/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Transaktionsstyring (mySQL)
Fra : pernilleE
Vist : 383 gange
100 point
Dato : 01-03-05 15:52

Hej alle
Jeg har brug for transaktionsstyring ved skrivning til mySQL.
Altså noget i retning af:

transaktion_start

- skriv i tabel1
- skriv i tabel2
- skriv i tabel3

transaktion_slut

Det skal være stabilt med flere samtidige brugere, således at man med dette:

transaktion_start

- skriv til tabel1, hvor der automatisk oprettes et id
- læs det nye id
- skriv til tabel2, hvor id bruges

transaktion_slut

er sikker på, at man trækker 'sit eget' id ud - at der ikke er en anden bruger der i har noget at oprette et nyere id i mellemtiden.

Pernille

Kommentar
Fra : Hansen..

Dato : 01-03-05 21:25

Uh ha da.. jeg kan huske at jeg kiggede på det i min skoletid.. og jeg mener at jeg nåede frem til at det kunne Mysql version 4.0.17 mener jeg den hed..
Men man kan
Sætte hvor mange der kan have forbindelse til serveren
Låse hele databasen og lås den op igen.