/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan vi få kontakt med en der har en noki~
Fra : SACA2
Vist : 373 gange
200 point
Dato : 03-03-05 16:10

Hej....
Min datter har lige købt en Nokia 7210, men vi kan ikke finde ud af at få den til feks. at modtage baggrundsbilleder feks. fra tv2 sider. Vi har været inde og kigge på telias sider...og tv2 sider...og læst brugsforvirringen 20 gange..jeg tror nok jeg har fundet ud af at indstille både MMS og Wap ...men det ville være rart at spørge en med et stort kendskab til telefonen, og ikke bare modtage et par link, for dem har vi jo i forvejen læst.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 03-03-05 16:18

telefonen kender jeg nu ikke, men det med at installerer mms og wap kan godt drille..du skal oprette det inde fra telias side og kort tid efter vil du modtage en ny opsætning til din telefon..
for at kunne modtage mms skal du selv have sendt en.. det skal man ihvertefald hos sonofon.. måske det kan være det som gør udslaget...

Junior

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 03-03-05 18:36

Hej Saca2,

Det bedste vil være at ringe til din udbyders hotline! Man skal nemlig ofte have tilsendt en speciel sms, lavet til din nokia-udgave og abbonoment, som (når man åbner den) konfigurerer din telefon til at kunne wappe! ...De mennesker der sidder hos hotlinen vil guide dig, og de er venlige til det! Faktisk står der i mange brugsanvisninger, at man skal ringe derind for at få det opsat korrekt!

Held og lykke... Sådan noget opsætning 'skal' drille

Mvh Niels

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 03-03-05 20:30

Ja men det jeg er nået så langt med mobilien at vi har modtaget sms lavet til nokia 7210 og på abb. fra Telia...så det råd hjælper desværre ikke....
Hvorfor søren skal det være så svært og kompliceret at få en ny mobil...og jeg har ikke set at Telia har hotline???Men 1000 spørgsmål og svar på deres hjemmeside/konto side...men desværre inden svar på mit problem...

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 03-03-05 22:27

Hejsa...
Prøv og kigge på http://www.mobildebat.dk
Der kan du oprette dig som bruger og gratis stille spørgsmål...

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-03-05 13:35

Her kan du hente WAP opsætning m.m. til din Nokia 7210:

http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/otasetup

mvh
Taliskoko

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-03-05 13:36
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-03-05 14:10

tilmeld nokia'en her http://www.nokia.dk/phones/clubnokia/ det er gratis og så er der gratis support

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 04-03-05 21:34

Jeg har forsøgt på div. links.....men desværre ingen hjælp at hente. Jeg har både opsat MMS wap, GPRS om igen 2 gange..Fint nok...men når jeg så igen forsøger at "købe" et billede ...Trykker jeg vis, hent....og så pist.....så er forbindendelsen væk...
Det HJÆLPER IKKE at i skriver en masse andre andresser jeg skal prøve....Jeg tror stadig som i mit første indlæg at jeg er nødt til at have fat i en der har samme eller en lign telefon....

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-03-05 08:17

tror du skal ringe til support og høre hvad de siger...

Junior

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-03-05 12:07

1 har du modtaget en mms??? eller ej
2 hvilken billed er det du vil have www.tv2.dk??? gerne hele linket til billed

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 05-03-05 21:24

!. Nej min datter har ikke endnu modtaget en mms...
2.hm....sorry jeg kan ikkefinde ud af at lave links...men på tv2 hjemmeside søger jeg under mobil..dernæst billeder, dyr, hund og så er det et sødt billede af et hoved af en yorkshire terrier hvalp. Der er flere, men det er et nærbilledet af hovedet, som bare ligner vores egen yorkshire terrier hvalp.
jeg har igår prøvet at hente samme billede fra noget der hedder www.mymelodies.net
men da gjorde telefonen nøjagtig det samme....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-03-05 21:35

hvad med en sms er der kommet en??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-03-05 21:41

det der er, er at du sender en sms til et nummer herefter får du en sms retur med en adresse ( wap ) så trykker du vælg ( menu hent adresse elign) tryk vælg så skulle du gerne komme ind på den side der er skrivet til dig og her kan du så hente baggrunds billed som du har bestilt (gem) anvend som baggrund

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-03-05 21:56

har i digital kamera??

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 06-03-05 19:38

nej vi har ikke digital kamera....og nej det virker ikke som du skriver rotw..
vi har sendt en sms til nummeret og fået en sms retur...
når vi vælger helt adr....pist ....så er alt væk.... Det erj o det jeg beskriver er problemet....
og jo hun kan både kan sms og modtage.....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-03-05 21:48

okey kan i gå på nettet med telefonen?? (gprs/wap)

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 07-03-05 00:33

Tja det ved jeg ikke ...for det skal telefonen slet ikke bruges til og jeg har ikke sat mig ind i hvordan man gør.....men gprs/wap er som sagt installeret 3-4 gange hvor vi har modtaget sms fra Telia....så ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-03-05 17:27

det er fordi du skal bruge din gprs/wap får at hente billed

menu tjenester / startside (så starter den op på en hjemmeside (telia) kan vi det

nu tager vi det fra bunden

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 07-03-05 21:17

smiler...ja tak jeg vil gerne ha den "idiot sikre" metode....men er det på mobilen der skal stå startside??Eller min computer???

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-03-05 21:33

mobilen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-03-05 21:34

mobilen vælg menu "tjenester" / "startside" opretter den forbindelse til en wap side???

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 08-03-05 14:48

Nu har vi prøvet....der står "kontrollerer startside" og så går telefonen tilbage...hvad gør man så???smiler..

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-03-05 17:37

menu tjenester / indstillinger /forbindelse instillinger / vælg telia wap gprs
derefter menu "tjenester" / "startside" opretter den forbindelse til en wap side???

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-03-05 17:39

er der et bestemt tidspunkt i dag hvor vi skal skrive sammen her inde?? så vi kan komme hurtiger igennem???

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 08-03-05 21:58

Sorry jeg har været til forældremøde hele aftenen men vi kan feks. sige ved 20 tiden imorgen?????....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-03-05 07:44

jep

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-03-05 20:15

så er vi her (det virker ikke rigtig som at kandu mailserver er oppe at køre) men vi prøver alligevel) er vi her????

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-03-05 20:19

kkandu ure går heller ikke rigtig 2008

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-03-05 20:51

aloh

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-03-05 21:16

skal vi finde en anden dag???

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 10-03-05 16:05

Sorry det må du sørme undskylde....efter en meget streesende dag på jobbet , så glemte jeg simpelthen at logge ind her...Beklager..

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-03-05 16:16

vi er her nu

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-03-05 16:20

menu tjenester / indstillinger /forbindelse instillinger / vælg telia wap gprs
derefter menu "tjenester" / "startside" opretter den forbindelse til en wap side???
hvad siger vi så nu ??

eller er der et tidspunkt der passer dig bedere i dag ???

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 11-03-05 15:34

Hej rotw..
Endelig fandt jeg telia wap gprs....
og nu kan jeg da se et af hundebillederen....
men hvordan gemmer jeg det så???
jeg når at loade det, se det men der står intet om gem billede.....øv øv...
Ps..du skal nok få mine point...når resten af problemet bliver løst..

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-03-05 16:35

er der ikke mulighed får at trykke vælg /download hent ???

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 11-03-05 17:13

jo og den downloader men hvad så ???Der står derefter intet om gem..og min datter vil jo gerne have billedet på forsiden....så det skal vel ind i billedalbummet eller ???????????

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-03-05 19:14

galleri / grafik ligger det evt ikke der??

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 11-03-05 19:26

nej...og billederne ligger kun i tjenesteindbakke og det får vi ikke meget ud af

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-03-05 21:11

hvilken muligheder har du i tjenestebakken???

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-03-05 21:18

menu tjenester overførelselink vælg grafikoverførelse

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 11-03-05 21:26

når billede´t er på skærmen står ..billedevisning...så kan jeg vælge
startside,
bogmærke,
vis billede... (og billedet kommer frem igen)
Tilføj bogmærke
gå til adr.
tjeneste indbakke,
inds. f. udseende (har forsøgt om det var den...men der står bare billede eller lyd
instill for cookies
brug detalje
genindlæs
tøm cache
sikkerhesooplysninger
afslut
men desværre ikke noget med OVERFØRDSEL....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-03-05 21:46

menu tjenester / overførelselink /vælg grafikoverførelse

MENU Tjenster:
ellers tjenester / indstilling / instillinger for udsende / vis billeder (vælg JA) tryk tilbage menu sikkerhedinstillinge / cookies (vælg tillad)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-03-05 21:46

menu tjenester / overførelselink /vælg grafikoverførelse

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 12-03-05 20:23

Prøv at læse mit sidste svar...den står på vis billeder ja....og tillad til cookies....
men men sorry....jeg kan IKKE finde at der nogen steder står overførsel eller grafikoverføring.....
og slet ikke under tjenester...der står jo dem jeg har nævnt for dig...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-03-05 22:33

hvad så i menu vis billed kan du ikke trykke vælg i denne menu??

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-03-05 22:46

Væk med fluebenet.....

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 13-03-05 11:17

på menuen efter vi billede...er valgmulighederne som før skrevet...
startside,
bogmærke,
vis billede... (og billedet kommer frem igen)
Tilføj bogmærke
gå til adr.
tjeneste indbakke,
inds. f. udseende (har forsøgt om det var den...men der står bare billede eller lyd
instill for cookies
brug detalje
genindlæs
tøm cache
sikkerhesooplysninger
afslut
men desværre ikke noget med OVERFØRSEL....

oveni er kommet, at der nu står når jeg trykker "hent" ved billedet...nu står at man kun kan vise det 2 gange...og det har jeg jo forsøgt..dvs. at jeg skal hen og "købe" et nyt billede som jeg stadig ikke kan finde ud af at få ind i telefonen...
Øv det er altså bare for surt...

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 13-03-05 11:24

flueben???Hvor

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-03-05 17:28

vis billede... (og billedet kommer frem igen) i denne menu kan du ikke trykke vælg???

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 13-03-05 21:17

nej

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-03-05 21:49

wap linket har du det prøv lige at skrive det her

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 14-03-05 16:21

øh hvad ??? er det Telia WAP GPRS
?????????+ eller hvor finder jeg noget med wap
i tjenesteindbakke under billedet står der..
Titel:
TV2 Mobil: fm102
Adresse:
http://194.192.81.
121/mDelivery/wa
på det blillede jeg slet ikke kan få frem...

Det som jeg ikke kan hente mere men har kunnet...(der hvor der stod 2 gange).
står der..
Titel: little dog
Adresse: http//:77wqp.sonneri
e.net/download.ph