/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
lille smart exel. program til Import...
Fra : pepsi2005
Vist : 451 gange
50 point
Dato : 04-03-05 10:00

Hej igen

Nogen der ligger inde med et lille smart exel. program (evt .egen design) som tager hensyn til at udregne ens slut pris! ved import fra ikke EU lande !?

Indkøbspris/told/fragt osv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 11:59

Du kunne måske kontakte denne Kandu bruger (Excel freak), som sikkert ikke har set dit spørgsmål
http://www.dbuus.dk/

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-03-05 16:08

Der er ikke nogen generel udregningsfaktor, den afhænger af varen/varegruppen - du skal have fat i VITA der opdateres månedligt med nyeste toldsatser.

http://vita.toldskat.dk/vita.htm (toldtariffer)

Husk, told beregnes udfra varens pris inkl. transportomkostninger.

Se dette eksempel: http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137524&ov_id=200275&i=4&top=13

mvh Berpox

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 16:12

Jeg har nu lavet noget tilsvarende i Excel på et tidspunkt hvor jeg lavede en toprubrik hvor der skulle indtastes de variable faktorer og så blev det ellers brugt i regnearket hvor formlerne selv hentede de friske tal fra toprubrikken.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-03-05 16:43

Jeps - sådan kan det lade sig gøre - men man skal altså ind over VITA for at få de friske tal.

Så det jeg mener er, at man kan ikke lave een regnearksformel der dækker alle varer/varegrupper.

mvh berpox

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 16:49

Det er klart, at man skal hente opdaterede tal og da jeg lavede det var det i forbindelse med beregning af priser på importerede reservedele hvor kursen var en væsentlig faktor alt efter om vi afregnede i € eller $

Kommentar
Fra : Ch0b

Dato : 03-01-07 22:06

Jeg har set at dette er ca. 2 år gammelt, men alligevel:

Jeg tror godt jeg kan lave sådan et excel ark - men jeg skal bruge hvilke variabler jeg skal tage med :)

Altså, alt, faktisk.. Drop mig et svar her, med din mail, så kontakter jeg dig..

Det gælder sådan set alle..