/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kofanger på Xantia
Fra : windy
Vist : 557 gange
20 point
Dato : 05-09-02 23:39

På min Citroën Xantia fra 1993 er den sorte farve på kofangeren begyndt at skalle af. Kan jeg reparere det selv eller er der kun een udvej (den dyre) ?
Med venlig hilsen,
Niels Otto

Accepteret svar
Fra : mc_folding

Modtaget 30 point
Dato : 06-09-02 00:04

Hvordan skaller den af og ellers bare få den malet.

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 06-09-02 00:37

Hej windy:
Lakerede kofangere af kunststof kan være svære at reparere lakskader på. Men jeg ville nu forsøge alligevel, slib godt omkring skaderne, så de bliver så jævne som muligt. er de dybe, bør du spartle først med plastikpadding.
Er din kofanger sort, kan du sagtens bruge en billig mat spray. Dæk af og mal et par gange. Når det er tørt, giver du det en gang klar spraylak. Det medfører, at den matsorte bliver blank, og maler du ud på den originale lak er det faktisk usynligt når det er tørt og hærdet. Hvis du ikke har de nævnte ting, vil forsøget kun koste dig små 200,- kr. og et par timers arbejde. Lykkes det ikke, er der så den dyre tilbage.
Hilsen Az...

Godkendelse af svar
Fra : windy

Dato : 07-09-02 10:32

Tak for svaret mc_folding.

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 08-09-02 22:32

Ja sådan er livet, nogen har brug for en vejledning. Andre kan nøjes med et los i røven.

Kommentar
Fra : windy

Dato : 11-09-02 10:47

Ja, det lød jo som en god start på mit første forsøg med at spørge KANDU.dk og jeg fik et godt forslag fra Az...; og det vil jeg prøve.
Men hvis tonen er som angivet af i kommentar af azaza...., så har jeg ikke brug for mere læsning på den hjemmeside !