/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Drev forsvundet.
Fra : kaypia
Vist : 460 gange
200 point
Dato : 03-03-05 20:51

Ved installation af Star gik det galt, så jeg måtte afinstallere. Herefter gik windows i kludder. Det er lykkedes at få maskinen op at køre igen med en systemgendannelse, men et af de 2 drev vises ikke. Der er en harddisk i to partitioner. Maskinen kører med XP-pro.
Hvordan er det nu lige man retter det. Jeg har desværre glemt det. Er der en, som har et lynhurtigt svar, vil jeg være meget taknemmelig, for det er selvfølgelig meget nødvendigt, at jeg kommer videre lige nu.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-03-05 20:56

Hvis du Har me eller xp kan du gendanne puteren til før du lavede problemer

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-03-05 20:57

Ups det var for hurtigt SS

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-03-05 20:58

Hvordan ser det ud i enhedshåndtering??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-05 20:59

Er det den ene partition der ikke vises eller det ene drev ? Lidt svært at gætte sig til sådan som du har formuleret spørgsmålet

Hvis det er et fysisk drev der ikke vises er mit gæt : Et løst strøm (det med de tykke kabler) eller kontrollerkabelt (fladkablet mellem hardisk og bundkort) eller en disk der er stået af !

Hvis det er en partition ? Så brug : http://67.15.16.118/partition/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-03-05 21:02

Har du brugt gendannelse inde i XP (fejlsikret)
Har du brugt en gendannelses CD-rom som fulgte med.
Har du selv lavet disse ekstra partitioner.
Start XP
h-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>.........hvad viser den nede til højre (måske skal der rulles lidt ned)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-03-05 21:16

Denne kan det samme som Partition Magic
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle ind.

Men men den kan også slette hele din HD hvis du ikke bruger den med omtanke.

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 03-03-05 21:44

Jeg har gennemført en systemgendannelse, men på normal vis. Ikke i fejlsikret tilstand. Den blev gennemført og meddelt som lykkedes. Det hjalp bare ikke på problemet. Windows starter, men indlæser kun drev C og finder ikke drev D. Denne partitionsopdeling er lavet på værksted og har funderet upåklageligt i snart 4 år. I enhedshåndtering er der ingen gule skilte. Drev C bliver vist (fungerer korrekt) men drev d er væk.
En geninstallation kunne måske løse problemet??

Accepteret svar
Fra : Rosensmart

Modtaget 200 point
Dato : 03-03-05 22:09

Prøv at højreklikke på "Denne Computer".
Vælg "Administrer".
Vælg "Diskhåndtering"

Her vil du kunne se om begge partitioner er aktive.
Hvis ikke kan de aktiveres herfra.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-05 22:10
Godkendelse af svar
Fra : kaypia

Dato : 04-03-05 08:57

Tak for svaret Rosensmart.
Det var lige den mulighed/løsning jeg havde glemt.
m.v.h.
kaypia

Kommentar
Fra : Rosensmart

Dato : 07-03-05 20:56

så lidt. Rart at hjælpe