/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Computer "fryser" når jeg loader map i s~
Fra : Douink
Vist : 622 gange
200 point
Dato : 03-03-05 01:59

Jeg har et problem i så godt som alle spil... når spil som Call of duty eller Men of valor vil loade til nye maps fryser hele systemet. det sker ca hver anden gang jeg skal loade til et nyt map. Spilene er orginale og med sidste opdatering.
Jeg har haft en lille ide om at det er min grafikkort der er problemer med men da jeg skiftede den ud med min gamle Gforce 2 kort kom samme problem.

System Info:
WinXP Pro - Total opdateret også med sidste DirectX 9c
Motherbord ECS K7VTA3 v3 - Også opdateret med de nyeste driver og den nyeste bios
CPU AMD Athlon XP 1666MHz x133 2000+ - Ved ikke om den kan opdateres (Ikke opdateret)
nVIDIA GeForce FX 5200 (Asus v9520) Opdateret med sidste nye driver fra nVIDIA!
Jeg har haft en del problemer med computeren da jeg i bios satte den til at køre x4 på AGP porten. både bundkort og Gfx kort understøttede x4 AGP. men mit system ville ikke være med til det så jeg køre kun x1 på AGP porten nu.

Jeg ved seriøst ikke hvad jeg mere må gøre. findes der anti freeze programmer eller sådan noget. for det her er ved at gøre mig skør. Jeg har opdateret mine spil men ej heller virker det... findes der en løsning?

Jeg ved ikke om der er ting i min computer som ikke understøttes da jeg ikke kender noget til hvad der understøtter hvad!

Håber der er en der kender problemet!

Mange Venlige Hilsner

// Douink

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 03-03-05 02:29

hvor mange ram har du i!
du siger det det er når du loader.. så tror du mangler ram

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-03-05 08:04

og prøv at lade windows selv bestemme størrelsen af din swap fil:

kontrolpanel-system-avanceret-indstilling for ydeevne-avanceret-virutuel hukommelse-skift

Der kan du sætte den.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-05 08:32

Det kunne godt være køleproblemer for dit grafikkort/CPU. For megen varme kan få computeren til at 'fryse' !

http://www.pc-care.dk/menu.php?kategori=K%F8ling

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-05 08:37

Ps. Tjek din CPU temperatur. Den skal helst ikke være over ca. 50 grader celsius. Dette kan du se i BIOS, hvor man ofte også kan bestemme sin blæser aktivitet (hviletid og omdrejninger).

Du kan også aflæse temperaturen med dette gratis program (..hvis din computer har indbygget temperaturfølere, hvilket mange nyere computere har) : http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

Everest giver dig iøvrigt oplysninger om ALLE potentielle problemer med din hard-/software

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 03-03-05 15:50

men molekyle hvis det sker under loading og ikke spil må det være noget ram eller som troldenesdhb siger swap??!!
ellers ville spillet vel fryse under afviklingen af dette!
er jeg helt forkert på den

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 04-03-05 01:00

Hejsa Douink

Prøv at gå ind i opsættelsen af dit grafikkort, som skal kunne køre open GL, for at køre dine spil. Prøv evnentuelt at gå til bage til Direx 9.B og kør alle test fra direx 9. Prøv også den næst sidste Nvidia all in driver.
Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 04-03-05 04:30

snaptil - jeg har 768 mb DDR ram. 1x 512 og 1x 256 ved dog ikke om de begge er pc133. men det finder de vel selv ud af gør de ikke?

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 04-03-05 04:34

troldenesdhb skal jeg sætte systemadministrerede størelse? Det har jeg gjort nu... prøver lige med det...

Be back tomorow da Kandu køre langsom her kl lort om natten

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 04-03-05 04:35

ved ikke hvordan jeg går tilbage til den gamle nvidia driver og den gamle Direx 9.B

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 04-03-05 16:15

Hej igen Douink Prøv denne demo, den kan afinstalere begge programmer. Husk at downloade både den gamle og den nye versoin af både directx og Nvidia. Så du har dem ved hånden. Du kan også prøve med din grafik driver først, den kan afinstaleres fra windows fjern programmer, hvilket directx ikke kan. http://www.download.com/TuneUp-Utilities/3000-2086_4-10280149.html
Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 05-03-05 01:17

snaptil - Du Skriver "men molekyle hvis det sker under loading og ikke spil må det være noget ram eller som troldenesdhb siger swap??!!
ellers ville spillet vel fryse under afviklingen af dette!
er jeg helt forkert på den"
Jeg tror du har ret.. for det er kun når den loader map... har også lige købt HL2 og sjovt nok sker det samme 3. gang den loader... mellem maps.. gud hvor er det dog skod. ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.. har skiftet Grafikkort. Har prøvet med kun en ramblock (512eren) alene. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det :(
Hvor finder jeg tempraturen i "EVEREST Home Edition" molokyle?

oscardino - Half Life 2 kræver DirectX 9c :(

Er der flere forslag? ellers får den lorte spand her snart en meget lang flyvetur :)

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 05-03-05 15:56

Hej igen Douink Dette program har et AntiCrash funktion. hhttp://www.tomdownload.com/utilities/system_utilities/speedupmypc.htm

Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 05-03-05 19:45

har prøvet det nu... har instaleret alle spil igen.. tror sku jeg giver op.. jeg fatter det bare ikke.. men hvad.. jeg må nok have mig en ny computer :(
1000 tak for alt hjælp... jeg vil se om den kommer forslag der løser mit problem..

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 05-03-05 23:40

Hej Douink

Jeg tror vil alle har prøvet et program eller spil, der ikke ville køre.
Selv har jeg tumlet en del med spillet D-Day. Alt skulle være i orden men køre ville det ikke.
Så tag og glem spillet, og gem din PC.
Smil fra Oscardino

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-05 08:41

Douink -> Under Motherboard->CPU ...hvis din maskine altså har temperaturføler indbygget. Hvid du tjekker alle menupunkter et ad gangen vil Everest fortælle dig nederst i hvert vindue, om der er soft-/hardware problemer under den aktuelle kategori.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-03-05 16:44

Kunne osse være en fejl på din harddisk!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-03-05 16:46

Men du skriver du kun kan køre i 1X AGP? Har du checket for en bios update?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-03-05 16:50

beklager jeg har glimret med mit fravær Douink, men det ser ud til at der er nok igang, håber de hjælper dig

Accepteret svar
Fra : Softwalker

Modtaget 200 point
Dato : 01-04-05 11:09

Det lyder lidt som et RAM problem. Nu er jeg ikke helt klar over hvilke ram du køre med men det kan ske for nogle RAM at de sætter ud. Når du loader et spil, bliver dine RAM fyldt op med data, når det så når til en "bad sektor" fryser din pc. Du kan prøve at skifte RAM eller prøve, hvis du har 2 blokke installeret, at hive den ene ud og loade spillet igen for at finde frem til den evt. dårlige ramklods. Håber jeg har kunne hjælpe!

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 03-05-05 13:42

Tak for svaret Softwalker. Problemet blev løst :) Tak Tak Tak