/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Strømsparing
Fra : dabj
Vist : 547 gange
500 point
Dato : 04-03-05 10:19

XP-pro.--Amitech fladskærm
Kan ikke få skærmen til at slukke, pauseskærm indstillet til diashow efter 2 min. og til at gå i strømbesparelse efter 10 min.
der er flueben i dvale---hvad pokker er der galt????
De 500 "pænger" er fordi DER behøver jeg ikke at spare

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 10:32

måske er 2 minutter lige lovlig kort - prøv med 5 - husk at når du indstiller skal du lige gemme indstillingerne og helst genstarte
Har du husket at være inde i og sætte flueben i dvale under avanceret > fanebladet dvale ???

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 04-03-05 11:45

Hvis skærmen er indstillet til diasshow må/skal den ikke slukke.

Når jeg holder kunde presentationer, sætter jeg computeren op til diasshow (præsentation) der med sikre jeg mig at der ikke lige pludselig bliver sort skærm, eller screensaveren går igang.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-03-05 16:01

->meritdk
Som du kan se i mit spørgsmål, er der flueben i dvale og selvfølgelig gemmer jeg.
->thulin
Gider du lige forklare mig, hvorfor min VGA så lukkede ned, med den samme indstilling

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 16:27

uff altså - noget med værdierne i reg.basen - men det kommer der nok en og fortæller - the tid

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-03-05 08:23

prøv uden diasshow - med "ingen" - tror faktisk den så vil lukke ned
Har selv amitech skærm og den har også drillet men retter sig selv ind i mellem - weird

(hos amitech fik jeg besked på at sende maskinen op for der var hardwarefejl - NÅ ?????..... gjorde jeg jo ikke - for tror det er tredie gang jeg har fået det svar over en årrække hvor der absolut ikke var noget galt - og alt blev da også rettet til - what a support )

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-03-05 19:22

Hvilken strømstyrings model har du valgt?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-03-05 19:39

Efter 2 min. starter diazshow efter 10 min. skal skærmen slukke. Det mærkelige er at jeg ikke har rørt ved skærmindstillingen og på min gamle VGA-skærm kørte det godt nok.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-03-05 20:10

jeg har lige afprøvet at bruge diazshow - og min skærm lukker så ikke - normalt står den bare uden billede og så lukker den - så tror diazshowet måske ikke understøttes - skud i tågen men kan måske få nogen til at komme med et svar

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-03-05 08:47

Omformulering:
Har købt en fladskærm i stedet for min gamle CRT skærm.
Kører XP Pro og har altid haft pauseskærm indstillet til at køre diazshow og senere slukke skærm.
Kan nogen forklare mig hvorfor min nye fladskærm nok vil køre diazshow, men ikke vil slukke.
Og--ja, indstillingerne er de samme som til den gamle skærm.
Hvis jeg tager diazshow fra, slukker den godt nok.
Hvorfor er der denne forskel??.
Det er vel for pokker ikke skærmen der bestemmer.
Giv mig nu lige en fornuftig forklaring, så jeg kan få lukket denne tråd.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 29-03-05 09:41

Hej Jeg har lige nu afprøvet det som du gerne vil fx. pauseskærm via diasshow x antal minuter (2) sluk for skærm, under strømstyring xx minnuter (5).
De i parantes noterede er de værdier som jeg har brugt under testen og det virkede her uden problemer.
Hardware Philips 170 B2 tft skærm med radeon 9600 pro grafikkort, styresystem Windows XP professionel med servicepack 2
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 29-03-05 09:42

En anden mulighed er at din nye skærm ikke understøtter slukfunktionen.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-05 09:53

Hej dabj
Har kigget lidt på dit link, og ja... jeg er heller ikke helt med på, hvad der er galt men...
1. Prøv at fjerne din skærm i enhedshåndtering, og lad XP finde den igen.
2. Få en driver fra Amitech http://www.amitech.dk/ og eller prøv via deres e-support & Service i menuen (Download - 1'ste billede under indtastningsmenuen for e-support produkt beskrivelse).
Det må være din gamle CRT skærm-indstilling (her fungere det jo), som på en eller anden måde laver 'kuk' i det.
Har lige testet med min flsdskærm (Necom) og her fungere det fint.
Held og lykke med det
Søren

Kommentar
Fra : bne

Dato : 29-03-05 10:08

Er der ikke en menu-knap på fladskærmen ?
Jeg synes det lyder som om det er din SKÆRM der ikke håndterer det manglende signal korrekt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-05 10:15

e-supporten hos amitech lige hvad det angår er ikke meget værd - ved jeg af erfaring
prøv at se om værdien i reg. basen er sat til 1

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-05 10:25

Start - kør - skriv regedit - ok
følg strengen hvor hvert / er + i regdit
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\
i højre side skal der være en nøgle der hedder>PowerdownAfterShutdown
der skal have en værdi der hedder 1 - har den ikke det så dobbelt klik på den værdi der står og skriv 1 - luk regedit- genstart pc'en og prøv så om den lukker normalt (som du vil)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-05 10:27

ps ved ikke helt hvorfor det hænger sammen med hardisken - men det hjalp på det hos mig

Har du forsøgt at ændre værdien i reg.basen på et eller andet tidspunkt ?????

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-03-05 11:09

->CLAN
Ingen driver at finde på Armitech's hjemmeside og deres support svarer ikke.

->miritdk
Dit forslag løste ikke problemet, men ændrede det.
Den kører nu diazshow og derefter skifter den til skrivebord i stedet for at slukke og efter få minutter starter den igen diazshowet

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-03-05 11:11

->bne
Har menuknap, men ingen mulighed for indstilling der kan klare dette problem.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-05 12:49

hmm - sorry dajb hvis jeg misledte dig - men her fungerede det - både atomatisk sluk af skærm og harddisk gjorde som de skulle.
Håber du får det klaret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-05 13:46

har lige fået et tips - aner ikke om det dur hos dig - men her gjorde det - prøv at fjerne fluebenet i dvale

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-03-05 14:37

->meritdk
Har prøvet--samme resultat

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 500 point
Dato : 29-03-05 15:14

ØV - jeg tror du har pc/skærm nisser - giver op - sorry

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-05 15:16

dabj - vi har prøvet på en Amitech 17" fladskærm 612 og på min gamle - virkede begge steder med det samme - hils nisserne

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 31-03-05 07:25

Tak for svaret miritdk.
Giver op, men det er jo før sket at skidtet har rep. sig selv, og fejlen er til at leve med, var bare nysgerrig.
Tak for at du prøvede---den med nisserne æder jeg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-05 10:41

øv synd du lukkede - for det er faktisk lidt interessant hvad der gør de problemer - ville jo gerne vide det også - ser mange der har problemerne - havde selv, men det ordnede nemlig sig selv - bortset fra at jeg i og med harddisken ikke slukkede måtte forandre værdien der.
hils nisserne - kan være de skal behandles pænt