/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
døv pige
Fra : mingg
Vist : 536 gange
240 point
Dato : 03-03-05 17:07

hej
for et år eller to siden sendte tv2 eller dr1 et pogram om en døv pige der fik indoperet en implantat så hun kunne høre
er der nogen der ved hvordan man kan komme til at se pogrammet igen

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 03-03-05 17:16

Man kan nogen gange købe en videooptagelse af programmet fra tv stationerne. Så ring til dem og spørg.

Med venlig hilsen
felix30

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-03-05 17:56

Den slags ting bliver ofte sendt på Regional-TV, Altså TV2's regioner. Du kan finde dem alle via www.tv2.dk . De fleste indlæg kan genses direkte via deres hjemmesider. Mit råd er ikke præcist, og måske finder du heller ikke det du søger. Men det er forsøg værd. M.v.h. AJ

Go' arbejdslyst

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 03-03-05 18:04

Hej mingg

Hvis det er en bestemt udsendelse du leder efter, kan jeg ikke hjælpe dig, men hvis det er info vedr. Cochlear implantatet, så prøv at søge på Google... der er masser af links. Søg evt. også på: Cochlear video
Der kommer nogle hits med online demovideoer.

Mhv,
Mira

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-03-05 18:15
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-03-05 18:17
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-03-05 18:18

Du skal kopiere hele linket - kandu kan åbenbart ikke lave linket når der er et ø i det.

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 03-03-05 18:19

det går ikk' så godt...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-03-05 18:43

Hej mingg

Jeg tror det er dette program du tænker på

Citat
37.73 Mat: video
Det døve barn. - TV2, 02.12. 2003. - 25 min.
Natasja er født døv. Som døv lærer hun tegnsprog for at kommunikere med omverdenen. Og det er hun rigtig god til, men hvis hun får en Cochlear Implant operation, vil det give hende en mulighed for at lære at høre og tale, altså at kommunikere på en helt anden måde. En operation kan give Natasja en sans, hun ikke er født med. Det er Natasjas forældre, der skal bestemme fremtiden for deres datter, og det er ikke nemt at vælge. Gennem otte måneder oplever vi den proces, Natasja og hendes omgivelser er igennem for at lære at bruge lyden.

Citat
PSYKOLOGIFiltype: Rich Text Format - Vis som HTML
... Fokdal Film: for Børnerådgivningen i Frederiksborg Amt, 2003. - 1 kassette (VHS) (44 min.) + 1 hæfte. 38.53. ... 37.73 Det døve barn Mat: video. ...
www.gedvedsem.dk/ DWSDownload.asp?File=Files%2FFiler%2Fnye_boeger_dec_2003.rtf - Lignende sider

Du kan jo prøve at rette henvendelse til Børnerådgivningen i Frederiksborg Amt

Børnerådgivningen
Frederiksværksgade 2A
3400 Hillerød
tlf. 4820 5000 eller 4824 4011

Hilsen ans

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-03-05 20:09

Det er muligt at du allerede har det svar du søger, jeg vil lige foreslå at se hvad "Netdoktoren" skriver om det

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 04-03-05 20:12

jeg har kontaktet dr og tv2 og de har ikke kunnet hjælpe og,
gedved seminarium har ikke svaret ,men jeg er sikker på at i har fat i den rigtige ende
har i ellers nogle forslag
det er vigtig for en ven af mig har fået en døv pige som der skal have indoperet en sådanne implantat

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-05 20:23

Tag kontakt til

Børnerådgivningen
Frederiksværksgade 2A
3400 Hillerød
tlf. 4820 5000 eller 4824 4011

men nu kan du først ringe på mandag.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 04-03-05 20:24

Altså, som de andre siger, så er der rigtig mange udsendelser lavet af disse.

Er det noget bestemt du skal bruge det til ? Jeg kender personligt til Cochlear Implant, så kan nok godt hjælpe en lille smule..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-03-05 20:28

Prøv at kontakte dem her http://www.deaf-children.dk/ci/index.htm

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 240 point
Dato : 04-03-05 20:44

mingg

Hvis en af dine venner har en døv pige, som skal opereres, skulle det ikke være et problem for din ven at få mulighed for at se de film, der er lavet over dette emne.

Din ven skal da tage kontakt til de myndigheder, der er "involveret" i den forestående operation.

Hilsen ans

Godkendelse af svar
Fra : mingg

Dato : 05-03-05 07:07

Tak for svaret ans.