/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hjælpe til driver...!!!
Fra : RaB
Vist : 350 gange
50 point
Dato : 02-03-05 12:30

kan sku ikke finde den rigtig driver til lydkorte det er et onbord lydkort. lyd korte hedder creative SB pci128(Ensoniq ES 5880) har fundet en fil der hedder Eapci4m.ecw den skulle virke.. men hvordan for jeg installert den fil.. når jeg trykker geninstaller driver til lydkort kan den ikke se den fil, selv om jeg viser den vej.. hjælp hvad skal jeg gøre...???

har fundet alle de andre driver... men mangler kun lyd..

det er en AMD Athlon pecm 100 mhz (10*100) via vt8364(a) apollo kl133(a) / vt8365 (a) prosavage km133 (a)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-05 12:44
Kommentar
Fra : RaB

Dato : 02-03-05 12:54

det er også der inde jeg har fundet den.. men kan ikke åbne den fil.. efter jeg har pakket den ud...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-03-05 13:37

Det ville hjælpe hvis du oplyst hvad dit motherboard hedder!

Download Everest her http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

Gå under PC og Opsumering! Der burde du kunne se hvad MB'et hedder og der burde osse være et link til motherboardets hjemmeside hvor du kan hente en lyd driver!

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 02-03-05 18:40

Har du Linux el. XP ?
kan forstå det er onboard lyd, har du så været inde i Bios og sætte det til?
ellers prøv her http://www.infofokus.de/audi/audio.html

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 03-03-05 00:04

via vt8364(a) apollo kl133(a) / vt8365 (a) prosavage km133 (a) motherboard

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-05 15:29

Du kan også åbne kabinettet og læse på selve lydchippen, hvem der er producent, samt ver. og type nr.

..så prøver vi at finde en driver den vej rundt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-03-05 01:07

via er chipsettet. Det sidder på mange bundkort! Det jeg spørg om er bundkortets fabrikant, f.eks ASUS, Gigabyte, MSI! Det kan du se med everest!