/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
PHP, Hvordan man gør... Helt præsist!
Fra : DeZZa
Vist : 610 gange
80 point
Dato : 05-09-02 17:00

Jeg vil gerne have nogle seriøse svar på hvad for programmer man skal bruge for at programmere PHP og afteste det Offline!

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 05-09-02 17:07

Hep,

Du skal installere PHP (http://www.php.net/) og du skal have en webserver på din maskine.

Som webserver kan du bruge IIS, PWS, Apache eller andet alt efter hvilke operativsystem du bruger.

Hvis du vil bruge databaser skal du desuden have en sådan installeret, f.eks. MySQL(http://www.mysql.com/)

Håber det hjælper

// Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-09-02 15:53

DeZZa wrote in <5cKd9.54190$ww6.3955696@news010.worldonline.dk>:
> Jeg vil gerne have nogle seriøse svar på hvad for programmer man skal
> bruge for at programmere PHP og afteste det Offline!

Egentlig skal du bare bruge PHP.
Men du skal sikkert bruge det til hjemmesider, så skal du også bruge en
webserver.

Som webserver anbefaler jeg klart Apache, men der er også nogen som er
tilfredse med IIS, som følger med nogle versioner af Windows.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-09-02 15:55

Niels Andersen wrote in <bdKd9.54191$ww6.3955824@news010.worldonline.dk>:
>> Jeg vil gerne have nogle seriøse svar på hvad for programmer man skal
>> bruge for at programmere PHP og afteste det Offline!

Hov, jeg glemte noget.

Du skal da også bruge en editor. Du må helt selv om hvilken, bare den kan
gemme i plantext. Hvis det er Windows du bruger, så kan du fint starte med
Notepad.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 80 point
Dato : 05-09-02 22:15

Hej Dezza,

du ka' gå hen på denne side... "FoxServ 2.1"... -->
http://www.nukeworld.dk/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1

følge skærmbillederne step by step... og så sku' du gerne ha' både installeret Apache, PHP, MySQL & PHPMyAdmin på din computer, samt hjælp til hvordan du ska' gøre for at få det til at kører...

der er dog kommet en ny version af foxserv.... "FoxServ 3.0 FINAL"... fylder ca. 30 Mb men så inkludere den også både apache, PHP, Mysql med mere...
http://www.postnuke.dk/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index
her fra overstående side er følgende beskrivelse...
..." Beskrivelse: FoxServ er en Apache / mySQL / PHP pakke til Windows og Linux. FoxServ inkluderer de seneste versioner af PHP, MySQL, PEAR og ZEND Optimizer. Alt styres fra et brugervenligt administrations program. Er meget let at installere!
Version: 3.0 FINAL Filstørrelse: 33.11 MB "...
direkte download link... -->
http://www.postnuke.dk/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=getit&lid=48

du ka' også slå et smut forbi FoxServ's officielle hjemmeside... -->
http://www.foxserv.net/portal.php

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-09-02 22:12

Niels Andersen wrote:

> Som webserver anbefaler jeg klart Apache, men der er også nogen som er
> tilfredse med IIS, som følger med nogle versioner af Windows.

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge IIS, men hvis du alligevel gør så
sørg for guds skyld at få den opdateret. Du drømmer ikke om hvor mange
nimda inficerede IIS servere, som stadig ikke er blevet patchet.

hilsen Esben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 08:09

DeZZa wrote:
> Jeg vil gerne have nogle seriøse svar på hvad for programmer man skal
> bruge for at programmere PHP og afteste det Offline!

Havd editor angår så vil jeg mene at du kan hjælpe dig selv meget ved at
bruge phpEdit(http://www.phpedit.net/), HTML-kit(www.chami.com/html-kit)
eller lignende som har syntaks-farvning, og har hjælp til nogle af
funktionsnavnene. HTML-kit har mulighed for at man kan downloade
offline-manualen (.chm=windows-helpfile-versionen) og integrere i
HTML-kit - ret praktisk.

Du kan derudover tage et kig her (søgning på gamle indlæg i gruppen om
"editor"):
<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&q=editor&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=group%3Ddk.edb.internet.webdesign.serverside.php>

venligst

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Godkendelse af svar
Fra : DeZZa

Dato : 08-09-02 19:50

Tusind tak for svaret Strarup jeg prøver og se om jeg kan få det til at virke! Du var den som gav det bedste svar.

>> PS. Til jer andre... I kunne lære noget a Strarup istedet for at fortælle mig jeg skal downloade dit og dat! Uden nogle instruktion det gav Strarup mig og derfor udrækker jeg dusøren til ham

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 17:10

Hej Dezza,

hvordan går de med dit projekt, har du fået det til at funke?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-10-02 15:05

On Thu, 05 Sep 2002 15:00:17 GMT, "DeZZa" <DeZZa.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg vil gerne have nogle seriøse svar på hvad for programmer man skal
>bruge for at programmere PHP og afteste det Offline!
Du skal gå ind på denne hjemmeside
http://www.webcafe.dk/artikler/index.html

Læs alt om PHP, Apache, MySql så er du godt på vej.
Der er install vejledninger til alle programmer, og der er hjælp at
hente i deres forum.

Mvh. Ulrik
----------------------------------------------------------------------------
The Place of the Kartoffelwoman, second edition.
www.ulrikhenneberg.dk

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 16-10-02 13:43

Mit problem ligger nu i MySQL for phpBB kan ikke connecte til min MySQL server og jeg ville gerne have nogle svar nu på hvordan man får en MySQL server ordentligt op og køre.