/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Et Spam-mail program der virker!
Fra : stjuma
Vist : 420 gange
195 point
Dato : 02-03-05 12:04

Jeg har indstalleret Spam Fighter på min maskine. Alligevel dunker spammailene ind (Ikke i Spam Fighter mappen). Hvordan får jeg den eller evt. et andet spammail program til at virke efter hensigten? Hver dag blokerer jeg mellem 35 og 75 mails uden om Spam Fighter.

mvh

Steen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-03-05 12:08

Du stiller posten til først at hente post, når du trykker "send/modtage".

Laver din Spamfighter ikke "rod" i posten, så den lukker p.g.a. fejl??

Hilsen Jette

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 205 point
Dato : 02-03-05 12:10

hvilken udbyder har du ????? Hos de fleste kan man tilknytte outlook express til webmail hvor det er muligt at lave såvel fælles som personling spamfilter.
http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=&id=50758

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-05 12:13

ps vær opmærsom på at for at blokere i mailprogrammet er det jo nødvendigt at åbne først - hvad der ikke er tilrådeligt - nøjes med at slette

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 02-03-05 14:12

Til jernladyen.

Jeg har sat den til først at hente posten, når jeg klikker på send/modtag.

Jo den lukker ofte ned uden grund.

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 02-03-05 15:25

jeg bruger personligt mailwasher.. det er shareware.
jeg åbner altid det først og har ændret ikonet således at det ligner outlook ekspres
programmet opfanger mange spam mails og der er mulighed for at tilføje visse andre typer

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 02-03-05 15:31

Hej

Jeg har prøvet Spamfighter og også konstateret uregelmæssigheder og at programmet ikke er kompatibelt med nogle programmer.

Jeg har også prøvet andre anti-spamprogrammer; men jeg bruger stadigvæk SpamWeasel, der er freeware og opfylder mit behov - SpamWeasel sorterer og udelukker for mig dagligt mellem 50 - 150 spams.

Se mit tip om SpamWeasel: http://www.kandu.dk/dk/tip/3260

Opsætningen kan være noget vanskelig; men er besværet værd og synes man, at opsætningen er for vanskelig kan man købe en nemmerre version af programmet; men jeg kører stadig med den oprindelige.

Se endvidere: http://www.kandu.dk/dk/spg/14202

Håber, atr du finder en løsning der virker!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-03-05 17:33

Jeg har brugt Spamfighter nærmest siden starten og har aldrig haft problemer med den - og den kører meget stabilt her hos mig - blokerer kun sjældent mails i indbakken, selvom jeg modtager omkring 50 spammere pr. dag. Jeg kører den med Microsoft Outlook... Jeg synes selvfølgelig, det lyder sært, at den laver så meget knas hos jer andre....ÆV!

Vaxen

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-03-05 18:28

Ja, den kan finde på at lukke ned for posten utallige gange på en dag. Nogle gange mens man skriver en mail. Det passer som regel med, at man er næsten færdig, så lukker den. HU HA, hvor bliver jeg tosset. Jeg har haft den fjernet nogle gange, men så drukner jeg i spam. Det sker, den slipper nogel igennem alligevel, og så kan man være sikker på, at programmet lukker ned kort efter med besked om fejl. Jeg har spurgt dem, om købeversionen er bedre, men det siger de den ikke er.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 03-03-05 10:42

Hej.
Siden jeg skrev i går, har jeg slettet Spamfighter fra min computer, og jeg får ikke én spammail mere end jeg fik mens SpamFighter "kørte"! Hvad kan man uddrage af det?
SpamFighter skal i hvert tilfælde IKKE mere på min maskine! Maskinen har heller ikke låst eller uden varsel lukket ned fot Outlook Ekspress!
Så Bjarne_h jeg vil prøve SpamWeasel.

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-03-05 16:13

Har du skrevet til Spamfighter angående de problemer det? Det lyder til, at den ikke fungerer med Outlook Express, og de fortjener de egentlig at vide - for vores alle sammens bedste
Som sagt - med Microsoft Outlook fungerer det ganske enkelt upåklageligt...

Vaxen

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 03-03-05 16:18

Det har jeg fortalt dem engagn.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 03-03-05 19:51

Hej!

Jeg synes nu at Spamfighter virker godt. Og så er det jo et dansk program.

Du kan jo vælge og blokere mailen ved at trykke blokere og så ryger den altid ned i SPAMfighter mappen.

Men du kan også blokere et domæne.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 03-03-05 20:24

Bjarne_H, dit tip om Spamweasel kan ikke bruges længere. I hvertfald ikke den del der siger, det er gratis. Den ophørte de med at opdatere for flere år siden, og skriver at de ikke kan anbefale den.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 04-03-05 12:01

Norton anti spam er på dansk, og til at skaffe for 298.- flere steder, har brugt det i et års tid, og har haft ca 15 mails som ikke var spam , som var fanget af filteret..., ellers fanger den ca 92% af alt spam... og da jeg har eget domæne, vil jeg love dig det er guld værd...
den fanger ca. 250 mails om dagen.

D9N

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 04-03-05 12:04

>Jette m.fl.

Hmm ikke ening - de har lavet en mere brugervenligvers. der desværre koster penge.

Men jeg bruger stadigvæk den oprindelige - som De ikke kan anbefale - men man kunne jo evt. prøve med den for at se om den tilfredsstiller ens behov og krav.

Mit tip er først 2 år den 11.03.05 og SpamWeasel free kan stadig downloades og bruges se:
http://www.mailgate.com/products/spamweas/sw_feat.asp
hvor det også kan downloades fra.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 04-03-05 14:15

som sagt bruger jeg mailwasher, kan forstå åbenbart ingen andre her bruger det?
men det er temmeligt populært. sender et link til download af det som de andre mailprogrammer:
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,20000,00.asp

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 04-03-05 14:16

det findes os en pro udgave som koster penge, men syntes ikke det er den store forskel:
http://www.mailwasher.net/
foretrækker faktisk free versionen

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-03-05 17:21

Nu vil jeg i hvert fald prøve den, snaptil. Den anden er lige et nr. for indviklet til mig. Jeg er ikke spor god til "udenbysk"
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 07-03-05 10:50

Hej.

Nu har jeg fået en næsten Spamfree mail.
Løsningen: Skifte udbyder af webhotel fra Web10 til webhosting. Under Web10 sorterede de godt nog Spam fra, men det kom alligevel i min mailboks men bare som vedhæftet fil. Så var jeg alligevel nødt til at se, om det var noget Spam eller ej. Virkning = 0.
Ved webhosting.dk kan jeg selv stille Spam niveauet. Resultat = 1 - 2 Spammail pr. uge. Og det vel og mærke helt uden noget Spam Program.

Sådan.

mvh
Steen.

Godkendelse af svar
Fra : stjuma

Dato : 07-03-05 10:51

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-05 20:33

- held og lykke og pas på hvad du klikker på