/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Tekst til "Minigolfbanen på Fladballe St~
Fra : krestenklit
Vist : 10091 gange
200 point
Dato : 03-03-05 16:16

Er der nogen som har teksten til sangen "På Minigolfbanen ved Fladballe Strand"
(eller er det "Bredballe Strand"?).
Teksten handler om at man på golfbanen diskuterer og bliver enige om at man ikke
med et enkelt slag kan få kuglen i hul på sværeste bane.
Da der så kommer en ny gæst og præsterer kunsten, bliver der pludseligt "koldt"
omkring ham, og ingen vil tale med ham.

Jeg har hørt visen en enkelt eller to gange i radioen (for flere år sidenmed vist nok
Kjeld Ingrisch) og vil være taknemmelig, hvis en indehaver af teksten vil afsløre den her.

Venlig hilsen
Kresten Klit

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 03-03-05 16:29

Prøv at søge her. http://www.danskesange.dk/
send evt en mail. Der er nok større chance end i dette forum

Men når du har fundet den, vil jeg da gerne høre hvad det er for en sang

Memuel

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 03-03-05 17:01

Tak for tippet.
Men de har den dog ikke.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-03-05 02:05

Som sædvanligt gik jeg ind og søgte på biblioteksdatabasen. Fandt ud af at den er indsunget af Ingrisch, Kjeld
Vi får en dag imorgen / Kjeld Ingrisch med akkompagnement. - Mermaid Music

Mermaid Music CD 821089.
[1989].
Indhold: Vi får en dag imorgen ; Visen om de 18 svaner ; Var det synd? : bryllup uden præst ; Lystsejlads : to pilsnere i en snor ; Visen om København ; Du lille svale ; Hjerte smerte ; I dit korte liv ; Minigolf ; Visen om Jerrik ; Kom i min favn : sommernat.

Der har du Cd'en

Hvis du selv søger lidt videre efter teksten, finder du den nok. M.v.h. AJ

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-03-05 02:07

Du skal lige vide at sangen ikke hedder "På Minigolfbanen ved Fladballe Strand"

Den hedder kun "Minigolf". Ellers finder du aldrig teksten. AJ

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-03-05 02:11

Søg selv på www.bib.dk Musiksøg efter noder der er altid tekster med i noderne. Det er ikke De Gule Sider. Men findes det findes det der.

Accepteret svar
Fra : Herbie

Modtaget 200 point
Dato : 05-03-05 22:43

Hej Kresten
Jamen den har jeg sendt dig idag GGG
På minigolf banen ved Fladbølle strand
var spørglsmål som penge og stilling og stand
uendelig fjernt i debatten
for alle var brødre i idrættens færd
og det, der bestemte, om mand havde værd
var slaget ved hul nummer atten.
tre slag var det mindste, og mesterens pris
for hvert var der ført videnskabeligt bevis:
først blot til potalen
så skråt i spiralen
og så småt langs kanalen i hul.
... osv. KH palle Larsen

Godkendelse af svar
Fra : krestenklit

Dato : 08-03-05 11:03

Det er lige nøjagtig den - og så ovenikøbet med becifring. Og så ovenikøbet har jeg den her på min fødselsdag.

Tak for svaret Herbie/Palle.

KH Kresten

PS. Politikens "Lystige viser" har da vist et fælles register for en række af seriens bind.

Kommentar
Fra : matthies

Dato : 02-06-06 18:35

Er helt ny her, - og jeg leder faktisk også efter denne pragtfulde vise, - Er der een der gider sende den til mig også? vh - Matthies