/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Dvd brænding
Fra : jeansgade
Vist : 581 gange
500 point
Dato : 02-03-05 18:05

hvad er forskellen på de forskellige dvd disk typer, dvd-r og dvd+r.

Accepteret svar
Fra : AeroByte

Modtaget 510 point
Dato : 02-03-05 18:07

Forskellen er hvilke DVD afspillere der kan aflæse dem.. De fleste kan dog afspille begge typer.. Bruger selv DVD+R og har endnu ikke mødt nogen der ikke har kunnet afspille dem.

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 02-03-05 18:23

Hej jeansgade
Disse skiver kan du læse om her, http://www.laserdisken.com/html/vistekst.dna?navn=teknik-dvdrw
Måske kan det give dig et tip? Er der en speciel årsag til at du spørger ?
Er du ved at investere i noget grej ?
MVH
Flemming

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-05 18:24

Det har noget at gøre med, hvor mange procent af DVDafspillere der kan afspille dem.
Se evt her.
http://www.videohelp.com/dvd

mvh dova

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 02-03-05 18:30

Dova
Oversæt det lige for mig, fra den side du anbefaler.
ha
MVH Robert

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-05 18:32

droslerne
Hvad for noget af det??

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 02-03-05 18:36

Det var kun gas dova, men det er ikke mange der kan så meget engelsk.
MVH Robert

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 02-03-05 18:37

Hej Dova og Robert og spørgeren Jeansgade
Det var derfor jeg gav linket til Laser disken den er da i det mindste på dansk.
Men meget kort fortalt er der set ude fra ikke forskel på en DVD minus og plus bort set fra kodningen, som vi jo i bund og grund kan være lige glad med. vi skal jo ikke snakke med pladen vel !!
DVD plus var Philips der kom med den, modtrækket fra andre leverandører var så DVD minus.
Men som tidligere beskrevet kan langt de fleste afspillerer afkode begge formater.
MVH Flemming
Kom på banen igen Jeansgade.

Kommentar
Fra : newface

Dato : 02-03-05 18:58

Hvad er forskellen på – og + ??
DVD formater er en mindre jungle at finde rundt i.DVD + R og DVD –R kan reelt det samme.Plusset og Minusset før Rét angiver ,hvilke producenter der understøtter de forskellige skiver.I uenighed om ,hvad standarden skal være,har PHILIPS,SONY,HEWLET PACKARD,DELL;RICOH,YAMAHA besluttet sig for at understøtte plus formatet.Men´s bl.a PANASONIC,TOSHIBA,APPLE COMPUTER og SHARP har besluttet sig for at understøtte minus formatet.Det samme gør sig gældende for DVD – RW og DVD + RW.Og nogle af afspillerne kan kun håndtere et af formaterne mens andre kan håndtere begge formater

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-05 19:53

I følge mit link må dem med -R så være de bedste, da de angiveligt skulle kunne afspilles i 93 % af alle DVD, mod dem med +R 89 %

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-03-05 20:51
Kommentar
Fra : newface

Dato : 02-03-05 21:40

Ejere af dvd-brændere har nu fået papir på deres frustrationer.En ny undersøgelse fra bla -bla har nemlig lavet en undersøgelse af kompatibiliteten mellem dvd-afspillere og overskrivbare dvd-skiver.Den nye undersøgelse viste ,at mange dvd-skiver og - afspillere ikke forstår hinanden-helt præcis kunne kun 85 % af de undersøgte 50 dvd skiver og14 afspillere snakke sammen.Testen var lavet på såvel forskl typer som mærker af dvdér,og resultatet betyder,at ca hver 10énde brændte dvd ikke vil virke på en af afspillerne.I nogle tilfælde kunne skiverne slet ikke aflæses,andre låste filmen under afspilnimg,men´s andre igen mistede lyd el billede undervejs.Det eneste positive ved testen var at nyere afspillere er bedre til at læse de forskl skiver end ældre modeller

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 03-03-05 09:36

Hej Alle
Det ser ud som om spørgeren er brændt sammen over alle disse informationer. Kort og godt kan vi konstatere at krigen raser mellem fabrikanterne af foskellige medier. som det skete da videobåndet blev opfundet. Da var der samme forvirring omkring VHS, betamax, video 2000 med flere.
Det hører aldrig op. Sidste nye på DVD fronten bliver afspillerer som skal aftaste pladerne med Blue raid laser stråle.
Så kører møllen igen, nye formater, nye afspillerer. Så kan vi mødes her på siden igen.!!!!!!!!
De mange fine undersøgelser har jeg sprunget over, og købt en Denver afspiller til 399 kr; Den aflæser alt !!!
MVH
Flemming
Nu har du vist til et helt leksikon kære Jeansgade

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 03-03-05 17:44

Problemet består i bund og grund af, jeg gerne ville have mine ripped dvd film brænd over på nogle disks, så Jeg kan se dem på min dvd afspiller som gerne kan afspille dvd, vcd .men det lader sig ikke rigtig gøre at brænde en vcd på en dvd plad. hvis nogen har svar ville jeg blive utrolig GLAD :). jeg har prøvet at konvetere til mpeg2 og ligge dem på en dvd med UDF filsystem osv. Jeg er sku ude at skide her....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-03-05 20:48

Hvad er det for en dvd afspiller du har? Og har du en dvd brænder?

Kommentar
Fra : newface

Dato : 04-03-05 15:16

Brænding med ANY DVD og CLONE DVD .Prøvetid 21 dage
www.slysoft.com Alt er på dansk

Alt efter hvilket brænderpogram du bruger ,er proceduren stort set denne.
Du er nød til at købe ANY DVD (kodebryder) hos de samme som CLONE DVD Den installerer du,den kører i baggrunden,(du kan slette ikonet)Husk at konfigurere den.

.Og så er det faktisk bare at lave en mappe f.eks på skrivebordet,kald den FILM el andet.Afhængig af størrelsen på HD,skal du huske at slette efter kopiering
Første billede vælger du hvilken kopi du vil lave,jeg bruger selv den øverste,der fravælger du det du ikke mener du vil have.
Næstøverste og nederste fremgår det af teksten
Andet billede der finder du dit DVD drev og vælger mappen VIDEO_TS,nu til/fra vælger du
Tredje billede viser det du har valgt
Fjerde billede finder du mappen på skrive bordet-----kør

Når indlæsningen er færdig lukker du vinduerne ned,dobb klikker på film ikonet og Creator brænder.Prøv de første gange med en RW så går du ikke helt galt i byen
Mvh Ole

Godkendelse af svar
Fra : jeansgade

Dato : 04-03-05 16:59

Tak for svaret Aer