/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Blegne
Fra : Hallob
Vist : 2251 gange
200 point
Dato : 02-03-05 10:37

Nogen der ved hvordan man kan fjerne blegner i munden bedst og hurtigst det gør jo Herre Nas

Den er Ca. på størelse med en 25 øre. Uden Pis.:!

Kommentar
Fra : LouiseKP

Dato : 02-03-05 10:42

Hejsa.

Jeg ved godt at dette lyder som et dårligt forslag - jeg var også selv meget skeptisk da jeg hørte det. Men det virker.
Lidt alkohol i munden (whiskey, vodka eller lignende) og så hen omkring blegnen. Det kan godt svi en del - men virker ret hurtigt.

Knus Louise

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 02-03-05 10:43

Blegner???

Mener du blister?? Der kan du tage 3% brintoverilte på en vatpind, det tager lidt af betændelsen.. men fjerner den ikke bare med det samme..

Kandaikke

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 02-03-05 10:46

En 25 øre
der må da være noget glat med dit emunforsvar. Jeg har hørt at blegnr kan kommer hvis man er lidt uren i munden, og samtigdig støder ind i lidt sygdom, som kroppen skal forsvare.
Jeg tror godt på det med alkoholden. Og ud over det, så børst tænder et par gange i løbet af dagen, uden for meget tandpasta, da det nok kan være lidt for hårdt.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 02-03-05 10:48

Hov, forkert smylie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-05 11:09

Det lyder som en noget stor bliste du har.
Og så er spørgsmålet hvad den er kommet af, om det er fordi du har brændt dig i munden eller anden skade, eller om den er kommet "af sig selv"
Men sådanne blister skyldes for det meste en virus som altid er til stede i slimhinden, og som så blusser op en gang imellem, af flere årsager, f.eks stress, visse mad/krydderityper og svækket immunforsvar. (nøjagtig på samme måde som herpes, forkølelsessår o.s.v.
Nogen kan også få det af visse tilsætningsstoffer i tandpasta. noget der hedder laurylsulfat.

Man kan få et middel der hedder Acyclovir, men det kræver nok et besøg hos lægen, og det vil jeg umiddelbart også mene er det bedste ved så store blister.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-05 11:31

der er sikkert uanede gode råd - hvorfor ikke spørge din læge ?????? Han/Hun er den der nok kan gøre noget ved det i en fart !
Forebyggelse og delvis helbredende er bla longo vital ... tager men det som normalt vitamintilskud vil der ikke forekomme blister i munden.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-03-05 12:25

Øhh, kan godt være det er et dumt spørgsmål, men er en blist det samme som en vabel??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : 1hurra

Dato : 02-03-05 12:38

hej!

Da jeg havde blister i munden skyllede jeg jævnligt munden i brintoverilte, en gang i rent brintovetilte om dagen, resten af dagen var det blandet med vand (brugsanvisning på flasken) det hjælp i løbet af et par dage.

PS

hej Jernladyen
En blist kan være et sår, eller en brandvabel, men nogen gange kommer de bare af sig selv.

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 02-03-05 12:46

Hey Allesammen.. Ja den er så stor men den er kommet af at jeg har bidt mig selv samme sted mange gange...! Tror jeg vil prøve det med Alkoholden vender tilbage når det er..!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-03-05 13:10

Så er der vel noget galt med tandstillinge, snak med tandlægen,
det hjælper da desinfisere med brintoverilte eller alkohol

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 02-03-05 13:24

nej var bare uheldig da jeg ramte første gang og var så fuld at jeg blev ved med det så det er bare det rene uheld..!

Accepteret svar
Fra : Trinethk

Modtaget 200 point
Dato : 02-03-05 13:48

Hallo ! Så har det jo intet med en blegne eller blist at gøre....
Du har jo bare bidt dig, og nu er der betændelse..... Gør det godt rent,,og hold det rent.
Køb evt Hexokain på Appoteket og skyl munden med. Børst tænder i rent vand eller en smule tandpasta.
Du skal nok komme dig.

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 02-03-05 13:50

Hehe. Okay fik bare afvide af andre at det var det men okay takker.. Gør jeg så..!

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 02-03-05 13:52

valde< nu kan man måske ikke engang bide sig i kinden uden det er fordi man har skæve tænder ?
Mal dog lige fanden på væggen

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 02-03-05 13:53

Hej Hallob
Nå, der er ingen der har foreslået Aloe Vera, så gør jeg, det er godt til den slags også, det er desinficerende og sårhelende .Munden gugles i drikke aloe vera, flere gang dagligt. Det fåes i den uge ret billigt i Netto til 39,- for 750 ml, ellers i matas eller en Helsebutik., ca. 100kr per liter.
Også tror jeg også der skal ydes en ekstra indsats til styrkelse af immunforsvar, fx med Rød Solhat (Echinacea purpurea) eller Ginseng, - der er mange muligheder.
Mvh
Mulberry

Godkendelse af svar
Fra : Hallob

Dato : 02-03-05 13:53

Tak for svaret Trinethk.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 02-03-05 13:57

Det var så lidt, og undskyld hvis jeg lød lidt skrap.
Jeg har også gjort det der med at bide sig i kinden, og er det først sket,,,så kan man blive ved og ved
Det er til at blive sindsyg af !

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 02-03-05 14:08

Jeps og så gør det bare så pisse ondt