/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stifinder er væk!
Fra : stjuma
Vist : 555 gange
200 point
Dato : 04-03-05 08:35

Hvis jeg højreklikker på Start står den bare og kører, der sker ikke en s......
Hvis jeg går ind i Alle programmer og derefter Stifinder bliver timeglasset bare ved med at køre. Jeg kan ikke komme ind til Stifinder!
Jeg har absolut ikke været inde ar "pille" ved noget som helst.
Har jeg en Virus AVG7 finder ingen.
Hjælp mig!
Jeg har ikke den store lyst til at slette hele "balladen" og starte forfra igen igen.

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 09:21

hvis du har xp - så højreklik på denne computer og vælg stifinder der - hvis den altså er der ..... skud i tågen men det plejer at være den hurtigste måde at komme ind på !

ps.. har du forsøgt med søgefunktionen at finde stifinder ?????..... har du forsøgt at lave en systemgendannelse til da alt var ok ?????????

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 04-03-05 10:24

Hej.

Jeg har prøvet systemgendannelse. Nu kan jeg via alle programmer komme til Stifinder, men hvis jeg højreklikker på Start og klikker på Stifinder, får jeg bare igen timeglasset, som står og løber i uendelighed.
Hvad værre er, så er alle mine mapper i Outlook forsvundet. Det er tæt på at jeg smider mit modem ud og holder mig fra Internettet. Det har jeg sgu ikke hverken tid eller nerver til.

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 10:33

Det kunne tyde på, at du har en fejl i registreringsdatabasen, som er ældre end din systemgendannelsesfil.
Hvis man er i tvivl om selve Stifinder findes kan man skrive explorer i Kør - OK.
Prøv at søge efter indbakke.dbx så skulle du finde placeringen og har du særlige mapper kan du skrive navnet på mappen og søge efter den på samme måde.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 10:40

Du kan også bare søge efter *.dbx og så se om dine mapper findes.
Du kan kigge lidt på denne support artikel der omhandler manglende mappe i forbindelse med opgradering til XP, men du kan godt bruge løsningsmodellen til dit problem.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;313055

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 04-03-05 11:34

Hej.

Nu har jeg fundet mine mail. Dem havde den placeret på et helt andet drev end der hvor de hørte til????? !!!!!
Jeg kører allerede XP Home.
Jeg har også Stifinder, MEN det kan IKKE lade sig gøre at komme til Stifinder ved at højreklikke på Start, som jeg har gjort i meget lang tid.
I samme øjeblok jeg prøver det, starter timeglasset at "køre". Når der er træt af det, så kommer der en fejlmelding, hvor jeg kan vælge at sende en rapport til Microsoft elle lade være.
For igen at kunne benytte computeren, er en Genstart eneste mulighed.

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 11:56

Du kan sandsynligvis rette fejlen ved at køre en reparations installation, men da det er en mindre fejl syntes jeg, at du skal vente og se om ikke en kommende opdatering kunne løse problemet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 12:06

højrekllik på start - vælg egenskaber - vælg tilpas i menuen start - vælg tilføj og find din stifinder - så vil den lægge sig der igen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 12:24

Hvor vil den lægge sig og det passer da vist kun hvis man kører med klassisk visning??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 12:30

jeps det er med klassisk visning - men det kan man jo bare lige stille den til

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 12:41

Ja, men hvor lægger den sig ved den metode?
Stifinder hedder Explorer og ligger i Windows mappen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 12:44

det er for hulen da bare en genvej til stifinder hvis det er det du mener

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 12:53

stjuma spørger: "Hvis jeg højreklikker på Start står den bare og kører, der sker ikke en s......"
..og det jeg mener er, at du kan ikke putte den ned i "højreklik på start-menuen" på den måde.
Det er en registringsbase nøgle der placerer genvejen der.
Det kunne være en løsning at lave en genvej til Stifinder i Start Menuen eller i hurtig start, men det sætter den ikke på plads i højreklik på Start.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 15:20

BjarneD -ok da - min ligger nu i højreklik og egenskaber i start og ligger helt fint der

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 15:27

Enten fatter jeg ikke ret meget eller også gør du ikke, Mirit.
Stifinder ligger i Start - Højreklik (egenskaber er da til at komme i menuredigering)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 15:31

altså jeg fik dem tilbage dertil efter en lille fejl som jeg skrev i 12:06

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 15:37

???????????????????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 15:39

gi´r op overfor dig BjarneD - (ski da godt jeg selv forstår hvad jeg mener )

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 16:08

Det må man da håbe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 16:16

hmmm - kun indtil videre - så håb bare - nu skal jeg have eftermiddags the

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 16:39

Tag nu hellere kaffe så du kan blive mere kvik.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 17:01

NU skal du sq ikke være for fræk lille Bjarne så udlover jeg øretæver - rigtige kanduøretæver - ikke at forveksle med - nå ja det er jo ikke et hunde spørgsmål så du kan selv gætte

hmmm - ret fejl og i filsystemet automatisk (under scandisk) kunne jo måske gøre det så den dumme stifinder bliver sendt HJEM ! ??????????

Værdierne i regbasen mangler måske noget ?????
HAH... gjorde der pludselig her uden jeg havde opdaget fejlen men det har ikke meget med det her at gøre - da det var min skærm

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 04-03-05 17:15

Hej alle sammen, skal vi ikke samle ind til et læsekursus til miritdk.
Du skriver:
Højreklik på Start.

Jaamen for fa.... - det er jo lige det der er problemet, men det er også kun skrevet 5 - 6 gange i denne tråd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 17:21

stjuma, jeg prøver og prøver, men hun vil ikke lære

Der er bestemt ikke noget forgjort ved at køre scandisk og man kan også prøve en sfc /scannow (skrives i Kør), men jeg er bange for at ulemperne kan være større end at mangle Stifinder i højrekliksmenuen.
Det kan da også være, at der sidder en der ved hvor netop den registrering findes.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 17:24

((((((((((spark))))))))) stjuma - det er vist ikke et spørgsmål og at kunne læse - men at fange betydningen - LOL.
Nå jeg hæftede mig mig for hulen da ved den forsvundne stifinder - ÆV !!!!

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 04-03-05 17:28

OK.
Man opnår jo heller ikke noget særligt ved at slå en død mand ihjel!

Så nu har jeg vist trådt nok i det.

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 17:29

vad du bare videre stjuma

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 04-03-05 17:30

windows jobliste - problemer der ??????

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 04-03-05 17:33

Nej for der når den aldrig ind.

Steen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 17:39

måske en ide at prøve med everest for soft-og hardware problemer ???
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 17:42

Nu bliver jeg da nysgerrig efter hvad der nu skal ske.

Godkendelse af svar
Fra : stjuma

Dato : 07-03-05 15:54

Tak for svaret miritdk. Det løste godt nok ikke, men du får pointene for det kunsnerieke indtryk. Og ikke mindst for at du fik mit humør fra -500 til +500.
Jeg sletter hele møjet og begynder forfra.

Tak for alle forsøgene.
Steen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-05 20:15

..... nå nej kedeligt du ikke fandt en løsning - virker helt forkert jo !!!!!!

ps... har lige idag været ved en bekendt der ikke kunne få timeglasset væk - det viste sig at være fordi han havde sat en animeret curser på af en fejl - - har du undersøgt det