/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Lange nosser af tv2 sputnik.
Fra : Mikeblast
Vist : 491 gange
150 point
Dato : 02-03-05 00:36

Kommer desværre kun til derres forside, hvor jeg trykker på åben sputnik, derefter sker der ikke en skid, nede i bunden af skærmen hvis jeg holder pilen på åben sputnik står der " Javascript:void(tv2_konsol_open()));

hvad sker der, er der en der kan løse det sindsyge problem? da det driver mig til vandvid

mvh
michael

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-03-05 01:25

javascript:void(TV2_Konsol_Open());
Ja det får du kun hvis du prøver at åbne siden i et nyt vindue, det er meget normalt på rigtig mange sider.
Men du skal ikke holde shift nede når du trykker, eller vælge åben i nyt vindue, men simpelthen bare trykke, på "ÅBEN SPUTNIK".
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mikeblast

Dato : 02-03-05 07:06

Prøver ikke på at åbne det i nyt vindue eller noget , trykker simpelthen bare på åbn sputnik og intet andet.

så det var ikke det !

mvh
michael

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-03-05 19:16

Test om du har en Java VM
Hvis du vil teste, om du har en Java Virtual Machine på din maskine, så gør følgende:

Vælg "Start" knappen i Windows.
Vælg "Kør"/"Run".
Skriv "wjview" og tryk OK for se hvilken version af Java Virtual Machine du har på maskinen.
Hvis du ikke har en Java Virtual Machine installeret, så får du en fejlmeddelelse om at filen "wjview" mangler på maskinen

http://www.jyskebank.dk/erhverv/erhvervskunde/jyskenetbankerhverv/hentprogram/82764.asp

http://alm.bankdata.dk/showpage.asp?ID=621
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mikeblast

Dato : 04-03-05 16:09

Hej igen...

Desværre var der heller ikke gevinst denne gang har den nyeste java virtual machine installeret, 5.00.3810

min bærbare computer fungerer og kan godt logge ind uden problemer men ikke min stationære, xp, med service pack 2 på dem begge, men hvorfor kan den ene og ikke den anden?

LAAAAAANNNNNNGGGGEEEEE nosser

mvh
michael

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-03-05 17:28

Windows98 SE eller nyere (Windows 98 og eller Windows 95 kan således ikke benyttes)
Microsoft Mediaplayer 9.0 eller 10.0
Microsoft Internet Explorer 6.0
Vi anbefaler min. 512 kb ADSL-forbindelse eller mere.
Vi anbefaler desuden at man sætter sin skærmopløsning til 1024x768
Bemærk, at hvis du benytter Service Pack 2 vil du ikke kunne benytte tjenesten med en skærmopløsning på 800x600.

Hvordan tillader jeg cookies i Microsoft Internet Explorer 6.0?

1) Gå i værktøjslinien og vælg "funktioner"

2) vælg "indstillinger"

3) vælg "internetindstillinger".

4) Og vælg efterfølgende fanebladet "sikkerhed". Træk knappen ned til "lav", og tryk OK.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mikeblast

Dato : 04-03-05 17:32

Hej Palle alle de ting er opfyldt, sidder på en 10 mbit i sverige, tillader cookies, alle de ting er chekket

mvh.
michael

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-03-05 23:14

Og du har prøvet at slette cookies og filer i funktioner/internetindstillinger.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mikeblast

Dato : 05-03-05 12:14

hej Palle

ja desværre , har prøvet at slette både cookies og filer i internet instillinger, opsætning er den samme på min bærbare og den stationære, på den ene virker det og den anden nææææ. det er totalt hul i hovedet.

mvh
michael

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-03-05 12:47

Forstår det heller ikke.
Men jeg kan lige supplere:
Jeg har også java virtual machine installeret, 5.00.3810
Jeg får også skriften Javascript:void(TV2_konsol_open()); i bundlinien når jeg holder musen over, men til forskel fra dig kan jeg klikke på det fremhævede sputnik link, og alt er som det skal være.
Kan du heller ikke her bruge dette link: WWW.sputnik.dk

Men her fandt jeg noget, som jeg nedenunder har sakset: http://www.itsvar.dk/doctor/thread.aspx?id=139406
Det kan dog være, at javascript er slået fra i din browser, check eventuelt dette ved at trykke:
'Funktioner' -> 'Internetindstillinger'
Under fanebladet 'Sikkerhed', tryk der 'Brugerdefineret niveau...' og gå helt i bunden af det vindue der kommer frem, og led efter 'Active scripting', og se om den ikke står forkert (den skal stå på 'Aktiver')

Håber det kunne hjælpe dig. Hvis det ikke virker, så istedet for at trykke 'Brugerdefineret niveau', så tryk på 'Standardniveau', som slår de korrekte javascript indstillinger til.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mikeblast

Dato : 05-03-05 12:59

hejsa,

jeg kan sagtens trykke på åbn sputnik, men der sker bare ikke en skid, i bunden står der "der opstod en fejl på siden" og den kommer bare ikke videre, prøvede at trykke på standardniveau, og prøvede at logge ind igen bagefter men stadig det samme pis,, øv

mvh.
michael

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-03-05 00:51

Måske er der noget i vejen med Macromedia Flash
Hvis du kan se animationen (Hunden) for oven på siden, er den ok: http://www.macromedia.com/
Ellers hent den her:
http://www.macromedia.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mikeblast

Dato : 06-03-05 10:21

Hej Palle

Kan desværre godt se hunden kommer løbende, så det var heller ikke det desværre

mvh
michael

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-03-05 16:48

Hvad med opgradering af Internet Explorer?
Min version: 6.0.2900.xpsp_sp2_rtm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mikeblast

Dato : 06-03-05 23:08

Har den nyeste internet explorer ..

men ellers en udemærket ide

mvh
michael

Kommentar
Fra : Vestman

Dato : 01-04-05 23:53

Hej Michael,

Jeg har samme problem som dig, en aner intet om hvordan det kan løses. Men jeg søgte på Microsoft.dk, og fandt denne artikel: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;884763 - jeg ved dog ikke om den er relevant...?!?

M.v.h. Lars

Kommentar
Fra : Grelk

Dato : 07-04-05 22:38

Hej Michael...
Ser ud til at du efterhånden har prøvet alt... men vil foreslå, at du evt. kontakter TV2... Er næsten sikker på at de har en løsning på dit problem... :

TV 2/INTERAKTIV
Rugaardsvej 25
5100 Odense C
Telefon 65 91 12 44
Telefax 65 91 33 22

eller prøv deres hjemmeside under "Spørgsmål & Svar"... Måske du kan finde hjælp der...

Grelk