/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Billige Kinesermaskiner.......
Fra : J123
Vist : 1258 gange
150 point
Dato : 02-03-05 00:53

Jeg læste forleden en artikel om billige maskiner, der kommer fra Kina. Det var i BT umiddelbart før motorcykeludstillingen i Bella Centeret. Jeg søger sådan set ikke efter en kopimodel af en chopper, men nærmere efter en Off-Roader på 150 ccm. Den skal bruges til vinterkørsel, når min egen Mc går i vinterhi. Jeg tog ind i Bella centeret og så lidt nærmere på dem. Jeg ville høre om der var andre, der havde set lidt nærmere på dem, da I var i Bella, eller om der er nogen der sidder inde med en viden om disse maskiner - om det virkelig er noget skrammel, eller om de bare er billige maskiner, der er helt ok. Jeg kiggede dem nærmere efter i Bella. Den jeg synes var interessant er en Loncin Dirt Track LX 150 til
15000 kr.
www.Loncin.dk
Hvis motoren og resten af maskinen er ok, kan det næsten ikke gøres billigere.
Jeg har i 5 år kørt på en tunet 45 til vinterkørsel. Den går rigtig godt, og jeg er meget glad for den. Jeg gav 17.000 kr for den med ekstraudstyr for 5 år siden. Nu kan man få en Off-Roader på 150 ccm til 15.000 kr. Grunden til at jeg tænker på at skifte op til en Off-Roader er, at jeg konstant skal kigge mig over skulderne efter politiet, når jeg kører til og fra job. Det er jeg ved at blive for gammel til (44 år). Det er også dyrt i bøder.
Hilsen Johs.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-05 01:21

Kender den ikke, det må være en ny model på markedet i DK.
Men 15.000 + 1800 levringsomkostninger,
Ja, ikke meget dyrere end en knallert, men alligevel med vægtafgift og noget mere til forsikring.
Det synes jeg ikke helt harmonerer med et køretøj der faktisk ikke kan meget mere end en knallert hvor begrænseren er fjernet.
Opgivet til en topfart på 85 km/t

Min mening er, at så ville det være bedre at købe en eller anden brugt off-roader der måske kan lidt mere, og hvor modellerne og deres holdbarhed/stabilitet er mere gennemprøvet og kendt.
Evt noget Yamaha DT 175 el.lign.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 150 point
Dato : 02-03-05 09:31

J123:
Jeg har kigget på dem. Se kontakterne på styret, ikke ret godt, i forhold til japansk grej,

forkromningen er også lidt tyndbenet, nej, de må øve sig lidt, inden standarden er god nok.

Så jeg behøves ikke skrive det jeg ville, det har dova skrevet, hun ved hvad det drejer sig om,

Yamaha DT 175, ville være et godt valg til dig, som brugt.

Der kommer lige een til dova her J123:

Har du fået dine cykler klar dova? Hvad med Speed Twin'en, eller står den bare og står?

Og den satans sne har du vel også dit hyr med derovre!!

Kommentar
Fra : J123

Dato : 02-03-05 11:20

Hej igen med jer...
Keldd - Jeg er helt med på at Dova hun ved hvad det drejer sig om. Jeg har set mange tidligere indlæg - de taler for sig selv. Det kan kun gi respekt. Det er faktisk genialt at en grøn person som mig på feltet, kan komme i kontakt med erfarne folk, og få nogle gode råd. Jeg er faktisk så grøn, at jeg stadig har æggeskaller i røven. Jeg er lige blevet udklægget. Jeg fik kørekort til mc. d 17 nov 2004. Jeg købte så en FJ1100 i august 2004, som er utrolig flot. Jeg har altid været bidt af 2 hjul, men har ikke gjort noget ved det, fordi jeg selv var sikker på, at jeg ville køre mig ihjel, fordi mig og et gashåndtag var en farlig kombination. En Fj1100 er lidt af en vild begyndermaskine, det er jeg helt klar over. Jeg har respekt for de kræfter, der ligger i den maskine. Det ville jeg ikke ha haft for 10 år siden. En mand i vores omgangskreds døde desværre af kræft, og enken stod så inde med denne maskine. Hendes bror fik fuldmagt til at handle. Broderen er mekaniker, og jeg købte så maskinen og handlede igennem ham. Min maskine er i den grad blevet behandlet som et lille barn altid. Jeg fik mit kørekort, og tog så ud at køre. Jeg fik 3 ture i salt, og så var mine fælge og andre dele mærket af salt. Jeg gør det aldrig mere. Jeg skulle bare ud at køre - Jeg havde endelig fået mit kørekort, og min MC stod klar.... Idiot - så kan jeg lære det. Den er blevet flot igen, bortset fra fælgene.
Det blev en lang historie.... og der går nok nogle år endnu før æggeskallerne forsvinder, selvom jeg er 44 år.
Jeg vil gerne forsætte med at køre 2 hjul også om vinteren, nu har jeg kortet. Dova og Keldd jeg vil kigge nærmere på en Yamaha DX 175 som skal bruges til næste vinter. Jeg checkede den blå avis, og priserne er heller ikke helt åndsvage.
Hilsen Johs.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-05 12:30

Ja, en FJ 1100 er en lidt voldsom maskine, men det styrer man jo, som du siger, lidt selv

Jeg kører på en lille "nipsting" der snart er antik, fra 1980, Suzuki GS400L
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.bike-shoppen.dk/lang-streg-tvear.gif&imgrefurl=http://www.bike-shoppen.dk/show.asp%3Ftable%3Dcustom&h=20&w=300&sz=1&tbnid=SsvhNZlFZhMJ:&tbnh=7&tbnw=105&start=8&prev=/images%3Fq%3Dsuzuki%2Bgs%2B400%2Bl%26hl%3Dda%26lr%3D%26sa%3DG
Hvis linket ellers virker, kan du se den her, magen til, bortset fra, at jeg har blanke egerfælge på i stedet. (eftermonteret)
Og de holder åbenbart prisen, for den i linket koster noget nær det samme som da den var ny i 1980,
Ja og så projekt Triumph som Keldd omtalte, er så stadig kun projekt.

Ærgerligt med dine fælge, de er ikke nemme at få pæne, en mulighed kan dog være at få dem malet i en flot farve der passer.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-05 12:35

Det virkede ikke, men
http://www.bike-shoppen.dk/ klik på brugte MC, derefter Custom, og side 2, så skulle den være der.

mvh dova

Kommentar
Fra : J123

Dato : 02-03-05 16:51

Dova.. Det er en dejlig maskine du har. Min er fra 1984, så det er også en ældre sag, der skal behandles med respekt. Min har gået 70.000 km. Det er da genialt, at du er i gang med et projekt. Det er faktisk min drøm at kunne gøre ligeså.
Man skal nok lige være hakket dygtigere end mig på feltet, før man roder sig ud i det. Jeg er uddannet elektriker, og har været det i mere end 20 år. Værksteder har dog altid trukket i mig, og jeg kan en hel del selv. Men derfra og så starte et projekt op, der er et stort spring. Lysten er der ingen tvivl om det.. Godt gået Dova...
Mine fælge er dem den er født med. Saltet har sat sig ned i fælgen. Hvis jeg sliber fælgene og maler dem, vil saltet så ikke " Slå igennem " nedefra ???? Er det en specialmaling der skal bruges ???? Æder malingen det salt der er nede i selve fælgen, når den bliver malet ???Jeg har vasket og skrubbet, gnubbet og gnedet, og når fælgen bliver tør er der stadig disse hvide aflejringer eller pletter på selve fælgen.
Hilsen Johs.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-03-05 19:39

Hej igen,jeg har ikke fået mail hele dagen, og er gået herind manuelt æv.

Vi tager det sidste først. De hvide aflejringer er den måde magnesiumfælge "ruster" på, stop det med Car Protection,

altså det du polerer bil med "Alaska" klarer det. Det skal fandme være slemt før jeg ville male det, men hvis du finder på det, så spørg lige igen.

Og dova, fortæl lige hvordan du laver de link, det er lidt for tit de kokser for dig. Jeg tror ikke du kan det nummer med

at highlighte dem, lad mig det vide, og jeg skal fortælle om det.

I weekenden vil jeg se om jeg vil lave min hjemmeside om, nu har de KanDu'er over fra SmallTalk været der længe nok,

jeg har et projekt du nok ikke har set.

Johs, selvfølgelig skal du prøve med et projekt, nu kan du gå og lure hele sommeren hvad du kunne tænke dig.

Skal det være en ældre Englænder f.eks. eller en ældre twin Japaner eller bare noget der ikke er så gammelt,

mulighederne er ubegrænsede, så kig dig om her til sommer. Det behøver ikke være dyrt, bare du kan pille den fra

hinanden, så ved du jo altid hvor du skal spørge, hvis det kniber med at samle den igen.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-05 20:13

J123
Her er lige en helt uvedkommende bemærkning i dit spørgsmål.

Keldd
Hvordan laver jeg link?

Ja til at begynde med, kunne jeg ikke finde ud af det, og "affotograferede" dem og skrev dem manuelt. (Godt med en god hukommelse når det er lange link
Men jeg har lært, at højreklikke i adresselinien, tryk kopier,
Og højreklik i skrivefeltet og tryk :sæt ind.

Men af en eller anden grund, virker det ikke altid 8.(

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-03-05 23:36

Dova, det går nok med Johs.

Først highlighter du det link du vil flytte.Gør sådan: Brug curseren, træk det henover linket til det bliver blåt,hold venstre knap på musen nede.

Kun linket, pas på du ikke får bogstaver med fra foran, eller bagved. Når det så står og er blåt, fører du curseren op i det blå, nu er curseren en pil, så højreklikker du, venstreklikker på "kopier".

Citat
Men af en eller anden grund, virker det ikke altid 8.(

Så har du linket, eller sætningen som herover i musen.

Den skal så lægges ind hvor du vil have den, men sørg for at holde afstand , ligesom jeg gjorde her, og

også på den anden side af linket. Det er mest vigtigt ved link, og betyder ikke noget med sætninger.

Prøv at sende nogen link til dig selv, brug din egen mailadresse, det kan man godt.

Noget af det har du gjort før, men du kan jo også tage sætninger hvorsomhelst,det er især vigtigt,hvis du har skrevet et langt svar i kandu, og den er ved at gå ned, så highlight den og gem den og smid den ind når kandu er tilbage, jeg tror du har prøvet det, og så skulle skrive det hele om.

Hvis du tager linket i adresselinien bliver det highligted, når du trykker, men der er link mange andre steder end i adresselinien.
Øv dig nogen gange, med link og sætninger, og du må godt være med Johs det er din tråd
vi bruger.

Skriv lige om du har fat i det her dova.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-03-05 00:17

Øjj, det vidste jeg slet ikke man kunne. Du kan nok høre, det ikke er for sjov når jeg ikke kan finde ud af sådan nogen enkle ting, eller det er fordi jeg aldrig har gjort særlig meget for at lære det.

Først highlighter du det link du vil flytte.Gør sådan: Brug curseren, træk det henover linket til det bliver blåt,hold venstre knap på musen nede

Hvis det virker er jeg bare dygtig, hva'

Ja Johs.
Du kan nok forstå på det hele, at jeg ikke er så skrap til det computerværk.
Jeg er en af de få, der har klaret mig uden kendskab til sådan en fyr indtil for 9 måneder siden.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-03-05 00:20

Var det nu fordi jeg ikke skrev citat, at det ikke blev rammet ind????
Altså sætningen med "først highlighter......

Citat
Først highlighter du det link du vil flytte.Gør sådan: Brug curseren, træk det henover linket til det bliver blåt,hold venstre knap på musen nede

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-03-05 00:22

Kommentar
Fra : J123

Dato : 03-03-05 08:28

Hej igen....
Jo - det er helt ok vi bevæger os i mit spørgsmål. Jeg startede med at spørge om Kinesermaskiner, og pludselig fik jeg svar på rep. af mine fælge. Jeg bliver ikke just dummere af at læse keldds forklaring til Dova... Jeg bliver klogere.
Dova jeg har haft et firma i rep af Pc ere. Altså fejfinding i hardware. Ved siden af mit elektrikerjob. Men det at gå i detaljer i et program, det er jeg heller ikke skrap til. Der er mange mennesker der kunne lære mig en hel del om genveje og andre detaljer i eks. XP. Bygge en pc, opgraderer den, patisionerer, fjerne virus, bygge netværk og den slags ting er min hjemmebane. Jeg synes det er flot når folk går i gang med pcerene, og vil lære det. Man skal bare blive ved. Når jeg kopierer bruger jeg tastaturet. Når de ting er rammet ind jeg vil kopierer trykker jeg ctrl tasten og c så gemmer den det - Så sætte jeg makøren der hvor jeg vil ha den tekst ind jeg har kopieret og trykker ctrl tasten og V. Jeg holder ctrl -tasten nede mens jeg trykker på C og igen når jeg trykker på V. Jeg har lukket mit firma, men har min hjemmeside igang endnu. Bilka og Dell kommer med så billige maskiner nu, så jeg kan ikke hamle op med dem.
www.pc-trikkeren.dk

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-03-05 09:42

Godt godt dova, ser ud som du har set lyset. Så har vi jo Johs, hvis maskineriet driller.

Der var desværre ikke nogen der kunne fortælle mig hvordan og hvorledes,jeg læste mig til det, men forstod ikke hvad der var skrevet. Så der skulle lidt enkelte bandeord til, inden det var på plads, og KanDu kendte jeg heller ikke.

Jeg får ondt i armen af al den sne, og 7graders frost, det kan jeg altså sagtens undvære.

Men jeg har gået rundt her til morgen og taget nogle billeder, dem vil jeg sidde og kigge på om et par måneder,

når vi stønner under hedebølgen.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : J123

Dato : 03-03-05 15:40

Klø på Dova... Tænk på at en pc ikke kan en sk.. uden den har støm. Når den startes, skal den først finde ud af hvad den hedder. Den skal finde ud af hvad den indeholder. Den er snot dum uden strøm. Den er et fedt værktøj, når den er startet. Langsomt lærer vi mennesker at kontrollerer den, så den gør, hvad den får besked på. Dova - med den fart du har på, så skal du se hvad du kan om et års tid. Du er nået langt allerede nu. Du skulle vide hvor meget jeg har bandet og svovlet over mine pcere. Jeg har brugt oceaner af timer bag en skærm, og jeg kan stadigvæk lære mange nye ting. Jeg undskylder mig med, at skal jeg følge med over hele feltet, hvad pc angår, skal jeg sidde foran min skærm kostant, og der er i mine øjne vigtigere ting at tage sig til her i livet, end at sidde der bag skærmen. Køre motorcykel eksempelvis. En ting er sikkert: Vi bliver ikke dummere af at lære nye ting, snarere klogere.
Johs.

Godkendelse af svar
Fra : J123

Dato : 03-03-05 16:05

Tak for svaret Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-03-05 18:01

J123:
Selvtak, ja der er rask væk et par ting man kan lære om PC'er endnu, den sidste jeg har er fra lidt før jul.

Den blev bygget af alle Kandu'erne og mig så'n ca. Men når jeg ser mit barnebarn på 14 år tage fat, så aner

jeg knap hvad der foregår, fordi vi nok har forskellige interesser.

Jeg har lagt lidt billeder ind her: www.keldd.webbyen.dk

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 23:25

J123:

Lidt siden vi har hørt fra dig, men der kunne godt bruges en røvballemusikkant ind imellem,

over i Smalltalk, ellers er alt vel godt?

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : J123

Dato : 12-03-05 01:07

Ja det er lidt siden... Der er travlt i mit lille hjem. Jeg vil være på Smalltalk så snart jeg har tid... Det er en sjov og hyggelig side. Jeg har fået nogle gode grin... Jeg har også lavet lidt om på min hjemmeside... Du kan checke den af.. www.pc-trikkeren.dk
Jo vi skal spille igen i morgen aften.. Så har vi spillet 3 lørdage i træk med røvballerne ( Høvdingen og Indianerne) Jeg er klaverbokser. Det er godt nok fritidshygge der vil noget. Jeg har stadig ikke været ude at køre på mc. Jeg regner med, at jeg checker alt af søndag eftermiddag, og så vil jeg stærkt overveje, om ikke jeg skulle tage en tur.
Jo ellers er alt vel her...
Johs.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-03-05 09:20

J123:
Jeg var ikke hjemme i weekenden, og der lå 192 mail til mig da jeg kom hjem, men nu er der ryddet op.

Nøjes du med at overveje, om at tage en tur, der er masser af salt på vejene endnu, der ikke er skyllet væk.

Kigger på din hjemmeside senere i dag, er på vej til Næstved, ca. 50km fra mig. Godt nok med klaveret,

har selv haft et par stykker, men det er ganske vist et par dage siden. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-04-05 13:17

Er der nogen i denne tråd, eller sidder jeg og taler med mig selv??

Jeg vil godt snart høre nogle historier!!!

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : J123

Dato : 07-04-05 00:56

Hej Keldd
Det er lang tid siden, og jeg har oplevet tonsvis af historier. Både med røvballeorkesteret, og min motorcykel. Jeg kører på fuld skrue hele tiden. Jeg har arbejdet så meget at min norm er sprængt. Det skal vi så ha styr på. Det resulterer i en del fridage i rap i slutningen af april. Det glæder jeg mig til. Jeg vil komme på hurtigs muligt på smalltalk. Det er godt nok underholdende at følge med i.
Hilsen Johs.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-04-05 09:51

J123:

Godt der er gang i den, har lige været ikke rigtig rask en uges tid, men nu begynder det at

køre igen, vi høres ved. Hilsen
Keldd.