virker det!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-03-05 15:55

En forudsætning for, at få de ting der er afhængige af FP ext. til at virke er godt nok, at det udgives via HTTP gennem FP's egen webudgivelse. Når du bruger den vil du kunne undgå mange fejl fordi programmet selv kan skrive navigation ind i alle filer og det er nemt at anvende Fælles kanter hvor man i realiteten udgiver sider med samme top - bund og sider.
Jeg må sige, at jeg troede, at du var klar over, at der skal udgives via webudgivelse da det er angivet på B-one support siden.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 05-03-05 16:15

He he.... Som skrevet i min første post er jeg totalt newbie.....

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 05-03-05 16:23

Men jeg skal jo have givet de her points ud....

Hvordan sætter jeg en seperat tekstboks ind på siden, hvori folk skal skrive deres navn? Dette navn skal jo så med over i *.log-filen...

Og så vil jeg gerne have at den viser indlægene således at den nyeste står øverst.... Engang hvis/når der bliver mange indlæg vil det blive irriterende at skulle scrolle det hele igennem for at se den nyeste....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-03-05 16:23

Så er det jo netop, at du skal læse oplysningerne hvor de fås. Desværre er B-one support oplysninger lige så forældede som deres FP understøttelse.
Du skal bruge hjælpefunktionen i FP flittigt da du kan få utroligt mange gode informationer ad den vej lige som det citat jeg satte ind.
Hvis du gider, at sætte dig ordentligt ind i funktionerne vil du finde ud af at der er mange nemme ting, men der er også rig mulighed for at indsætte java funktioner og andet, og du kan nemt indsætte html script.
Jeg bruger meget temaer, hvor jeg så tilretter billederne i tema så de bliver helt mine egne.

Rigtigt god fornøjelse!

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 05-03-05 16:31

Mange tak....
Jeg skal igang med at sætte mig ind i tingene....

Udtryk som java og script skræmmer mig lidt.... he he.... det lyder svært...

Jeg vil sige at det vildeste jeg har lavet var en hjemmeside hos angelfire.com for 7 år siden.... Ha ha... sikke noget lort....